رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: پرداخت خسارت‌های وارده به محصول سال گذشته باید پیگیری شود و افزایش تولید در سال جاری نمی‌تواند دلیل نادیده گرفتن خسارت‌های گذشته باشد.

به گزارش “روراستی” سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی وضعیت صادرات و میزان تولید پسته استان اظهار داشت: در سال جاری نسبت به سال گذشته وضعیت تولید پسته رورادر استان خوب است اما این وضعیت باید به گونه‌ای مدیریت شود که آسیب و ضرری متوجه کشاورزان و صادرکنندگان نشود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان ادامه داد: پرداخت خسارت‌های وارده به محصول سال گذشته نیز باید پیگیری شود و افزایش تولید در سال جاری نمی‌تواند دلیل نادیده گرفتن خسارت‌های گذشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تمرکز فعالیت‌های اتاق در حوزه صادرات بر روی مشکلات ارزی و چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات بود که امیدواریم این مسائل هر چه زودتر تسهیل شوند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه دو ماه زودتر از فصل برداشت و فروش پسته نشست‌هایی با موضوع مسائل این حوزه را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: باید سعی شود یک آمار مشخص از میزان تولید پسته و سایر موارد مرتبط با این حوزه داده شود تا آمارهای متفاوت زمینه را برای ایجاد حاشیه فراهم نکند.ستی