در دورهمی دوچرخه سواران با خبرنگاران مطرح شد

گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 48402
گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در رفسنجان

با افزایش شهروندان رفسنجان به برنامه سه شنبه های پاک فرهنگ دوچرخه سواری در این شهر رو به گسترش است.

با افزایش شهروندان رفسنجان به برنامه سه شنبه های پاک فرهنگ دوچرخه سواری در این شهر رو به گسترش است.

به گزارش “روراستی” در دورهمی دوچرخه سواران رفسنجان با خبرنگاران حاج احمدی از گروه دوستداران طبیعت اظهار داشت: این گروه یک ان جی او است که در سظح کشور جزء بهترین ها شناخته شده و در دو سال اخیر از ابتکار معاون رئیس جمهور لوح دریافت کرده است.

وی به برخی فواید دوچرخه سواری اشاره و بیان کرد: دوچرخه سواری در کاهش استرس، طولانی شدن عمر، کاهش وزن، سلامت ریه و …مؤثر بوده و اثرات مهمی که در دوچرخه سواری می بینیم موجب شد به فکر راه اندازی فرهنگ دو چرخه سواری در رفسنجان باشیم.

عضو گروه دوستداران طبیعت رفسنجان تصریح کرد: برای اولین بار در میدان شهدا با سه نفر دوچرخه سواری را آغاز کردیم که روز دو شنبه بود بعد از چهار هفته تعدادمان ۱۶ نفر شد و برای خانم ابتکار عکس و ایمیل ارسال کردیم وی از ما خواست که ما به پویش سه شنبه های بدون خودرو بپیوندیم که با حضور شهردار وقت به این پویش پیوستیم و هر سه شنبه این کار ارزشمند را انجام می دهیم.

حاج احمدی خاطرنشان کرد: هدف از سه شنبه های بدون خودرو کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از خطوط شرکت واحد برای رسیدن به مقصد است.

وی بیان کرد: دورخه سواری یکی از بهترین رشته ها برای سلامتی مردم می باشد با توجه به گسترش فرهنگ دوچرخه سواری با هم رکابان به اهداف خودمان رسیدیم با نظام مهندسی و شهرداری توانستیم ارتباط برقرار کنیم و به بعضی اهداف بلندمان نزدیک تر شوبم.

حاج احمدی اظهار کرد: عظیمی زاده شهردار رفسنجان قول داده هر بلوار که احداث شود یک لاین دوچرخه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دو هزار دو چرخه قرار است به رفسنجان بیاید و در اختیار مردم قرار بگیرد، افزود: خانم ها گله مند هستند که مسئولان برای دوچرخه سواری بانوان فکری کنند و مسئولان قول دادند که برای بانوان محلی آماده شود اما هنوز محقق نشده است.

حاج احمدی در بیان مطلبی ادامه داد: هر سه شنبه که با کلاه ایمنی با ۳۰ نفر تردد می کنیم می تواند موجب تشویق یک مغازه دار شود که او هم با دوچرخه به محل کارش برود و این مهم در این مدت ثابت شده است.

 

برچسب ها:
دوچرخه سواری دوستداران طبیعت رفسنجان سه شنبه های پاک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :