رئیس دادگستری رفسنجان:

تخریب و سیاه نمایی توسط کاندیداها پیگرد قانونی دارد

  • شناسه خبر: 52939
تخریب و سیاه نمایی توسط کاندیداها پیگرد قانونی دارد

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: داوطلبان برای اینکه رای جمع کنند تخریب و سیاه‌نمایی نکنند نماینده قبلی یا عملکرد نظام را ناکارآمد جلوه ندهند کسی که داوطلب شده تمام سعی و تلاشش این باشد که خودش را معرفی کند و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: داوطلبان برای اینکه رای جمع کنند تخریب و سیاه‌نمایی نکنند نماینده قبلی یا عملکرد نظام را ناکارآمد جلوه ندهند کسی که داوطلب شده تمام سعی و تلاشش این باشد که خودش را معرفی کند و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام محمدمهدی پورمحمدی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی اظهار داشت: حتی بعد از تأیید صلاحیت هم افرادی بودند که به واسطه کارهایی که انجام دادند صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان رد شده است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ادامه داد: همه کاندیداها همواره در رصد هستند باید در عملکرد خود مراقب باشند، داوطلبان برای اینکه رای جمع کنند تخریب و سیاه‌نمایی نکنند نماینده قبلی یا عملکرد نظام را ناکارآمد جلوه ندهند کسی که داوطلب شده تمام سعی و تلاشش این باشد که خودش را معرفی کند و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در کشور ما باب شده نماینده باید پیگیر مشکلات شهرستان باشد اما اصل کار نماینده در مجلس قانون‌گذاری است.

پورمحمدی ابراز داشت: کسی که می‌خواهد نماینده شود نباید مردم را مایوس کند اگر هدف مقدس باشد یک داوطلب دست به هر کاری نمی‌زند.

وی بیان داشت: هم خود نامزد هم ستاد او باید نسبت به عدم تخریب و تبلیغ علیه کاندیدای دیگر قانون را رعایت کند چون تخریب ممنوع است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز در شهرستان داریم که نسبت به تبلیغات غیرمجاز اعمال قانون می‌کنند، ملاک و محور در تمام مراحل قانون است و کسی سلیقه خود را اعمال نمی‌کند.

حسین صفری عضو شورای نظارت بر انتخابات در رفسنجان اظهار کرد: در یک دوره حدود ۱۳۰، ۱۴۰ نفر از کاندیداهای مجلس متناسب با جو حاکم بر اجتماع از مردم رای گرفتند اما پس از رای آوردن جذب دنیا شدند و حتی سلیقه خود را فراموش کردند.

وی بیان کرد: کسی که قرار است وارد مجلس شود نماینده همه شهرستان است و به جناح و طیف خاصی تعلق ندارد.

شهسواری دادستان شهرستان رفسنجان گفت: تخریب نظام جمهوری اسلامی و سایر کاندیداها به هیچ عنوان موجب بالارفتن شخصیت تخریب‌کننده نخواهد شد و فرد بنای سست و کجی برای خود خواهد گذاشت.

وی عنوان داشت: خبرنگاران حتما قبل از انتشار خبر اطمینان کسب کنند انتخابات بسیار حساس است و ممکن است امکان اصلاح یک خبر وجود نداشته باشد و به یکی از کاندیداها ضرر غیرقابل جبرانی وارد کند.

دادستان رفسنجان تأکید کرد: چاپخانه‌داران در حیطه قانون و با ابعادی که مجاز است اقدام به چاپ تبلیغات کاندیداها کنند که در غیر اینصورت امکان پلمب چاپخانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کاندیدا دخالت در امور اجرایی کشور ندارد تأکید کرد: مسیر رسیدن به اهداف کاندیدا باید روشن باشد و وعده‌هایی که در حطیه کار نماینده نیست، ندهد چون بعدا هم برای نماینده هم دولت مشکل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتخابات رای رفسنجان قانون مجلس نماینده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :