نماینده مردم رفسنجان در مجلس مطرح کرد:

بی توجهی شرکت نفت به مسئولیت های اجتماعی اش در رفسنجان

  • شناسه خبر: 49512
بی توجهی شرکت نفت به مسئولیت های اجتماعی اش در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق مستقر در رفسنجان به مسئولیت های اجتماعی اش بی توجه است و پیگیری در این زمینه جوابی نداده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق مستقر در رفسنجان به مسئولیت های اجتماعی اش بی توجه است و پیگیری در این زمینه جوابی نداده است.
به گزارش “روراستی” احمد انارکی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات ارز در کشور و التهابات ایجادشده از ناحیه ارز در بازار اظهار کرد: مدتی است کشور در آرامش و ثبات نسبتا خوبی پیش می رود و قیمت ارز به سمت کاهش حرکت می کند و امید است در حوزه سیاست خارجی هم اتفاقات خوبی در کشور بیفتد.
وی بیان کرد: در شهرستان رفسنجان پس از مدت ها پیگیری امسال مجوز راه اندازی دانشگاه فرهنگیان اخذ شد و از مهرماه امسال دانشجو پذیرش می شود همچنین ردیف بودجه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی و پژوهشکده علوم پزشکی به همراه مجوز پلی کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان صادر شده است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی از پیگیری برای احداث تصفیه خانه آب خبر داد که با راه اندازی آن مشکلات در این زمینه برطرف می شود و ادامه داد: با توجه به فرسودگی لوله ها آب ۳۵ درصد هدررفت دارد که این مشکل باید برطرف شود.
وی بیان داشت: بزرگترین مخزن آب آشامیدنی استان کرمان با ۱۵ هزار متر مکعب گنجایش در رفسنجان احداث می شود و مشکلات آب حومه شرقی و غربی و نوقات با لوله گذاری در حال برطرف شدن است و با توجه به مشکل جدی آب روستای مهدی آبادنوق باید از سوی آب و فاضلاب روستایی ردیف بودجه ای اختصاص داده و حل شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد تومان اعتبار در خصوص رفع افت ولتاژ برق مناطق اختصاص یافت که امسال شاهد کاهش قطعی برق بودیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت پسته اشاره کرد و آن را از مباحث داغ روز خواند و توضیح داد: با توجه به تبلیغات مسموم کشور رقیب نتوانستیم جایگاه خود را در بازار داشته باشیم از طرفی با توجه به اینکه ۹۵ درصد پسته صادراتی است تحریم ها فشار زیادی به تولیدکننده و صادرکننده وارد می کند.
انارکی محمدی قیمت پسته را به تبع از نرخگذاری جهانی دانست و گفت: مردم نباید انتظار داشته باشند که قیمت پسته مانند همان زمان ارز ۲۰ هزارتومانی باشد چون قیمت دلار پایین آمده است.
وی در پاسخ به سؤالی در زمینه اتباع بیگانه در رفسنجان عنوان کرد:، ۷۳ هزار نفر اتباع افغانستانی از سرانه این شهرستان بهره مند می شوند و اشتغال را از نیروی ایرانی گرفتند، با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مجبور هستیم به هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز اتباع آموزش دهیم که امیدواریم وزارت کشور در این خصوص نگاه ویژه ای به شهرستان رفسنجان داشته باشد.
انارکی محمدی از آزمون استخدامی مس در مهرماه امسال خبرداد که ۴۰۰ نیرو استخدام می شوند و ابراز امیدواری کرد هر ۶ ماه یک آزمون استخدامی در مس برگزار و نیروهای بومی جذب شوند‌.
وی در ادامه نداشتن سازمان امر به معروف و نهی از منکر را یک معضل دانست که موجب موازی کاری دستگاههای مختلف در این مورد شده که جوابگو نیست و اضافه کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خیلی بالاست که با توجه به شرایط جامعه باید به آن توجه شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بی توجهی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوبشرق مستقر در رفسنجان به انجام مسئولیت های اجتماعی این شرکت در رفسنجان اشاره کرد و افزود: بارها پیگیری شده اما نتیجه ای ندیدیم.
وی کمبود هواپیما را تنها مشکل فرودگاه عنوان کرد و یادآور شد: فرودگاه رفسنجان ۳۵ کیلومتر کابل لایتینگ و ۳۲ کیلومتر فیبر نوری انجام شده و آسفالت محوطه در زمان شهردار. سابق انجام و تجهیزات فرودگاه فراهم شده ضمن اینکه امکان سوختگیری در شب و یخ زدایی در شب فراهم شده است.
وی انجام مسئولیت های اجتماعی مس سرچشمه رفسنجان را قابل تقدیر دانست و متذکر شد: اما باید بیشتر باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان شرکت نفت رفسنجان نشست خبری نماینده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :