یادداشت///

موسوی‌آیت‌اللهی: حضور نماینده‌ای از رفسنجان در جلسه تقسیم سهم معادن/ فرماندار رفسنجان: چرا من بیخبرم

  • شناسه خبر: 55636
موسوی‌آیت‌اللهی: حضور نماینده‌ای از رفسنجان در جلسه تقسیم سهم معادن/ فرماندار رفسنجان: چرا من بیخبرم

اعتراض فرماندار رفسنجان نسبت به بی‌اطلاعی اش از تقسیم سهم استان کرمان از معدن مس سرچشمه رفسنجان موجب شد موسوی‌آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان با وی برخورد تندی داشته باشد و بخواهد نسبت به تصمیمی که در بی خبری فرماندار رفسنجان گرفته شده، سکوت کند.

اعتراض فرماندار رفسنجان نسبت به بی‌اطلاعی اش از تقسیم سهم استان کرمان از معدن مس سرچشمه رفسنجان موجب شد موسوی‌آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان با وی برخورد تندی داشته باشد و بخواهد نسبت به تصمیمی که در بی خبری فرماندار رفسنجان گرفته شده، سکوت کند

به گزارش روراستی، روز شنبه خانه حاج آقاعلی رفسنجان با حضور موسوی‌آیت‌اللهی به شهرداری رفسنجان واگذار شد وتفاهم‌نامه آن به امضا رسید.

اما خبرنگاران که از قبل موضوع سهم صفر رفسنجان از حقوق معادن را پیگیر بودند حضور موسوی را مغتنم شمرده تا نسبت به این سهم صفر مطالبه‌گری کنند و چرایی آن برایشان روشن شود.

موسوی‌آیت‌اللهی تصریح کرد: از این سهم به رفسنجان هم رسیده و پروژه‌هایی تعریف شده و در این جلسه نماینده ای از رفسنجان هم حضور داشته است، ضمن اینکه فکر کنم ۴ میلیارد تومان به رفسنجان رسیده باشد.

اما فرماندار رفسنجان که از این تقسیم دارایی بی خبر بوده و اصرار دارد که این کار بدون اطلاع فرماندار و مسئولان رفسنجان صورت گرفته خواستار پاسخگویی در این زمینه شد.

موسوی‌آیت‌اللهی که این هجمه مطالبه‌گری از خبرنگاران و همچنین فرماندار رفسنجان را دید به مذاقش خوش نیامد و با لحنی تند از فرماندار خواست در برابر دولت قرار نگیرد چون خودش (فرماندار) نماینده دولت است.

فرماندار رفسنجان نیز بر پرسش خود مصر بود و همچنان نسبت به جلسه تقسیم این دارایی آن هم بدون اطلاع نماینده عالی دولت در شهری که معدن در آن قرار دارد، معترض.

قطعا نماینده عالی دولت در رفسنجان می‌داند مردم این شهرستان سالها با دود و آلایندگی های مس زندگی کردند و آب آرسنیکی نوشیده اند و برایشان سخت است که از حقوقی که متعلق به خودشان است، بی بهره باشند.

اگر هم بنا به فکری که معاون عمرانی استاندار به آن اشاره کرد که ۴ میلیارد تومان به رفسنجان رسیده این رقم کمتر از ۲ درصد ۸۰ میلیارد تومان است و برای شهری که معدن در آن قرار دارد و این حجم از مشکلات را دارد، ناکافی‌ست.

رسیدن رفسنجان به حق واقعی اش می توانست در پروژه هایی که به اشتغالزایی منجر شود، بینجامد که متأسفانه در اینجا نادیده گرفته شده است.

اما حرکت جانبدارانه آرمان معاون عمران فرمانداری رفسنجان به نفع موسوی‌آیت‌اللهی که در واقع تأیید این روش تقسیم سهم از معادن بود هم جای درنگ دارد.

به  نظر می رسد دلیل عقب ماندگی رفسنجان از سالهای دور وجود چنین مسئولانی‌ست که نسبت به حقوق شهرستان و مردم بی تفاوت هستند که شاید منافع و مسئولیت شان را در خطر می بینند.

شایان ذکر است، طبق آنچه پیش از این شنیده شده هیچ نامی از رفسنجان در جلسه تقسیم ۸۰ میلیارد تومانی که استان از معدن مس سرچشمه به عنوان سهم منتفع شده برده نشده است، بنابراین خواسته رسانه ها این است که این تقسیم بندی با شفافیت مطرح و پروژه هایی که معاون استاندار کرمان از آن نام برد که برای رفسنجان تعریف شده نیز معرفی شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
خانه حاج آقاعلی سهم معادن مس سرچشمه رفسنجان موسوی آیت اللهی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :