فرماندار رفسنجان گفت: در هفته دولت ۱۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۷ میلیارد ریال در شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش “روراستی” مجید فصیحی‌هرندی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید همکاری وسیعی با بخش خصوصی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داشته باشیم و در چارچوب قوانین تسهیل‌گری کنیم شرایطی فراهم کنیم که سرمایه‌گذاری راحت‌تر صورت گیرد.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: در هفته دولت در شهرستان رفسنجان ۱۱۰ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی با اعتبار بالغ بر ۳۶۷ میلیارد ریال انجام می‌شوند که از این میزان ۱۰۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۲ میلیارد ریال قابل افتتاح و هفت پروژه با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

رونق کشت‌های جایگزین در رفسنجان/۸۰ درصد منابع بانک‌ها از کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به رونق‌گرفتن فعالیت‌های جانبی پسته اظهار داشت: کشت‌های جایگزین در رفسنجان با توجه به تک‌محصولی بودن و مشکلات آب رو به توسعه است و کشت زعفران به روال افتاده برای کشت‌های گلخانه‌ای هم مسائل پیچیده اداری کم شده به طوری که اخذ استعلامات از ۱۷ مورد به حدود چهار مورد کاهش یافته است.

حسین رضایی بیان کرد: از سال ۹۲ به این طرف ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار  سطح زیر کشت مجهز به آبیاری تحت فشار شده که سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ هکتار به این روش مجهز و ۳۴ میلیارد تومان هزینه شده ضمن اینکه ۲۰ میلیارد تومان بلاعوض دولت به رفسنجان تعلق گرفت.

وی از اشتغالزایی در حوزه آبیاری تحت‌ فشار یاد کرد و هزینه‌های جاری کشاورزی را ۵ میلیون تومان تا۴۰ میلیون تومان در هکتار عنوان کرد و افزود: به طور متوسط یک‌هزار میلیارد تومان هزینه کارگر، کود، سم و… باغات می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد منابع بانکی از محل درآمد کشاورزی است اما وقتی کشاورزان به مشکل برخورد می‌کنند بانک‌ها همکاری و حمایت‌های لازم را ندارند.

وی ابراز کرد: سال آینده سال خوبی برای کشاورزان است و ۶ هزار میلیارد تومان تا ۷ هزار میلیارد تومان پول پسته خواهیم داشت.

انتهای پیام/