فرماندار رفسنجان:

دولت پیمان سپاری ارزی پسته را حل و فصل کند

  • شناسه خبر: 54267
دولت پیمان سپاری ارزی پسته را حل و فصل کند

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه امسال محصول خوب پسته را خواهیم داشت گفت: دولت پیمان سپاری ارزی این محصول و چالش بازار جهانی آن را جهت کمک به کشاورزان پسته کار حل و فصل کند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه امسال محصول خوب پسته را خواهیم داشت گفت: دولت پیمان سپاری ارزی این محصول و چالش بازار جهانی آن را جهت کمک به کشاورزان پسته کار حل و فصل کند.
به گزارش روراستی، مجید فصیحی هرندی در جمع اعضای شورای اسلامی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان به نامگذاری سال ( جهش تولید ) اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری این سال را به نام جهش تولید نام گذاشتند؛ ما در دشواری ها و سختی ها بیشتر توانستیم از عهده مشکلات برآییم لذا امسال هم با توجه به توانمندی ملت بزرگ سال بسیار خوبی در زمینه تولید خواهیم داشت؛ باید با توانمندی نیروی انسانی، پتانسیل های موجود، منابع و ذخایر کشور را بسازیم.
فرماندار رفسنجان از سپاهیان قدردانی کرد و گفت: آنها توانستند ماهواره را در مدار و فضا قرار دهند و این نشان دهنده همت و اراده بزرگ ملّت ایران به ویژه سپاه است.
وی به شیوع کرونا در جهان اشاره و اظهار کرد: همه مردم اعم از کادر درمانی، پزشکان، سازمان های مردم نهاد، بسیج و … در مقابله با این ویروس منحوس به پاخاستند؛ کمیته مبارزه با کرونا در رفسنجان با ۶۳۳ جلسه تشکیل شد در این راستا اصناف تعطیل شدند و شرکت های دانش بنیان به تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل پرداختند، بسیج به همراه نیروهای جهادی، موکب ها و خیریه ها به سمت تولید ماسک رفتند، بیش از صدها هزار ماسک تولید شد و وضعیت بسیار خوب است.
وی ادامه داد: بیمارستان اضطراری با همت مجتمع مس سرچشمه و شورای اسلامی و شهرداری رفسنجان در حال راه اندازی است تا ضمن نیاز آن در زمان فعلی، در زمان بحران های احتمالی آینده هم بتوان از آن استفاده کرد همچنین آزمایشگاه تست تشخیص کرونا در رفسنجان راه اندازی شد که این ۲ کار بسیار ارزنده است و نشان دهنده جهش تولید است به این معنی که جهش تولید با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اتفاق می افتد.
فصیحی هرندی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با همه سختی ها منادی صلح و صفا در منطقه است گفت: با بروز پدیده کرونا همه بخش های خصوصی، دولتی، سازمان های مردم نهاد و … در کنار هم فعالیت های علیه این ویروس را انجام دادند و نشان می دهد که اگر همه کنار هم باشیم و به انسان های دلسوز و کارآمد فرصت دهیم از عده مشکلات بر خواهیم آمد.
مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی ذخیره آب رد رفسنجان در حال احداث است
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه احداث این منبع جهت رفع کمبود آب از سال گذشته در حال احداث است گفت: تا کنون این طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شهریور ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امسال علی رغم اینکه منبع ذخیره ۱۵ هزار متر مکعبی درحال ساخت است باز هم با کمبود آب مواجه خواهیم بود به خاطر وجود گرما و نیز رعایت بهداشت توسط مردم که آب بیشتر مصرف می شود .
فصیحی هرندی در مورد مصرف برق هم گفت: در ماه های تیر و مرداد به پیک مصرف برق می رسیم ما ۱۳۵ هزار مشترک برق در رفسنجان داریم که از این تعداد ۲ هزار مشترک چاه های کشاورزی هستند که ۶۵ درصد برق شهرستان را مصرف می کنند.
وی افزود: بنابراین تفاهم نامه ای بین مشترکان و اداره برق بسته شده و قرار شده است روزانه ۴ ساعت موتورپمپ چاه های کشاورزی خاموش شوند تا جبران افزایش مصرف پیک شود.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه نباید با بی توجهی مشکلات را تشدید کنیم بلکه باید در تقلیل این مشکلات کوشا باشیم اظهار کرد: دستگاه ها به تفاهم نامه های مشترک دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد در خصوص تمدید مهلت اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه مصرف نشده در سال ۹۸ برای سال ۹۹ توجه داشته باشند تا بودجه و اعتبار از دست نرود.
دولت چالش های مربوط به پسته را حل و فصل کند
فرماندار رفسنجان در بخش دیگر سخنان خود به محصول خوبی که امسال از باغات کشور به دست می آید اشاره کرد و گفت: امسال محصول خوب پسته را داریم؛ در کنار این فرصت مشکلاتی ازجمله تهدید بازار را داریم؛ چون میزان پسته مصرف نشده در سال کذشته با تولید امسال که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است از طرفی دیگر وکشورهای دیگر هم این محصول را تولید می کنند که ممکن است در بازار جهانی به مشکل مواجه شویم.
وی ادامه داد: تهدید بعدی د ر زمینه پسته تحریم در انتقال پول است همچنین پیمان سپاری ارزی هم هست که بانک مرکزی برای صادرکنندگان انجام می دهد لذا خواستاریم این مطلب از محصولات کشاورزی مخصوصاً از پسته برداشته شود تا به کشاورزان آسیب نرسد.
فصیحی هرندی تصریح کرد: شغل اصلی مردم رفسنجان کشاورزی است که دولت دو کار را برای آنها انجام دهد یکی اینکه دولت پیمان سپاری ارزی را حل و فصل کند و دیگر اینکه بازار جهانی پسته را ساماندهی کند که از این محصول اشباع شده و کشش ندارد.
وی ادامه داد: اگر بازار جهانی درست نشود و پیمان سپاری ارزی حل و فصل نشود مقداری از محصول می ماند؛ آیا کشاورز می تواند پسته اش را نگهدارد در حالی که منابع مالی برای تعمیرات باغات برای محصول سال آینده را ندارد؟!
وی خاطرنشان کرد: پیگیری کنیم تا شبکه بانکی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با تخصیص اعبارات کم بهره کشاورز را توانمند سازند تا بتواند محصول خوبی برداشت و به موقع به فروش برساند و در تعمیرات باغ خود با عدم نقدینگی مواجه نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازار پسته دولت رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :