امیدواریم مسئولان دولتی متوجه شوند مذاکره غلط و به ضرر کشور است

  • شناسه خبر: 47799
امیدواریم مسئولان دولتی متوجه شوند مذاکره غلط و به ضرر کشور است

کارشناس مسائل آمریکا به عدم مذاکره مجدد با آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها این ذهنیت را دارند که می شود از ایران امتیاز بیش تری گرفت و برای خود اینگونه حساب می کنند که اگر می شود از ایران امتیاز بیش تری گرفت، چرا نگریم. به گزارش روراستی«فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا گفت […]

کارشناس مسائل آمریکا به عدم مذاکره مجدد با آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها این ذهنیت را دارند که می شود از ایران امتیاز بیش تری گرفت و برای خود اینگونه حساب می کنند که اگر می شود از ایران امتیاز بیش تری گرفت، چرا نگریم.

به گزارش روراستی«فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا گفت  در پاسخ به این سوال که “آیا آمریکایی ها می توانند به مذکره با ایران امیدوار باشند؟” پاسخ داد: تحلیلی که وجود دارد حرفی است که ترامپ می زند، یعنی تصور می کند که ایران در آخر به پای میز مذاکره خواهد آمد.

وی تصریح کرد: سوالی که اینجا مطرح است این است که چرا آمریکا با توجه به این که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند با آمریکا مذاکره نمی کنیم، گمان می کند که ایران تن به مذاکره خواهد داد.

این کارشناس اظهار داشت: آمریکا معتقد شده است که ایران بالاخره به پای میز مذاکره خواهد آمد؛ باید نشست و اندیشید که آیا دیگر مقامات کشور حرف هایی زده اند یا کارهایی کرده اند که حرف رهبری را در تفکر آمریکایی ها بی اثر کند یا خیر.

ایزدی با تاکید بر این که آمریکا به دنبال گرفتن امتیازات بیش تر از ایران است افزود: آمریکایی ها این ذهنیت را دارند که می شود از ایران امتیاز بیش تری گرفت و برای خود اینگونه حساب می کنند که اگر می شود از ایران امتیاز بیش تری گرفت، چرا نگریم.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که در کشور پیام های مذاکره منتقل می شود، -مذاکره یعنی بده بستان- یعنی ایران آمادگی دادن امتیازات بیش تر را دارد.

کارشناس مسائل آمریکا بیان داشت: ذهنیتی که آمریکایی ها دارند این است که ما امتیازها را از ایران می گیریم و در کاغذ یک چیزی می نویسیم ولی در عمل چیزی به ایران نمی دهیم؛ دقیقاً همان کاری که در برجام با ایران کردند.

فواد ایزدی اشاره کرد: به همین جهت آمریکایی ها این سیگنال ها را برای خودشان فرصت تلقی می کنند و باید این وضعیتی که به نوعی پیام هایی را به آمریکا منتقل می کند تا مقامات آمریکا به این شکل تحلیل کنند، اصلاح شود.

وی اذعان کرد: امید داریم که برخی از مسئولان دولتی که پیام غلط به آمریکایی ها دادند و طرف مقابل را به این ذهنیت رساندند که ایران آمادگی دادن امتیازات بیش تر را دارد، الان متوجه شوند که این سیاست ها و حرف ها غلط و به ضرر کشور است.

ایران آمادگی مذاکره با کشوری که دست به تروریسم اقتصادی می زند را ندارد
این کارشناس با بیان این که باید یک پیام واحد از ایران منعکس شود، تاکید کرد: پیام واحد هم این است که ایران آمادگی مذاکره با کشوری که دست به تروریسم اقتصادی می زند را ندارد؛ این عدم مذاکره با تروریسم یک ادبیاتی است که در کشورهای غربی خیلی معمول، پسندیده و قابل درک است.

ایزدی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که “چرا اروپایی ها می گویند که با تروریسم نباید مذاکره کرد؟” گفت: اگر با تروریسم مذاکره شود و به آن امتیاز داد و با توجه به این که تروریسم به هیچ یک از اصول اخلاقی پایبند نیست، دوباره برای گرفتن امتیاز بیش تر می آید و عملیات تروریستی خود را ادامه خواهد داد؛ یعنی مذاکره با تروریسم نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکل را حادتر می کند. این ادبیاتی است که در کشورهای غربی به آن اذعان شده است.

وی تصریح کرد: در کشورهای غربی این اعتقاد وجود دارد که مذاکره با تروریسم مشکلی را حل نمی کند، بنا بر این همیشه کشورهای غربی معتقدند که با تروریسم مذاکره نمی کنیم که حرف درستی است؛ همین منطق برای تروریسم اقتصادی هم صادق است.

ایزدی تاکید کرد: یکی از نکاتی که در برجام دیده نشد همین بود؛ عده ای در کشور معتقد بودند حالا که آمریکا سر برجام توافق کرد، دیگر مشکلات حل می شود اما متوجه نشدند که آمریکا امتیازات خود را می گیرد و بعد از برجام خارج می شود و بعد امتیاز بیش تری می خواهد.

وی در پایان گفت: با توجه به تحریم های قبل و بعد از برجام و همچنین شرایطی که در حال حاضر در کشور حاکم است، وضعیت چندان خوبی نیست و این نتیجه این تفکر است که باید این تفکر در کشور اصلاح شود.

منبع:راه دانا

برچسب ها:
امریکا رفسنجان روحانی روراستی مزاکره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :