هجوم ملخ‌های بومی به باغات پسته رفسنجان

  • شناسه خبر: 54932
هجوم ملخ‌های بومی به باغات پسته رفسنجان

ملخ‌های بومی به باغات پسته و مزارع شهرستان رفسنجان هجوم آوردند.

ملخ‌های بومی به باغات پسته و مزارع شهرستان رفسنجان هجوم آوردند.

به گزارش روراستی، در حالی به فصل برداشت پسته‌ها نزدیک می‌شویم که امسال علاوه بر خطر گرمازدگی و آفات معمولی پسته، هجوم ملخ‌های بومی را هم به سمت باغات و کشتزارهای شهرستان شاهدیم که بر دغدغه کشاورزان افزوده است.

مصطفی بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از روز گذشته هجوم ملخ‌های بومی در منطقه کبوترخان  مشاهده شده و با همکاری نیروهای محلی‌سم‌پاشی از همان عصر دیروز آغاز شد.

بخشدار مرکزی رفسنجان ادامه داد: از صبح امروز ملخ‌ها وارد باغات پسته شده‌اند که تا ظهر یک منطقه بزرگ که حضور گسترده ملخ‌هاست سم‌پاشی خواهد شد و تا عصر ادامه دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران روستایی در شب گذشته، افزود: تصمیماتی مبنی بر همکاری کلیه نیروها گرفته شد که به کمک کشاورزان بیایند.

بخشی خاطرنشان کرد: ملخ‌ها خساراتی به تاغ‌های اول منطقه کبوترخان وارد کرده‌اند و با توجه به اینکه وارد باغات پسته شدند، خساراتی خواهند داشت که نیروهای بسیجی و مردمی در تلاشند مبارزه با این ملخ‌ها را ادامه دهند تا ریشه‌کن شوند.

وی عنوان کرد: کشاورزان همکاری خیلی خوبی دارند و به‌صورت خودجوش کلیه تجهیزات، تانکر و سم‌پاش‌های خود را به‌کار گرفتند تا کمترین خسارتی از هجوم این ملخ‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
باغ پسته رفسنجان ملخ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :