رئیس علوم پزشکی رفسنجان:

هزینه در پیشگیری ۱۵ برابر صرفه جویی در درمان است

  • شناسه خبر: 48287
هزینه در پیشگیری ۱۵ برابر صرفه جویی در درمان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: هر چه در زمینه پیشگیری هزینه شود ۱۵ برابر صرفه جویی در درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: هر چه در زمینه پیشگیری هزینه شود ۱۵ برابر صرفه جویی در درمان است.

به گزارش “روراستی” علی اسماعیلی‌ندیمی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع آمار طرح ملی کنترل فشار خون بالا اظهار داشت: کار ملی بزرگی صورت گرفت که بدون همکاری رسانه‌ها موفقیت حاصل نمی‌شد.

وی بیان داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا پانهادن در عرصه کنترل یکی از عوامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی که مهمترین علل مرگ و میر است، بود و با شناخت افراد دارای فشار خون بالا تازه کار ما در بخش درمانی آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان بابیان اینکه در شبکه بهداشت شهرستان انار ۱۰۰ درصد کل افراد بالای ۳۰ سال به بالا که جامعه هدف ما بودند مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند، افزود: ما فکر می‌کنیم یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال  فشارخونی هستند که ۴۰ درصد از فشار خون بالای خود خبر ندارند، تعدادی هم که خبر دارند درمان دارویی نمی‌گرفتند بنابراین یکی از اهداف اصلی طرح افزایش آگاهی مردم نسبت به این بیماری بود.

وی خاطرنشان کر: هزینه در نظام پیشگیری ۱۵ برابر در کاهش هزینه‌های درمانی که سرسام‌آور است صرفه‌جویی است اینکه توانستیم در کشور ۷۵ درصد را جذب این طرح کنیم و مشارکت کنند یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

اسماعیلی‌ندیمی با اشاره به اینکه نتیجه یک اقدام بهداشتی درمانی در یکی دو دهه بعد از اجرای طرح بروز می‌کند، تأکید کرد: از این به بعد هم تمام هزینه‌های درمانی برای افراد دارای فشار خون بالا رایگان است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع مداخله در امر درمان از سوی برخی اشخاص یاد کرد و آن را غیرقانونی و غیرمجاز غلط دانست و افزود: بخشی ناشی از ناآگاهی مردم است که به اینگونه افراد اعتماد می‌کنند.

اسماعیلی‌ندیمی اظهار کرد: برخی از این اشخاص برای طبابت‌های خود از دین مایه می‌گذارند در صورتی که ساحت دین تسلیم در برابر اطلاعات جدید است با گیاهان و داروی علفی که نمی‌توان جلوی دیابت را گرفت کار دینی در این زمینه به چه استناد مطرح می‌شود باید ریشه‌یابی کرد راوی احایث و آیا راستگوست یا خیر.

وی تصریح کرد: تزریق بوتاکس در مراکز خصوصی و آرایشگاه‌ها ممکن است عفونت‌هایی ایجاد کند و پیامدهایی داشته باشد که جبران‌ناپذیر است مردم نباید پوست و سلامتی خود را به راحتی در اختیار این افراد قرا دهد.

ندیمی از توزیع گسترده متادون یاد کرد و ابراز داشت: مشخص نیست آیا متادون است یا داروهای دیگری در آن است همچنین عطاری‌ها نباید مواد خود را به صورت کپسولی به فروش برسانند چراکه غیرمجاز است.

وی اذعان داشت: کانال‌های فکری صهیونیست  ریشه اعتقادی جوانان را هدف قرار داده و درمان‌هایی به دین نسبت می‌دهد که بی‌اساس بوده و نتیجه‌ای ندارد در آخر هم می‌خواهد بگوید دین دروغ است.

اسماعیلی‌ندیمی متذکر شد: ظرف ۶ ماه گذشته تمام عطاری‌های شهر بازدید و بررسی شدند و با متخلفان برخورد و پلمب شدند.

 

برچسب ها:
درمان رفسنجان طرح کنترل فشار خون علوم پزشکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :