یادداشت///

۲۰ بسته معیشتی سهم شرکت نفت در رزمایش کمک های مؤمنانه

  • شناسه خبر: 54485
۲۰ بسته معیشتی سهم شرکت نفت در رزمایش کمک های مؤمنانه

در شرکتی که حقوق کارمندانش از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است (به جز نیروهای قراردادی‌ که حداقل حقوق‌شان ۲و نیم میلیون است) با ۲۰ دقیقاً با بیست بسته معیشتی در رزمایش کمک های مؤمنانه شرکت کردند.

در شرکتی که حقوق کارمندانش از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است (به جز نیروهای قراردادی‌ که حداقل حقوق‌شان ۲و نیم میلیون است) با ۲۰ دقیقاً با بیست بسته معیشتی در رزمایش کمک های مؤمنانه شرکت کردند.
خودشان خبر دادند:
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه جنوب شرق، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت ایرانیان در رزمایش کمک مؤمنانه و در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی و در تقارن با ایام الله ماه مبارک رمضان که فرصت مناسب برای همدلی‌های مؤمنانه است و با توجه شرایط خاص ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا…در این راستا با مشارکت ۵۰ نفر از کارکنان منطقه و جمع‌آوری کمک‌های نقدی آنها تعداد ۲۰ بسته مواد غذایی تهیه و بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.)

این همه منت و توسل و تضرع و شیرین زبانی فقط برای اهدا ۲۰ بسته معیشتی!

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق یا به قول خودمان شرکت نفت، سال ۱۳۷۱ یعنی ۲۸ سال پیش در رفسنجان تأسیس شده و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در این منطقه مشغول به کار هستند که از این تعداد، ۳۴۹ نفر، نیروی رسمی (از آن دسته که حقوق بالای ۱۰ میلیون دریافت می‌کنند) محسوب می‌شوند.
در کنار شرکت، شهرکی برای کارکنانش ساخته شده که ۷۴ خانوار در این شهرک زندگی می‌کنند.
و همه‌ی این‌ها از منابع شهرستان رفسنجان مثل آب، برق، گاز، خدمات مخابراتی، جاده و… استفاده می‌کنند.
در کنار این موارد البته مخازن عظیم چندین میلیون لیتری فرآورده های نفتی را هم که خودشان تهدید محسوب می‌شوند، فاکتور بگیریم!!

اگر وارد شرکت بشوید انواع و اقسام لهجه های اقوام مختلف از نقاط دور و نزدیک کشور را می‌شنویم، البته به جز لهجه خودمان !!! اگر هم باشد بسیار بسیار کم!

از این تعداد افراد شاغل و پیمانکار و… خلاصه نفع برندگان، سهم رفسنجان چیست؟
چند نفر نیروی متخصص رفسنجانی در این شرکت کار می‌کنند؟ چند پیمانکار در زمینه های مختلف مشغول به کار هستند؟ حتی پیمان های خدماتی! با چه کسانی بسته می‌شود؟
جالب این‌جاست که بر اساس بخش‌نامه‌ی خودشان، باید تمامی پیمانکاران بومی باشند و هر سه یا شش ماه این مسئله پایش ‌شود اما این بخش‌نامه فقط روی کاغذ! است.
این شرکت حتی در بسیاری از موارد، خرید دفتر و قلم و برخی از چاپ ها و… این چنین اقلامی را از رفسنجان انجام نمی‌دهد!
حتی آشپزخانه شرکت هم تمامی مایحتاجش را از رفسنجان تهیه نمی‌کند!
پس شرکت نفت عملا‌ً نه مستقیم و نه غیرمستقیم موجب اشتغال‌زایی نمی‌شود! و اگر هم در مواردی شده، بسیار کمتر از حق رفسنجان بوده است.
و اکنون بسی زحمت کشیده‌اند! ۲۰ بله بیست!!! سبد کالا برای نیازمندان تهیه کرده‌اند.
اصلاً باشد برای خودشان!
اصلاً گیریم شما برای چند روز، شکم چند خانواده را سیر کردید، برای یک عمر بیکاری جوانان امروز و دیروز و فردای این شهر چه کردید؟!
سهم شما در اقتصاد و فرهنگ و ورزش و… این شهرستان چیست؟
حضور نداشتنِ شما در جلسه های اداری شهرستان نشانه چیست؟
به قول ما سرتان را پناه گرفته‌اید که کسی نگوید چه می‌کنید؟!
راستی تمام این سال‌ها مسئولان ما چرا از این موضوع غافل مانده‌اند؟!
این گونه که باشد! باید شاهد این حرکات سخیف شرکت نفت باشیم که با این ثروت هنگفت! ۲۰ بیست! عدد سبد کالا به آسیب دیدگان کرونایی اهدا کنند.

منبع؛ پیج خبری نیست

برچسب ها:
رفسنجان شرکت نفت شهرک نفت کمک مومنانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :