امام جمعه موقت رفسنجان تأکید کرد:

ضرورت حفظ بیت المال و پرهیز از حیف و میل آن

  • شناسه خبر: 49197
ضرورت حفظ بیت المال و پرهیز از حیف و میل آن

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل آن، عمل به قانون اساسی و وفاداری به تعهدات ناشی از سوگندی که خورده اند، از ملزومات مدیران برای رسیدن به تمدن نوین اسلام است.

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل آن، عمل به قانون اساسی و وفاداری به تعهدات ناشی از سوگندی که خورده اند، از ملزومات مدیران برای رسیدن به تمدن نوین اسلام است.

به گزارش “روراستی” حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه؛ سالروز جهانی مساجد را گرامی داشت و بیان کرد: حدود ۵۰ سال پیش یک نفر تندروی یهودی از کینه ای که نسبت به مسلمانان داشت مسجد الاقصی را آتش زد این جنایت را مرد پلید یهودی انجام داد و موجب شد قسمتی از مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان تخریب شد که بعد ها ترمیم شد.

وی تصریح کرد: در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی که در تهران تشکیل شد سازمان فرهنگ و ارتباطات پیشنهاد کردند که این روز را روز جهانی مساجد اعلام کنیم تا مردم به فکر آبادی مساجد باشند؛ از طرفی آبادی مساجد باید به دو صورت در نظر گرفته شود هم عمارت و ساختمان خوشبو، معطر و منظم باشد هم از نظر محتوایی مفید باشد اینکه ذکر فضایل اهل بیت (ع) و عبادت و معنویات در ان انجام شود.

حسینی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه نشر اسلام و عبادت است گفت: پیامبر گرامی اسلام وقتی وارد مدینه شد مسجدی با حدود ۵ ستون چوبی ساخت و الان این مسجد پیغمبر (ص) بیش از ۲ هزار ستون دارد؛ مسجد باید محل عبادت ، محل قصاص، حل و فصل مشکلات، اعزام نیرو به جبهه ها، رفع مشکلات اقتصادی و … باشد لذا این مسجد آباد است.

وی همچنین روز شهادت محمد جواد باهنر را تسلیت گفت و تصریح کرد: به مناسبت گرامی داشت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت از ۲ تا ۷ شهریور نام گذاری شده است؛ تا به فکر این افراد از خود گذشته بیفتیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به صدور بیانیه ای که از طرف رهبری به عنوان بیانیه گام دوم صادر شده است دولتمردانی که امروز روی کار هستند یا دولتمردانی که در آینده روی کار خواهند آمد با در نظر گرفتن این گام دوم انقلاب برای تحقق ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عج) یک سری امور را باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلام دست پیدا کنیم دولتمردان مان چه امروزی ها چه کسانی که آینده مملکت را به دست خواهند گرفت توجه داشته باشند که التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلاب داشته باشند، برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تهیه کنند؛ با هرگونه رانت خواری و فساد اداری و اقتصادی مبارزه کنند، برعملکرد دستگاه ها برای جلوگیری از شکل گیری کانون های فساد خیز نظارت دقیق داشته باشند.

امام جمعه موقت رفسنجان تصریح کرد: همچنین این دولتمردان باید دل بریدن از بیگانگان و اتکا به ظرفیت های داخلی را مد نظر داشته باشند؛ جوانگرایی و زمینه سازی برای حضور جوانان فراهم سازند، باورندی به مبانی اسلام و داشتن روجیه جهادی را مد نظر داشته باشند ضمن ترویج سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی و عدم حاکم شدن نگاه مادی به مکتب ها، به حفظ ارزش های انقلاب اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل آن، عمل به قانون اساسی و وفاداری به تعهدات ناشی از سوگندی که خورده اند و نیزبهره گیری از همه ظرفیت ها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت از جمله مباحث مورد رعایت این دولتمردان جهت رسیدن به تمدن نوین اسلام باشد.

برچسب ها:
بیت المال حیف و میل رفسنجان مسئولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :