اوج قساوت قلب یک شکارچی

  • شناسه خبر: 4876
اوج قساوت قلب یک شکارچی

گاهی دیده می شود که اوج قساوت قلب یک شکارچی تا بدانجا می رسد که در مقابل چشمان نظاره گر بره آهویی، مادرش را سلاخی و قطعه قطعه کنند. به گزارش روراستی، در تصویری که برخی سایت ها منتشر کرده اند جسد سلاخی شده آهوی مادر در حالی نشان داده می شود که بره این […]

گاهی دیده می شود که اوج قساوت قلب یک شکارچی تا بدانجا می رسد که در مقابل چشمان نظاره گر بره آهویی، مادرش را سلاخی و قطعه قطعه کنند.

به گزارش روراستی، در تصویری که برخی سایت ها منتشر کرده اند جسد سلاخی شده آهوی مادر در حالی نشان داده می شود که بره این آهو که ظاهرا حاضر به جدا شدن از مادر خود نبوده بالای سر مادر سلاخی شده، مظلومانه کز کرده است.

برای پیگیری بیشتر این تصویر روز یکشنبه به سراغ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهربابک رفتیم که وی افزود: عصر چهارشنبه هفته گذشته و به دنبال گزارشی مردمی در بازدید از منزلی با حکم و دستور قضایی یک کل وحشی، یک شکار قطعه قطعه شده و یک بره آهو زنده کشف شد.

ˈراهدار روح الامینیˈ بیان کرد: تصویری هم که از این لاشه و بره زنده منتشر گردیده توسط عکاس یک رسانه گرفته شده است.

وی ادامه داد: دو شکارچی در این زمینه دستگیر و تحویل دادگاه داده شدند و چند روزی در بازداشت موقت به سر بردند اما هم اکنون با قرار وثیقه و ضمانت آزاد هستند.

روح الامینی تصریح کرد: این بره زنده، متعلق به همان میش سلاخی شده بوده که همراه با تعدادی اسلحه شکاری از منزل این شکارچیان کشف شده است.

وی افزود: در مناطق مستعد و شکارخیز بی شک شکارچیان بسیاری وجود دارند و از این دست اتفاقات ممکن است بوجود آید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک اظهار کرد: ما شکارچیان متخلف را به دادگستری تحویل می دهیم و در رابطه با حکمی که برای آنها صادر می شود دستگاه قضایی تصمیم گیری می کند.

وی بیان کرد: در رابطه با این شکارچیان هنوز حکم قطعی صادر نشده است.

در ادامه معاون سازمان محیط زیست استان کرمان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: شکارچیان دستگیر شده در راطه با این پرونده بومی و اهل شهربابک هستند.

ˈعلی نیک طبعˈ اظهار کرد: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز با دو هدف گردش، تفریح و تفنن و همچنین برای کسب درآمد برای برخی افراد شکارچی نماها اقدام به شکار می کنند.

وی ادامه داد: البته ما شکارچیان قانون مدار نیز داریم و حتی دارای پروانه شکار هستند اما حتی یک مورد نیز شکار نمی کنند.

نیک طبع تصریح کرد: گوشت شکار فروختن و تفنن متاسفانه دیده می شود و این به دلیل اسلحه هایی که در دست مردم است و تعداد آنها نیز زیاد است، اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: در استان کرمان با توجه به شرایط جغرافیایی از اواخر اسفند تا اردیبهشت که فصل زایمان حیات وحش محسوب می شود هم شکارغیرمجاز و هم زنده گیری را در مناطق مختلف استان شاهد هستیم.

معاون سازمان محیط زیست استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه کشور و استان ما گنجینه غنی از محیط زیست را دارد باید آنها حفظ شوند و به عنوان میراث انتقال یابند.

وی افزود: آموزش شکارچیان بسیار اهمیت دارد که نشست هایی را در این زمینه برگزار کرده و می کنیم.

نیک طبع گفت: حکم قضایی مربوط به این پرونده به دید قاضی بستگی دارد که می تواند زندان، جریمه نقدی و ممنوعیت حمل سلاح باشد که امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

منبع:ایرنا

برچسب ها:
رفسنجان روراستی شکار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :