رئیس بهزیستی رفسنجان:

آمار کودک آزاری در رفسنجان نگران کننده است

  • شناسه خبر: 56538
آمار کودک آزاری در رفسنجان نگران کننده است

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: آمار کودک آزاری و  همسرآزاری در رفسنجان نگران کننده است.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: آمار کودک آزاری و همسرآزاری در رفسنجان نگران کننده است.

به گزارش روراستی، عباس بلندی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به تاریخچه تأسیس سازمان بهزیستی در کشور اظهار داشت: بهزیستی از پیش از تولد تا پایان عمر یک انسان از خدمات مشاوره ازدواج برای جلوگیری از تولد نوزاد معلول گرفته تا حمایت‌ از خانواده مددجویان و معلولان خدمات ارائه می‌کند.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان پیشگیری و توانمندسازی را دو رسالت اصلی بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست از نوزادی تا ۱۸ سالگی توسط بهزیستی انجام می‌شود و زنان و دختران آسیب‌دیده و حمایت از سالمندان دیگر خدمات بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های معلولان اشتغال است، افزود: هر کارفرمایی که معلولان را به کار گیرد تا ۵ سال بهزیستی حق بیمه او را می‌پردازد، در حال حاضر ۱۲۰ کارفرما معلولان را به کار گرفته‌اند و بیمه معلولان را بهزیستی می‌پردازد.

بلندی عنوان کرد: ۱۱۰ معلول هم خودشان مستقل و بیمه خویش‌فرمایی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه معلولان محدودیت دارند اما توانمندی‌هایی دارند که باورکردنی نیست، گفت: معلولانی در رفسنجان داریم که تحصیلات دکتری دارند بنابراین باید معلولان را باور کنیم.

بلندی با اشاره به اینکه ۴۵۰ ناشنوا در شهرستان داریم، خاطرنشان کرد: شایع‌ترین نقص مادرزادی ناشنوایی است که سال گذشته از بین ۵ هزار و ۵۷۶ نوزاد که غربالگری شدند ۸ نفر دارای مشکل شنوایی شناسایی شند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی در خصوص آمار سالمندان گفت: ۹٫۲ جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند که طبق آمار سال ۹۵ در استان کرمان ۸٫۱ جمعیت سالمند بودند، در رفسنجان و انار ۳۲ هزار سالمند داریم که ۲۹ هزار نفر از این جمعیت مربوط به رفسنجان است.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان ابراز داشت: ایران از سال ۲۰۰۰ وارد مرحله اول سالمندی شده و سال ۲۰۲۰ وارد مرحله دوم، افزود: سال ۲۰۵۰ وارد مرحله سوم سالمندی که انفجار سالمندی است، خواهیم شد.

وی در ادامه سخنانش عنوان داشت: قریب به ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در شهرستان داریم، سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک غربالگری بینایی شدند که ۵۷۳ کودک شناسایی شدند که دارای اختلالات بینایی بودند و ۵۴ کودک تنبلی چشم داشتند که احتمال اینکه نابینا می‌شدند، وجود داشت.

بلندی یادآور شد: امسال به دلیل کرونا غربالگری چشم با دستگاه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر مشارکت مردم و خیران برای کمک به مددجویان و معلولان اظهار کرد: دولت تسهیل‌گر است و ان‌جی‌او ها و خیران برای مشارکت اجتماعی همکاری کنند و برای خرید وسایل کمک توانبخشی مانند عصا، ویلچر و همچنین مسکن و جهیزیه دختران مددجویان کمک کنند.

بلندی به وقف یک قطعه زمین پسته در یکی از روستاهای رفسنجان اشاره کرد که به عنوان وقف اجتماعی ثبت شده و ادامه داد: هر سال می‌توانیم با استفاده از پول این محصول کارهای خوبی در روستا انجام دهیم.

وی به بحث کودک‌آزاری و همسرآزاری پرداخت و گفت: آمار در این خصوص نگران‌کننده است.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان در ادامه تصریح کرد: تعداد ۵ هزار معلول در شهرستان رفسنجان داریم که یک هزار و ۵۰۰ نفرشان جسمی حرکتی هستند، تعداد ۵۰۰ نفر معلول بینایی و ۴۵۰ نفر معلولیت شنوایی دارند همچنین ۳۱ دانشجوی معلول و ۳۰۰ محصل معلول زیر پوشش بهزیستی هستند.

وی متذکر شد: از اول سال جاری تاکنون ۱۱۵ نفر معلول و مددجو برای تسهیلات اشتغال به بانک معرفی شده‌اند و مبلغ وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس بهزیستی رفسنجا رئیس بهزیستی رفسنجان عباس بلندی کودک آزاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :