فرماندار رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت حمایت شرکت مس از طرح های اقتصاد مقاومتی/منابع بانکی جوابگو نیست

  • شناسه خبر: 56458
ضرورت حمایت شرکت مس از طرح های اقتصاد مقاومتی/منابع بانکی جوابگو نیست

فرماندار رفسنجان گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی که زیرساخت‌های شهرستان را تقویت می‌کند باید حمایت شوند و برای اینکه بتوانیم منابع ریالی را تأمین کنیم نیاز به افزایش امتیاز از محل سپرده‌گذاری مس در بانک‌ها داریم.

فرماندار رفسنجان گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی که زیرساخت‌های شهرستان را تقویت می‌کند باید حمایت شوند و برای اینکه بتوانیم منابع ریالی را تأمین کنیم نیاز به افزایش امتیاز از محل سپرده‌گذاری مس در بانک‌ها داریم.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به اینکه منابعی که مس در اختیار ما می‌گذارد تا برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری شود باید افزایش یابد اظهار کرد: طرح‌هایی که زیرساخت‌ها را تقویت می‌کند باید استقبال شوند و هدفی که مقام معظم رهبری با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی داشتند را باید محقق کنیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بانک‌ها در این زمینه می‌توانند نقش داشته باشند و برای اینکه بتوانیم منابع ریالی را تأمین کنیم نیاز است از محل سپرده‌گذاری مس امتیازاتی داشته باشیم، افزود: بر اساس میزان امتیاز طرح‌ها به بانک معرفی می‌شوند و اگر امتیاز کم باشد بسیاری از طرح‌ها می‌مانند بنابراین ضرورت بر افزایش منابع بانکی و امتیاز است.

وی به بخشی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که ۱۰۰تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها تعلق می‌گیرد اشاره و عنوان کرد: ۳۸۷ طرح از سوی جهاد کشاورزی مطرح بوده که  در مجموع ۱۸ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان تسهیلات نیاز داشتند که ۱۸۸ طرح با دریافت مبلغ ۹میلیاد و ۴۷۵ میلیون تومان تسهیلات مختومه شدند و ۱۹۹ طرح با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان در انتظار هستند ضمن اینکه ۶۶۹ طرح دیگر با ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از سوی جهاد مطرح است.

فصیحی‌هرندی با بیان اینکه همان‌طور که در ایجاد اشتغال می‌توانیم امیدواریم ایجاد کنیم اگر ایجاد انتظار کنیم به همان میزان ناامیدی و یأس را برای صاحبان طرح‌ها خواهیم داشت بنابراین با توجه به محدودیت منابع بانکی باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که انتظار بیش از حد ایجاد نشود که ناامیدی به بار بیاورد.

حسن حسینی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان از معرفی ۸۳ نفر برای اخذ تسهیلات صنایع دستی و گردشگری با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: از این تعداد فقط ۱۹ نفر تسهیلات‌شان را به مبلغ یک میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان دریافت کردند و ۶۴ نفر با نیاز یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان در انتظار هستند.

در این میان، فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هم دو طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان معرفی کرده است.

شاهین حریری رئیس اداره صمت شهرستان اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۶۸ طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان معرفی شده که برای ۲۸ طرح یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۴۰ طرح با ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان در انتظار هستند و ۱۱۶ طرح جدید هم داریم که ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارند که منتظریم مصوبه آن را بگیریم.

عباس حاج‌عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هم از معرفی ۳۸۷ نفر برای اخذ تسهیلات یاد کرد که هنوز ۱۹۹ نفرشان تسهیلات نگرفتند و ادامه داد: تکلیف این طرح‌ها باید مشخص شود چون در هفت ماه اخیر هیچ طرحی را معرفی نکردیم و طرح‌هایی که معرفی شده‌اند هنوز بلاتکلیف هستند.

حذف ۲ درصد کارمزد تسهیلات در آینده نزدیک

تقی‌زاده رئیس بانک رسالت هم در این جلسه نسبت به اینکه طرح‌هایی که معرفی می‌شود تسهیلاتی که اخذ می‌کنند باید در همان مسیر هزینه شود، افزود: دستگاه‌ها نسبت به این موضوع نظارت کنند.

وی با ذکر این مطلب که امکان دارد در آینده نزدیک بانک همان ۲ درصد کارمزد وام را هم نگیریم، افزود: از شرکت ملی صنایع مس ایران می‌خواهیم منابع بیشتری در اختیار ما بگذارد تا بتوانیم نسبت به ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی طرح‌های بیشتری را پوشش دهیم.

نیاز ۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب

اما مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب که قرار بود شهریورماه امسال به پایان برسد و افتتاح شود با کمبود اعتبار مواجه شده و این افتتاح صورت نگرفته است.

حسین چرخ‌انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب شرب ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بتوانیم آن را تکمیل کنیم تا در سال ۱۴۰۰ با کمبود آب مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: تکمیل این مخزن ۲۰۰ عدد میلگرد نیاز دارد که برای تکمیل آن به تسهیلات هم راضی هستیم تا بتوانیم با انجام آن در پیک مصرف با کمبود آب مواجه نشویم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی بانک شرکت مس طرح
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :