در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه ولیعصر مطرح شد؛

تخصیص۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه

  • شناسه خبر: 54477
تخصیص۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت:۵۰ میلیارد ریال بودجه برای تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه تخصیص یافته است.

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت:۵۰ میلیارد ریال بودجه برای تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه تخصیص یافته است.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام جمالی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ولیعصر (عج) در نشست خبری به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: با بروز بیماری کرونا سایت آموزش مجازی دانشگاهیان فعال شد و ۱۸۵ عنوان درس با حضور بهترین اساتید کشور تدریس شد.

راه اندازی صندوق خیریه دانشگاهیان در راستای رزمایش مواسات

وی ادامه داد: با کمک هیئت رئیسه دانشگاه در رزمایش مواسات و همدلی صندوق خیریه نیکوکاری دانشگاهیان را تأسیس کردیم و هم به کارکنانی که به‌دلیل کرونا آسیب دیدند هم به دانشجویان بی‌بضاعت کمک‌هایی پرداخت شد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در آمایش سلامت مردم یاد کرد و افزود: ائمه جماعات ما در بحث مشاوره خانواده در این ایام کمک کردند و برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی به‌صورت مجازی نیز دیگر فعالیت‌ها بوده است.

تحصیل ۵۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه ولیعصر

علیرضا طالبی‌زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولیعصر (عج) عنوان کرد: ۳۰ درصد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در بحث آموزش مجازی همکاری کردند و در جاهایی که امکانات اینترنت نبود و یا سرعت پایین بود فیلم و صوت از طریق سیستم ال ام اس دانشگاه ارسال شد.

وی از فعالیت دانشجویان ارشد و دکتری که باید در آزمایشگاه‌ها حضور داشته باشند یاد کرد که از هفته قبل مجوز حضورشان دریافت شده و گفت: این حضور مشروط به این است که خوابگاه نخواهند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولیعصر (عج) ابراز داشت: برای دوره ارشد و دکتری از دانشجویان استعدادهای درخشان پذیرش می‌شود؛ ۳۰ درصد ظرفیت مقطع ارشد و دکتری به این دانشجویان اختصاص دارد.

وی از جذب ۲۰ دانشجوی افغانستانی در این دانشگاه یاد کرد و گفت: ۳۰ دانشجوی اتباع که در ایران بودند، در این دانشگاه تحصیل می‌کردند که در مجموع ۵۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه ولیعصر (عج) تحصیل می‌کنند.

ارتباط خوب صنعت با دانشگاه محقق خواهد شد

میردهقان معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز گفت: علی‌رغم عدم تخصیص بودجه توانستیم در سال گذشته بودجه‌های بخش پژوهش را محقق سازیم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های چندین ساله‌ای که وزارت علوم با دانشگاه ولیعصر (عج ) انجام داده است، موفق شدیم که آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه را زیر نظر سامانه آزمایشگاهی شاعا تجهیز کنیم و با تصمیمات خوبی که در معاونت پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه گرفته شد، ۵۰ میلیارد ریال بودجه برای تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه تخصیص پیدا کرد که ۳۰ میلیارد ریال از این بودجه برای تأمین دستگاه‌ها و تجهیز آزمایشگاه‌ها محقق و هزینه شده است که بقیه آن بودجه ابلاغی است که به مرور تخصیص پیدا می‌کند.

میردهقان عنوان کرد: دو سال موفق را در بحث تحقیقات بر روی روغن ولک و تجهیز این روغن برای کشاورزی پسته‌‌کار داشتیم که بازتاب خوبی هم بین کشاورزان داشت که تجهیز آزمایشگاه مرکزی جامع را به دستگاه‌های به روز در زمینه روغن ولک از برنامه‌های آتی بخش پژوهش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته رشد قابل توجهی در افزایش مبلغ قراردادهای پژوهشی با مراکز و شرکت‌های صنعتی شهرستان داشتیم که در سال‌های گذشته این مبلغ کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بود که در سال گذشته مبلغ قراردادهای ما یک میلیارد و دویست میلیون تومان شد که یک منبع مناسب و خوب برای درآمدزایی دانشگاه است و هم دانشگاه نسل سوم محقق خواهد شد و ارتباط دانشگاه با صنعت ارتباط خوب و نزدیکی خواهد بود.

میردهقان تصریح کرد: در سال گذشته اعضای هیأت‌علمی دانشگاه موفق شدند ۳۰۹ JCR  و ۲۵۴  مقاله ISI  و … چاپ کنند که به‌طور میانگین برای هر عضو هیأت‌علمی، دو مقاله معتبر در مجلات علمی معتبر چاپ شده است که بالاتر از میانگین سطح کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اختصاص بودجه بودجه دانشگاه ولیعصر دره دران رفسنجان روراستی معاون پژوهش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :