مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمان:

کرمان میزبان بیست و پنجمین جشنواره ملی «شعر رضوی»است

  • شناسه خبر: 47835
کرمان میزبان بیست و پنجمین جشنواره ملی «شعر رضوی»است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه‌های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا (ع)، ۱۷ و ۱۸ تیر ماه در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه‌های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا (ع)، ۱۷ و ۱۸ تیر ماه در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش “روراستی” محمدرضا علیزاده امروز در نشست خبری به منظور تشریح جشنواره ملی شعر رضوی که ۱۷ و ۱۸ تیر ماه در کرمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه‌های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: به‌منظور ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های دینی فرهنگی در راستای سیره ائمه اطهار (ع) و قدردانی از هنرمندان پدیده آورنده این آثار قدم‌های موثری باید برداشته شود.

علیزاده با بیان اینکه جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های حوزه ولایی است و در آستانه برگزاری ربع قرن جشنواره ملی شعر رضوی هستیم، گفت: تا هفتم تیرماه جاری مهلت ارسال آثار برای بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی بود که آثار کیفی مناسبی در سه بخش شعر کلاسیک، سپید و ترانه به دبیرخانه واصل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشواره واصل شده که ۳۷۵ اثر در شعر کلاسیک، ۲۵۰ سپید و ۱۰۵ ترانه بوده است، در مرحله اول ۷۵ اثر و در مرحله نهایی ۲۰ اثر انتخاب شده که میهمانان برگزیده جشنواره خواهند بود و از ۹ نفر تقدیر می‌شود.

وی ابراز داشت: دبیر تخصصی جشنواره امسال را سیدعلی میرافضلی از شاعران کرمانی به عهده دارد، در سال گذشته بحث انتقال جشنواره به استان دیگری در راستای سیاست‌های جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) مطرح بود که با دستور وزیر و همراهی مدیرعامل بنیاد امسال جشنواره در کرمان تثبیت شد.

علیزاده تصریح کرد: در جشنواره امسال از سیدجواد جعفری که نخستین دوره جشنواره را در سال ۷۲ برگزار کرده و همچنین از عبدالجبار کاکایی و محمدعلی بهمنی از داوران جشنواره و شاعران برجسته کشور تجلیل می‌شود.

وی گفت: جشنواره شعر رضوی استان کرمان رویدادی خودجوش و برخاسته از متن شعرا و ادیبان استان کرمان بوده و به صورت دستوری برگزار نشده است.

 بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر ضوی ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه روز سه‌شنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی خواهد بود.

برچسب ها:
بیست و پنجمین جشنواره جشنواره شعر رضوی کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :