با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ۳۰ کیلومتر از جاده رفسنجان، نوق بافق بهره برداری شد.

به گزارش روراستی، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ۳۰ کیلومتر از محور رفسنجان، جوادیه به بافق یزد در دو قطعه شامل هشت کیلومتر باند دوم و ۲۲ کیلومتر راه اصلی در حوزه استحفاظی استان‌ کرمان با اعتبار بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: پیشرفت پروژه‌های عمرانی به‌خصوص در بحث راه که با رفاه آحاد مردم ارتباط مستقیم دارد به تنهایی توسط دولت ممکن‌ نیست و اگر‌ همیاری و مشارکت مردم نباشد اجرای پروژه‌ها ممکن‌ است سال‌ها به طول بینجامد.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌های کویری ردیف مستقلی‌ به همت نمایندگان‌ مجلس ایجاد شده که این ردیف مستقل در حد بضاعت دولت تخصیص داده می‌شود و این امر برای بودجه راه‌ها در سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

غفاری تصریح کرد: هم باید تلاش در تخصیص حداکثری بودجه برای احداث راه‌ها داشته باشیم و هم اینکه مردم کمک کنند، جاده بافق – نوق جاده بسیار کلیدی است و در قسمتی از مسیر ۶۰ کیلومتر مقصد را به بافق نزدیکتر می‌کند‌.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر راه و شهرسازی افزود: حداقل صرفه‌جویی در این مسیر سالانه ۱۴ میلیون لیتر است که اگر بتوان در بحث راه‌های کویری با کمک نمایندگان مجلس ماده ۱۲ را هم فعال کرد این صرفه‌جویی‌ها در سوخت را به کمک سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه راهسازی به‌کار خواهیم برد و با شتاب بیشتر کارها پیش‌ ‌رود.

انتهای پیام/