نماینده مردم رفسنجان در مجلس مطرح کرد:

ارزش افزوده پسته ایران در جیب کشورهای دیگر

  • شناسه خبر: 50130
ارزش افزوده پسته ایران در جیب کشورهای دیگر

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۸ درصد محصولات ما خام فروشی می شود در حالی که باید ایجاد ارزش افزوده شود بعد صادر شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۸ درصد محصولات ما خام فروشی می شود در حالی که باید ایجاد ارزش افزوده شود بعد صادر شود.
به گزارش “روراستی” احمد انارکی محمدی امروز در جمع دانش آموزان دخترانه مدرسه رضویه اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، کشورهایی مانند ترکیه پسته ما را می خرند و بسته بندی می کنند که ارزش افزوده این کار بیشتر از خام فروشی است اما هر سال ۹۸ درصد محصولات ما خام فروشی می شود.
وی بیان داشت: ایران در دنیا مهد تولید پسته است اما سود این تولید در قالب ایجاد ارزش افزوده از این محصول به جیب کشورهای دیگرمی رود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۹۶ هزار مدرسه با بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود در کشور و اعمال تحریم های تکراری آمریکا علیه ایران، اخیرا هم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ما را تحریم کردند که این ها فشار به ملت ما است اما ملت ایران اسلامی همچنان در برابر ناملایمات، سختی ها و تحریم های دشمن مقاومت نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: کشور ایران دارای مزیت ها و شاخصه های بارزی در جهان است از جمله اینکه از نظر تولید علم، نانو، تولید تجهیزات جنگی، موشکی و هسته ای، هوافضا و داروسازی و … جزء ده کشور اول دنیا هستیم امروز بهترین پزشکان دنیا متعلق به ایران هستند.
انارکی محمدی بیان کرد: شما دانش آموزان بهترین وظیفه تان این باشد که بتوانید با درس خواندن آینده کشور را به دست بگیرید و بتوانید کشور را به خودکفایی کامل برسانید وطیفه دولت و حاکمیت آماده سازی فضا و محیط و شرایطی است که بتوانید در آن به سهولت درس بخوانید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ارزش افزوده پسته رفسنجان صادرات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :