یادداشت///

خیانت به سهامداران بزرگترین شرکت تعاونی کشور/ برگزاری انتخابات بدون اطلاع سهامداران

  • شناسه خبر: 55542
خیانت به سهامداران بزرگترین شرکت تعاونی کشور/ برگزاری انتخابات بدون اطلاع سهامداران

انتخابات مجمع شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان در حالی برگزار می‌شود که اطلاع رسانی دقیقی به سهامداران که بخش اعظم شان تولیدکنندگان پسته هستند، صورت نگرفته است.

انتخابات مجمع شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان در حالی برگزار می‌شود که اطلاع رسانی دقیقی به سهامداران که بخش اعظم شان تولیدکنندگان پسته هستند، صورت نگرفته است.

به گزارش روراستی، شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان با بیش از ۷۰ هزار سهامدار بزرگترین شرکت تعاونی ایران بوده که سالها این نام را با خود یدک می کشد.

به سوابق این شرکت که نگاه می کنیم، روزگاری محل داد و ستد ارزآورترین محصول صادراتی غیرنفتی کشورمان بود و در واردات کالاها نقشی پررنگ داشت اما کم کم رنگ باخت و عدم شفافیت فعالیت های آن طی این سال ها ابهاماتی ایجاد کرده که قابل پذیرش هیچ یک از سهامداران و غیر سهامداران نیست.

فروش اموال منقول و غیرمنقول این شرکت بدون شفافیت مالی یکی از موارد مهمی است که سئوال برانگیز شده که سود حاصل از فروش این اموال به جیب چه کسانی رفته و چرا باید اموال این شرکت تماما در رفسنجان فروخته شود و تنها دارایی شرکت که ساختمان آن است در رهن بانک باشد.

فروش اموال و دارایی های شرکت در کرمان و هرمزگان و بعضی دفاتر خارج از کشورهم جای خود دارد که مسئولان این شرکت باید پاسخگوی سهامداران باشند.

اما گذشته از فروش اموال و عدم شفافیت مالی و تمکین نکردن به قوانین حسابرسی و… برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرس شرکت هم نوع دیگری از نقض قانون شرکت تعاونی‌ها را به نمایش گذاشته و تنها با یک آگهی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار کشور، جسته و گریخته اطلاعیه ای منتشر شده در حالی که باید از متخصصان و کارشناسان فن دعوت می کردند که شرکت کنند و شرکت را که سالها در انحصار عده ای خاص است و به صورت سنتی مدیریت شده را از این انحصار خارج کنند.

اطلاع رسانی از طریق نشریات و رسانه های استان و شهرستان که بیشترین سهامداران این شرکت را در خود جای داده اند در این رابطه می توانست تأثیر روشنی بر افکار عمومی بگذارد و حداقل سهامداران بتوانند در رای دادن به فرد مورد نظر خود حقی داشته باشند که قانون هم همین را می گوید.

اما به گفته حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، احیای شرکت پسته می تواند به نفع کشاورز و تولیدکننده باشد و روی قیمت پسته هم تأثیر به سزایی بگذارد آن هم با برگزاری انتخاباتی که کشاورزان حق رای داشته باشند.

اما شکل مدیریتی که چند سال بر این شرکت حاکم شده نمی گذارد شرکت از بن بست خارج شود و روزگاری که خود به یک منطقه اقتصادی در حوزه کشاورزی تبدیل شده بود، به روال رشد قبلی خود برگردد.

مسئولان شرکت پس از چندین گزارش که در خصوص عدم شفافیت مالی این شرکت و فروش چراغ خاموش اموال شرکت منتشر کردیم و مطالبه عمومی بوده هنوز نسبت به روشنگری اقدامی نکردند و با انتخاباتی هم که قرار است فردا با دعوت از عده ای افراد خاص و البته تکراری که دیگر کارآیی لازم هم برای مدیریت ندارند، برگزار کنند قرار است تیشه به ریشه این شرکت تعاونی بزنند.

شایان ذکر است: پسته دومین کالای ارزآور کشور بوده که در دوران دفاع مقدس کشاورزان این شهرستان به واسطه همین محصول توانستند پشتیبانی پررنگی از جبهه ها داشته باشند، بنابراین نباید این مسائل نادیده گرفته شود و امروز حقوق کشاورزان سهامداران شرکت اینگونه پایمال شود که از مسئولان به ویژه فرماندار می خواهیم نسبت به احقاق حق سهامداران شرکت ورود کند.

 انتهای پیام/

 

برچسب ها:
خیانت رفسنجان سهام شرکت پسته هاشمی هاشمیان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدی رضایی

    ازسر ناچاری بایدگفت گذشته ها گذشته حال برای این مردم وکشاورزان دردمند چی داریم چکار باید کرد برای یک دفعه هم که شده بیاید شرکت تعاونی درجاده یزد سوله وساختمان ها تحویل بگیرید چهار نفر اهل فن اهل پسته اهل بازار اهل رفسنجان اهل اصالت فقط این را ۱۰۰درصدمی دانم که میشود جان تازه ای به شرکت تعاونی ودر برابرش جانی به کشاورز خسته دادکه غم این سالها را از یادش شاید برودومطمن بانیروی تازه نفس شرکت تعاونی را راندازی کنیم ممنون

    دکتر سیدمحمد حسینی

    حضور خانواده هزاردستان و غارت اموال این شرکت قدیمی ظلمیست که بر سهامدران آن رفته و عادلی پیدا نمیشود که حقوق تتراج شده سهامداران را بستاند. میلونها دلار اموال کجاست؟