رئیس شبکه شتاب نگار زلزله ایران عنوان کرد:

فعالیت ۷۰ ایستگاه شتاب‌نگار در استان کرمان

  • شناسه خبر: 52324
فعالیت ۷۰ ایستگاه شتاب‌نگار در استان کرمان

مدیر شبکه شتاب نگار زلزله ایران گفت: ۷۰ ایستگاه شتاب نگار در استان کرمان فعال است.

رئیس شبکه شتاب نگار زلزله ایران گفت: ۷۰ ایستگاه شتاب نگار در استان کرمان فعال است.

به گزارش روراستی، اسماعیل فرزانگان در حاشیه افتتاح اولین ایستگاه شتاب‌نگار در صنایع کشور در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: امروز به طور همزمان سه ایستگاه شتاب‌نگار نسل ۴  در سرچشمه، رفسنجان و کشکوئیه رونمایی می‌شود.

رئیس شبکه شتب نگار زلزله ایران افزود: استان کرمان از زلزله‌خیزترین استان‌های کشور با وجود گسل‌هایی که در این استان وجود دارد، است که می‌توانند زلزله‌های ۶ ریشتر به بالا  ایجاد کنند.

فرزانگان ابراز داشت: در حال حاضر ۶۷ ایستگاه شتاب‌نگار فعال داریم که با سه ایستگاه رفسنجان به ۷۰ مورد می‌رسد و این قول را می‌دهیم که تا پایان سال آینده ۳۰  ایستگاه نسل چهار در استان کرمان راه‌اندازی شود.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان ابراز داشت: رفسنجان بین دو گسل انار و داوران قرار گرفته که هر لحظه آمادگی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تقاضای ما این است که مطالعات پهنه‌‌بندی گسل‌های رفسنجان انجام شود چراکه این نگرانی وجود دارد که آیا کاهش سطح آب‌های زیرزمینی امکان فروشنست زمین را ایجاد می‌کند.

فرماندار رفسنجان از حمایت مجتمع مس سرچشمه برای راه‌اندازی ایستگاه شتاب‌نگار نسل جدید در شهرستان قدردانی کرد.

جاودانی معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور در حال نصب است و مجتمع مس سرچشمه اولین مجموعه صنعتی کشور است که ایستگاه شتاب‌نگار در آن فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب این دستگاه لرزش‌هایی که دریافت می‌شود چه در اثر انفجار معدن و چه رویدادهای طبیعی بتوانیم ارتقای مقاوم‌سازی را انجام دهیم.

می‌کند

انتهای پیام/

برچسب ها:
راه و شهرسازی رفسنجان شتاب نگار مجتمع مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :