فرمانده انتظامی استان کرمان:

اولویت پلیس، حراست از امنیت انتخابات و صندوق های اخذ رای است

  • شناسه خبر: 53526
اولویت پلیس، حراست از امنیت انتخابات و صندوق های اخذ رای است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اولویت پلیس، در سرار کشور و استان کرمان حفظ و حراست از امنیت انتخابات و صندوق‌های اخذ رای است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اولویت پلیس، در سرار کشور و استان کرمان حفظ و حراست از امنیت انتخابات و صندوق‌های اخذ رای است.

به گزارش روراستی، عبدالرضا ناظری در نشست خبری در زمینه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها با نقش فعال و ارزنده خود فضای خوب انتخاباتی و پرشور و نشاطی  را در جامعه ایجاد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه انتخابات به‌عنوان یک فرصت برای  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: هر چه انتخابات در آرامش و نظم و امنیت کامل برگزار شود به طور قطع به امنیت کشور و اقتدار نظام افزوده خواهد شد.

وی بیان داشت: مشارکت مردم در پای صندوق های رای میزان مشروعیت و مقبولیت نظام را به نمایش می گذارد و تضمین ‌کننده کشور است و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و تاکنون رسانه به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

ناظری افزود: رکن اصلی در این انتخابات مشارکت مردم است و برگزاری انتخابات یکی از دستاوردهای نظام و در دنیا بی‌نظیر است.

وی ابراز داشت: اولویت پلیس، در سرار کشور و استان کرمان حفظ و حراست از امنیت انتخابات و صندوق‌های اخذ رای است.

ناظری با اشاره به اینکه پلیس بر اساس مرّ قانون تامین امنیت انتخابات را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد:  ما امنیت انتخابات را با مشارکت سپاه و بسیج تامین می‌کنیم و از ظرفیت‌های موجود اعم از شورای تامین، نیروهای انتظامی، امنیتی، هیات نظارت و اجرایی در این راستا استفاده خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان داشت: تامین نظم و امنیت برای ۲ هزار شعبه اخذ رای در ۹ حوزه انتخاباتی برای انتخاب  ۱۰ نماینده طبق  ماده ۴ ناجا و ۱۶ انتخابات با همکاری سپاه و بسیج بر  عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان کرمان، ۱۲ هزار نیرو ماموریت تأمین نظم، امنیت و ترافیک انتخابات را بر عهده دارند و در این زمینه قرارگاه امام علی (ع) و پنج پاسگاه فرماندهی در سراسر استان افتتاح کرده‌ایم.

ناظری عنوان کرد: در خواست داریم در روز پایانی تبلیغات انتخابات از کاندیداها، ستادها و مسئولان ستادها قوانین و مقررات را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: از ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه اول اسفندماه تبلیغات کاندیداها به پایان می‌رسد و  شروع سکوت تبلیغاتی است؛ از کاندیداها و طرفداران آنها درخواست داریم به قوانین احترام بگذارند و از تبلیغ کردن غیرقانونی بپرهیزند.

ناظری با اشاره به اینکه  بسیاری از شعب اخذ رای به سامانه پایش تصویری مجهز شده است، بیان کرد:  از مردم درخواست داریم درساعت اولیه انتخابت پای صندوق‌های رای حاضر شوند و از تجمع در اطراف شعب اخذ رای خودداری و به هشدارها و توصیه همکاران ما توجه کنند و در غیر این صورت با برخور پلیس مواجه خواهند شد.

وی اظهار کرد: خط قرمز پلیس، قانون است و حفظ و صیانت از آراء مردم وظیفه ما است و در این زمینه با کسی شوخی نداریم و در صورت نیاز از ظرفیت هواناجا و هوانیروز که اماده‌اند،  استفاده خواهد شد.

ناظری یادآور شد: تخلفاتی در زمان تبلیغات انتخابات صورت گرفته که نسبت به گذشته کم بوده است و متخلفان به قوه قضائیه برای برخورد قانونی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امنیت انتخابات بسیج نیروی انتظامی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :