رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان

فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد در رفسنجان

  • شناسه خبر: 48451
فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد در رفسنجان

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان گفت: ۱۰۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در رفسنجان فعالیت می کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان گفت: ۱۰۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در رفسنجان فعالیت می کنند.

به گزارش ” روراستی ” علی اکبر عبدالکریمی در نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مورد استاندار مشاغل هست که به شرط داشتن مربی، تجهیزات و مواد مصرفی می شود آن را آموزش داد، اظهار داشت: در راستای استاندارد نویسی بعضی شغل ها به فراخور زمان ایجاد می شوند که هر فرد خبره در هر شغل می تواند استاندارد آن را بنویسد ضمن اینکه کدهای استاندارد شغل ها در تمام دنیا شناخته شده است.
وی بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل گستردگی کار سازمان به بخش خصوصی واگذار شده در رفسنجان ۱۰۶ آموزشگاه آزاد در رشته های فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک، مراقبت و زیبایی، طلا و جواهر، جوشکاری و… فعالیت می کند بعضی حرفه ها که آموزش مهارتی هزینه بر است شاید بخش خصوصی رغبت نکند ورود کند پس به فراخور نیاز منطقه بخش دولتی وارد می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان رفسنجان تصریح کرد: مرکز رفسنجان در ۱۰،۱۲ سامانه فعالیت می کند که یکی از این سامانه ها در پادگان برای سربازان وظیفه است که با آموزش در یک رشته مهارت لازم را به دست می آورند که پس از پایان خدمت آماده ورود به بازار کار باشند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۰ هزار و ۳۷۰ نفر بیکار در رفسنجان داریم که اکنون آمار تحیصلکرده های بیکار بیش از ۲۰ درصد است.
عبدالکریمی با اشاره به اینکه در سامانه ثابت شهری هفت کارگاه در مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان ۴۰ دوره آموزشی متنوع برگزار می شود، افزود: سال ۹۳ در روستاها به کمک دهیاران و شوراها نیازسنجی شد که چه دوره هایی برگزار شود.
وی ادامه داد: سامانه زندان یکی دیگر از سامانه های مرکز است که به ویژه در زمینه کار روی مس استقبال زیادی داشته در مجموع ۱۷۲ مرد و ۲۷ زن از اول امسال تاکنون از مهارت های فنی و حرفه ای در زندان بهره مند شدند.
این مسئول از شرکت ۵۷۰ دانشجوی دانشگاه ولیعصر(عج) در مرکز جوار دانشگاهی یاد کرد و بیان کرد: امسال با دانشگاه علامه جعفری هم در این زمینه تفاهم نامه امضا کردیم.
عبدالکریمی ابراز داشت: تمام افرادی که در سامانه فنی و حرفه ای ثبت نام می شوند زیر پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه رابطه کارگر و کارفرما توسط سازمان به رابطه کارآموز و مربی تبدیل شده و با امضای تفاهم نامه بین فنی و حرفه ای، تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل ترسی که شخص در گذشته به دلیل بیمه کردن شاگرد مغازه داشت برطرف شده، اضافه کرد: این موضوع موجب شده دست ما هم برای رشته هایی که تجهیزات نداریم باز باشد ۶۵ نفر از اول امسال تا کنون در سامانه مهارت آموزی ثبت نام کردند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: از اول امسال تاکنون ۱۳ نفر در سکونتگاههای غیررسمی، ۶۵ نفر کارآموز در محیط کار واقعی، ۴۲ نفر در پادگان، ۳۰۱ نفر در کارگاه ثابت شهری، ۱۰۶ نفر در کارگاه روستاها و ۴۷۸ نفر در کارگاه سیار شهری آموزش دیده اند ضمن اینکه برای صنایع و اصناف ۳۱۱ نفر آموزش دیدند.
عبدالکریمی همچنین گفت: از نظر تعداد دوره ها ۱۰۵ دوره مختلف برای اقشار مختلف در تمام سامانه ها در عرض یک سال گذشته برگزار کردیم بعضی دوره ها دو، سه بار تکرار شده که ۲۳۸ دوره با تکرار برگزار کردیم.
وی طرح کارآفرینی مهارت بنیان را ذکر کرد و توضیح داد: اگر کارآفرینی برای به فعلیت رساندن ایده کارگاه نیاز داشته باشد به صورت رایگان در اختیارش می گذاریم و چنانچه واحد تولیدی برای آموزش مهارتش اقدام کند آن مقدار هزینه که در این راستا صرف کرده شامل تخفیف مالیاتی می شود.
عبدالکریمی از برگزاری دوره ایمنی برای سه هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران ساختمانی خبر داد و اذعان کرد: با برگزاری این دوره ها در زمینه حوادث کاهش چشمگیری داشتیم.

برچسب ها:
آموزشگاه آزاد اشتغالزایی رفسنجان فنی و حرفه ای
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :