مدیر خدمات پرستاری بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان خبر داد:

زوال آنفلوآنزا در رفسنجان/پیگیری ۷۲ ساعته بیماران ترخیصی

  • شناسه خبر: 52274
زوال آنفلوآنزا در رفسنجان/پیگیری ۷۲ ساعته بیماران ترخیصی

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: با اجرای طرح پیگیری ۷۲ ساعته بیماران ترخیصی مبتلا به آنفلوآنزا در منزل، با کاهش بستری و خلوت‌شدن بیمارستان مواجه شده‌ایم.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: با اجرای طرح پیگیری ۷۲ ساعته بیماران ترخیصی مبتلا به آنفلوآنزا در منزل، با کاهش بستری و خلوت‌شدن بیمارستان مواجه شده‌ایم.

به گزارش روراستی، سمیه نژادباقری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسه فوق‌العاده‌ای با موضوع  بحران آنفلوآنزا در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) تشکیل شد که  یکی از مصوبات آن کم‌شدن ماندگاری بیماران در بیمارستان بود، اظهار داشت: یکی از پیشنهاداتی که در این خصوص داده شد تا این امر صورت بپذیرد،  این بود که بیماران  بعد از ترخیص از سوی بیمارستان پیگیری شوند.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان ادامه داد: سمیه خرم، ماما و مسئول بخش زنان و مادران باردار و فاطمه حسینعلی‌زاده مسئول واحد مراقبت در منزل عهده دار شدند بقیه بیماران اعم از اطفال و بزرگسالان را تا ۷۲ ساعت پیگیری کنند یعنی در بازه زمانی ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعت  بعد از ترخیص با بیمار تماس تلفنی گرفته و جویای  حال بیمار وعلائم هشدار آنفلوآنزا شوند.

وی خاطرنشان کرد: طول مدت بیماری آنفلوآنزا متغیر است و گاهی اوقات تا دو هفته به طول می‌انجامد و بیماران مبتلا فقط در مواقع حاد نیاز به بستری‌شدن دارند و اکثریت به‌دلیل داشتن استرس و ترس از این بیماری اصرار به ماندن در بیمارستان دارند  که با آموزش‌هایی که داده شد و پیگیری‌هایی که انجام می‌شد استرس این بیماران کم شده و با این امر بخش‌ها خلوت‌تر و تخت‌ها در اختیار بیماران بدحال قرار گرفتند.

۲۶ مادر باردار مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند

سمیه خرم مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) با اشاره به زمان شروع این طرح بیان داشت: تا امروز ۲۶ مورد مادر باردار در این مرکز بستری و پیگیری‌های آن‌ها انجام شده است که خوشبختانه مورد خاصی نداشتیم و تمام موارد بدون تب و رو به بهبود هستند.

پیگیری حال ۴۰ بیمار بستری در منزل توسط کارشناس بیمارستان

فاطمه حسینعلی‌زاده، کارشناس مراقبت در منزل این بیمارستان ابراز داشت: باتوجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا بخش‌ها شلوغ بود و تخت خالی نداشتیم که با همت ریاست و مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم‌پزشکی تخت‌ها خالی و در اختیار بیمارانی که مشکلات حادتری دارند قرار گرفت.

وی عنوان داشت: تاکنون ۴۰ بیمار آنفلوآنزایی را فلوآپ کرد ه‌ایم و آمار مبتلایان  رو به کاهش است.

حسینعلی‌زاده گفت: وقتی که این بیماران دیگر نیاز به  اکسیژن‌درمانی ندارند، آموزش‌هایی مانند علایم هشدار، رژیم غذایی، فعالیت، مصرف دارو و… به آن‌ها و همراهان‌شان از طریق پزشک، سرپرستار و اینترن‌ها داده شده و سپس ترخیص شدند و از طریق بنده پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی ضمن بیان این مطلب که تاکنون همه بیماران از این طرح راضی بودند، یادآور شد:  در مدت این طرح  بیماران با اینکه در منزل به سر می‌برند، متخصصان و پرستاران در خدمت آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آنفلوآنزا بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان سرماخوردگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :