14 آذرماه جاری برگزار می شود؛

همایش آرا و اندیشه های آیت الله جوادی آملی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 51725
همایش آرا و اندیشه های آیت الله جوادی آملی در رفسنجان

معاون فرهنگی مؤسسه بین‌المللی اسرا گفت: اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی حقیقتا اندیشه تمدن‌ساز بوده که زیربنای تمدن اسلامی است و باید نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان با این اندیشه آشنا شوند.

معاون فرهنگی مؤسسه بین‌المللی اسرا گفت: اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی حقیقتا اندیشه تمدن‌ساز بوده که زیربنای تمدن اسلامی است و باید نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان با این اندیشه آشنا شوند.

به گزارش “روراستی” ابولفضل خراسانی معاون فرهنگی مؤسسه بین‌ا‌لمللی اسراء در نشست خبری با موضوع همایش آراء و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌‌آملی در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) اظهار داشت:  این رویداد ملی ارزشمند که در رفسنجان برگزار می‌شود  اهمیت زیادی دارد رفسنجان بستر فرهنگی اجتماعی خوبی دارد که در کمترین جایی وجود دارد.

وی بیان داشت: آثار آیت‌الله جوادی‌آملی به لحاظ تعداد و تنوع موضوعی بسیار کم‌نظیر بود و شخصیت ایشان هم در بعضی حوزه‌ها کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.

معاون فرهنگی مؤسسه بین‌المللی اسراء با بیان اینکه اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی حاصل میراث کهنی است که از اساتید ایشان به ویژه امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، محقق داماد و ..است، ادامه داد: امروز ایشان پرچمدار حکمت اسلامی است که ملاصدرا آن را پایه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه آیت‌الله جوادی‌آملی حقیقتا اندیشه تمدن‌ساز بوده که زیربنای تمدن اسلامی است که باید نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان با این اندیشه آشنا شوند.

خراسانی با اشاره به کتاب مفاتیح‌الحیات آیت‌الله جوادی‌آملی ابراز داشت: این کتاب در زمینه رفتار اجتماعی تأثیرات زیادی دارد.

ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش و انتخاب ۹ مقاله برتر

سکینه آفرند مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب (س) اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۹ مقاله برگزیده و چهار مقاله در همایش قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه همایش مستمر خواهد بود و ادامه پیدا می‌کند جامعه ما به ویژه قشر نخبه نیاز به چنین آثاری دارند که حقیقتا چشمه حیات است که باید از آن بهره بگیریم.

مسئول برگزاری همایش بررسی آراء و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: هرچه نسل جوان ما با این آثار آشنا شوند دردهای لاینحلی که به ظاهر در جامعه می‌بینیم با همین مبانی و اندیشه‌ها اصلاح می‌شود و به برکت این همایش سیر حرکت به سوی اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی شتاب خاصی گرفته است.

وی یادآور شد: حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی و بهجت‌پور رئیس حوزه‌های علمیه خواهران از سخنرانان ویژه این مراسم هستند ضمن اینکه مقاماتی از کشور و استان در این همایش حضور خواهند داشت.

مشارکت همه استان‌های کشور در همایش

فاطمه نخعی مسئول مدرسه علمیه حضرت زینب (س) با بیان اینکه شروع این همایش که با نام قرآن در رفسنجان رقم خورد موجب شد همه مسئولان با تمام توان و مشتاقانه برای همکاری گام بردارند، افزود: این همراهی نشان از علاقه به قرآن است.

وی عنوان داشت: از مقالات ارسال‌شده به دبیرخانه ۲۰ مقاله از استان کرمان بود که ۱۵ مقاله از رفسنجان است که از بین آن‌ها دو نفر در سطح ۴ برتر شدند و و نفر سوم سطح ۴ از قم است.

نخعی توضیح داد: ۲۰ مقاله از قم، ۹ مقاله از خوزستان، ۹ مقاله از سمنان، ۷ مقاله از اصفهان، ۶ مقاله از تهران، ۵ مقاله از گلستان،  ۴ مقاله از یزد و مقالاتی هم از استان‌های قزوین، البرز، آذربایجان، مرکزی، گیلان، ایلام، کهیکیلویه و بویراحمد و فارس ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از همه سطوح جداگانه مقالات بررسی شدند که از هر سطح سه نفر برگزیده شدند.

نخعی گفت: تقریبا همه استان‌های کشور درگیر این همایش و مقاله شدند و اکثر مقالاتی که ارسال شده حاصل کار دو و سه نفری هستند.

وی متذکر شد: همایش بررسی آراء و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی ساعت ۸ صبح ۱۴  آذرماه جاری در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

گفت: نمایشگاه کتاب آثار و معرفی علمای شهرستان رفسنجان هم از برنامه های جنبی همایش است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیت الله جوادی آملی اندیشه رفسنجان همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :