جمالی زاده: هیچ مجوزی از طرف بهداشت برای عروسی در رفسنجان صادر نشده است

  • شناسه خبر: 54633
جمالی زاده: هیچ مجوزی از طرف بهداشت برای عروسی در رفسنجان صادر نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای عروسی شب گذشته در یکی از تالارهای رفسنجان هیچ مجوزی از سوی بهداشت صادر نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای عروسی شب گذشته در یکی از تالارهای رفسنجان هیچ مجوزی از سوی بهداشت صادر نشده است.

به گزارش روراستی، در پی برگزاری غیرقانونی مراسم عروسی شب گذشته در یکی از تالارهای شهر رفسنجان و پیگیری های ما در خصوص چرایی برگزاری چنین مراسمی که در این شرایط کرونایی ممنوع است، جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان طی توضیحاتی بیان داشت: ما مجوز ندادیم؛ اصلا چنین موضوعی نبوده، من هم زمانی که شنیدم  شب گذشته بلافاصله از طرف بهداشت فرستادم که بررسی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان ادامه داد: از نظر پروتکل های اعلام شده، چون این مکان هم رستوران و هم تالار است، گفتیم مانند رستوران عمل کنند یعنی با ۵۰ درصد سالن می توانند به عنوان رستوران فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: تأکید کردیم اگر متوجه شویم مراسم عروسی برگزار شده برخورد می کنیم، مسئول تالار به مأموران ما گفت«مهندس کاظمی گفته ۵۰ درصد ظرفیت را می توانید به عنوان رستوران استفاده کنید»،  که پروتکل هم همین را می گوید، اگر متوجه شویم مراسم جشن بوده که حتی  اگر با حضور ۲۰ نفر هم باشد، برخورد می کنیم.

جمالی زاده تصریح کرد: بنده پیگیری می کنم، شما اگر مستندی دارید برای این قضیه، ما برخورد می کنیم.

وی متذکر شد: هیچ مجوزی از طرف بهداشت صادر نشده و هر کس چنین ادعایی کرده قصد فرافکنی داشته است.

اما با وجود برگزاری مراسم عروسی که مستندات آن در دست ما است و تا یک نیمه شب هم طول کشیده، صحبت های مسئولان مربوطه اعم از مسئول صنف تالارداران عنوان می شود که مراسم عروسی نبوده است.

فقط صرف شام در تالار با رعایت فاصله گذاری 

سیدباقر حسینی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا قرار شد تالارها با رعایت پروتکل بهداشتی باز باشند و  در تالارها مراسم نامزدی و تولد اشکال ندارد همچنین عروسی در منزل باشد و صرف شام اشکال ندارد در تالار برگزار شود و این موضوع به همه تالارداران اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما تابع دستور فرمانداری و بهداشت هستیم من با مهندس کاظمی رئیس بهداشت محیط صحبت کردم وی گفت«مراسم عروسی نبوده است»

حسینی ادامه داد: بنده شب گذشته تماس گرفتم با مسئول تالار مربوطه که گفتم اگر مراسمی هست برای شام یک یا دو ساعت و زود اجرا شود و تمام شود که مسئول تالار مقتبل شد.

وی افزود: تالارهای دیگر شهرستان تاکنون مراسمی نگرفتند و با گرفتن این مراسم در این تالار حق دیگران تضییع می شود.

مسئول صنف تالار داران رفسنجان با اشاره به اینکه الان خیلی ها در منزل عروسی برگزار می کنند، بیان کرد: برای هفته آینده یکی از شهروندان تقاضای برگزاری عروسی در یکی از تالارهای شهر داشت که ما اعلام کردیم تا دستور ندهند امکان برگزاری در تالار نیست و فقط صرف شام در تالار امکانپذیر است.

عدم موافقت فرمانداری با برگزاری عروسی در تالارها

محمد بازمانده مسئول روابط عمومی فرمانداری رفسنجان هم ابراز داشت: فرمانداری با برگزاری عروسی در تالار هیچ موافقتی اعلام نکرده است.

اما اگر چه سه ماهی است که تالارها به دلیل کرونا تعطیل بوده و متضرر شده اند اما دلیل نمی شود که قوانین نقض شود و در این بین حق دیگر تالارداران که همچنان پایبند قوانین ستاد ملی کرونا هستند، تضییع شود و از طرفی جان انسان ها با وجود ویروس کرونا در خطر بیفتد. چرا که هنوز هم ویروس وجود دارد و آمار مبتلایان که روزانه اعلام می شود گواه این ادعاست.

این قضیه مطالبه عموم مردم بوده و این پایگاه تحلیلی خبری صرفا رسالت خود را انجام داده و هر یک از تالارهای دیگر شهرستان هم چنین اقدامی کرده بودند نیز مورد پیگیری ما قرار می گرفتند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بهداشت تالار رفسنجان عروسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :