نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

باید دانشجویان کارآفرین تربیت کنیم/دانشگاه ها به سمت نسل سومی پیش بروند

  • شناسه خبر: 49711
باید دانشجویان کارآفرین تربیت کنیم/دانشگاه ها به سمت نسل سومی پیش بروند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های ما باید به سمت نسل سومی شدن گام بردارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های ما باید به سمت نسل سومی شدن گام بردارند.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی امروز در آیین اختتامیه چهل و سومین مسابقه ریاضی دانشجویان کشور اظهار داشت: کشور ما در زمینه‌های علمی مستعد است و جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید علم نانو، موشک و تجهیزات جنگی و….هستیم که نشان از توانایی جوانان ما دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از چهل سال گذشت از انقلاب، کشور هنوز گرفتار مسائل جزئی است که موجب می‌شود حاشیه‌های بزرگی برای دستاوردهای دانشگاهی ایجاد شود، ادامه داد: در این چهل سال نتوانستیم آنچه شایستگی مردم ایران است فراهم کنیم هنوز برای ایاب و ذهاب قهرمانان ورزشی‌مان ماندیم، که اینها ضعف ماست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در بحث آموزش درگیر مباحثی از جمله کنکور و …هستند، افزود: دنیا به سمت دانشگاه‌های نسل سومی رفته، دانشگاه‌های ما هم باید به سمت نسل سومی شدن پیش بروند.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: دانشجویان ما پس از فارغ‌التحصیلی نه شغلی دارند نه می‌توانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود ایجاد کنند بدین معنا که همراه با علمشان عملی نیست.

وی به وجود مجتمع بزرگ مس سرچشمه رفسنجان با صادرات ۱.۲ میلیارد دلار در سال اشاره کرد و اذعان داشت: وقتی این مجتمع نیرو می‌خواهد تخصصی متناسب با مورد درخواستی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بتوانیم در علوم پایه جایگاه خود را پیدا کنیم جامعه ما باید بپذیرد آنچه داریم از علم ریاضی است همه به این موضوع واقف هستیم اما به نوعی خودمان را دست شرایط سپردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه های نسل سوم رفسنجان نماینده مردم رفسنجان در مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :