آنتن‌دهی تلفن همراه فقط پشت‌بام‌‌ها!/مشکل تحصیل آنلاین در منطقه شمس‌آباد رفسنجان

  • شناسه خبر: 56555
آنتن‌دهی تلفن همراه فقط پشت‌بام‌‌ها!/مشکل تحصیل آنلاین در منطقه شمس‌آباد رفسنجان

اهالی شمس‌آباد رفسنجان و برخی روستاهای مجاور آن بیش از ۴۰ روز است که با قطع آنتن‌‌دهی تلفن همراه مواجه هستند و این موضوع در تحصیل دانش‌آموزان و کسب و کار اهالی تأثیرات منفی زیادی گذاشته است.

اهالی شمس‌آباد رفسنجان و برخی روستاهای مجاور آن بیش از ۴۰ روز است که با قطع آنتن‌‌دهی تلفن همراه مواجه هستند و این موضوع در تحصیل دانش‌آموزان و کسب و کار اهالی تأثیرات منفی زیادی گذاشته است.

به گزارش روراستی، این روزها استفاده از تلفن همراه برای برقراری ارتباط حرف اول را می‌زند حتی بچه‌ها هم در این ایام باید حتما تلفن همراه داشته باشند که بتوانند دروس خود را از طریق اینترنت بیاموزند و به اصطلاحی که این روزها می‌شنویم به شیوه آنلاین درس بخوانند.

اما در برخی مناطق قطع ارتباط اینترنت و عدم آنتن‌دهی تلفن همراه علاوه بر مشکل‌ساز شدن برای کسب و کار و ارتباط بین افراد برای درس و آموزش هم چالش بزرگی ایجاد کرده و موجب عقب‌ماندگی دانش‌آموزان در دروس شده است.

یکی از مناطقی که در شهرستان رفسنجان با مشکل عدم آنتن‌دهی و قطع اینترنت دست و پنجه نرم می‌کند چند روستا از دهستان امامزاده سیدجلال‌الدین‌اشرف است که روستای شمس‌آباد و نعمت‌آباد در بین این روستاها مشکلات بیشتری در این خصوص دارد.

احمدی یکی از اهالی شمس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود دو ماه است مشکل آنتن‌دهی همراه اول و ایرانسل داریم و در چهل روز گذشته این مشکل بیشتر شده با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: در این روزها که به دلیل بیماری کرونا بچه‌ها کمتر به مدرسه می‌روند و از طریق شبکه شاد آموزش می‌بینند با وجود این مشکلات نمی‌توانند به شبکه متصل شوند و دروس خود را بگیرند.

احمدی خاطرنشان کرد: برای ارتباط باید روی پشت‌بام یا جای مرتفعی برویم که آن هم گاهی آنتن‌دهی به سختی انجام می‌شود، اگر مشکل یا مورد اضطراری برای اهالی پیش آید نمی‌توان کاری کرد و ممکن است دیر شود.

وی از اینکه چند سال قبل قرار بود در منطقه دکل گذاشته شود سخن به میان آورد و گفت: اما به نظر می‌رسد پیگیری‌ها در این خصوص جوابگو نیست.

آنتن‌دهی تلفن همراه صفر است

احمد عسکری مسؤول مخابرات شمس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: در این منطقه همراه اول خیلی مشکل دارد و البته مشکل آنتن‌دهی ایرانسل هم جای خود دارد.

وی ادامه داد: برای برقراری ارتباط باید به یک جای بلند برویم و داخل ساختمان‌ها که اصلا آنتن نیست.

مسؤول مخابرات شمس‌آباد با بیان اینکه گاهی آنتن به کلی صفر می‌شود و این مشکل بیش از ۴۰ روز است که در این منطقه ایجاد شده است، افزود: در بین روستاهایی که داریم شمس‌آباد، نعمت‌آباد و کمال‌آباد بیشترین مشکل را دارند اما احمدآباد، جعفرآباد، رحمت‌آباد و کریم‌آباد هم مشکل آنتن‌دهی دارند.

عسکری عنوان کرد: این مشکل برای جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر ایجاد شده که می‌طلبد پیگیری‌هایی که ما انجام می‌دهیم مسؤولان بالادستی جواب دهند تا مشکل برطرف شود.

اجرای طرح توسعه با راه‌اندازی سایت جدید در شمس‌آباد در نیمه دوم سال جاری

عبدالکریمی رئیس مخابرات شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان ابتدا منکر مشکلات ذکرشده در منطقه شد و بیان کرد: هرجا که ترافیک بالا باشد مشکل وجود دارد ممکن است در رفسنجان هم استفاده زیاد این مشکل را به وجود بیاورد.

وی تصریح کرد: در این فصل که حجم کارگر بالاست ترافیک هم در منطقه وجود دارد و مشکل ایجادشده موقتی است.

عبدالکریمی با اشاره به اینکه طرح توسعه با راه‌اندازی سایت جدید در شمس‌آباد در نیمه دوم امسال اجرا می‌شود، عنوان کرد: حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح اختصاص می‌یابد.

وی در پایان گفت: مردم منطقه مشکلات خود را به شماره ۹۹۹۰ اعلام کنند.

اما با توجه به مشکلاتی که اهالی روستا در خصوص آنتن‌دهی تلفن همراه مطرح کردند و البته در بین صحبت‌های خبرنگار فارس با مسؤول مخابرات شمس‌آباد که چندین بار ارتباط این گفت‌وگو قطع شد و عسکری مجبور شد به نقطه‌ای دیگر برود تا تماس برقرار شود، به نظر می‌رسد باید رئیس مخابرات شهرستان رفسنجان چند روزی در روستای شمس‌آباد یا دیگر روستاهای ذکرشده که چنین مشکل بزرگی دارند حضور داشته باشد تا باور کند آنتن‌دهی تلفن همراه در منطقه مشکل دارد و برای رفع این مشکل چاره اساسی اندیشیده شود. ضمن اینکه حضور کارگران فصلی در این منطقه کمتر از یک ماه است بنابراین مشکل را به بار ترافیک نمی‌توان ربط داد.

گزارش از: زهرا بمی‌نژاد

انتهای پیام/

برچسب ها:
آنتن دهی تحصیل انلاین رفسنجان شمس آباد همراه اول
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :