در آستانه اربعین حسینی صورت می گیرد؛

توزیع بسته های معیشتی خیریه آبشار عاطفه ها در رفسنجان

  • شناسه خبر: 56558
توزیع بسته های معیشتی خیریه آبشار عاطفه ها در رفسنجان

خیریه آبشار عاطفه‌ها در آستانه اربعین رزمایش کمک مومنانه را با توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در رفسنجان برگزار می‌کند.

خیریه آبشار عاطفه‌ها در آستانه اربعین رزمایش کمک مومنانه را با توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در رفسنجان برگزار می‌کند.

به گزارش روراستی، نجمه قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه تأسیس خیریه آبشار عاطفه‌ها، این خیریه را بنیاد بین‌المللی عنوان کرد و اظهار داشت: آبشار عاطفه‌ها  سال ۸۰ در مشهد تأسیس شد و ۶۰۰ شعبه در کشور، ۲۵ شعبه در استان کرمان و ۴ شعبه در رفسنجان و شعبه‌هایی هم در کشور عراق دارد.

مدیر شعبه مرکزی خیریه آبشار عاطفه‌ها در رفسنجان بیان کرد: شعبه رفسنجان از بهمن ۹۱ با مجوز وزارت کشور و فرمانداری دایر شده و شعبه نوق، کشکوئیه و شعیه ایتام این خیریه در شهرستان فعال است.

وی تصریح کرد: بخش اصلی فعالیت خیریه رسیدگی به خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام است حمایت از خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌ای که سرپرست آن به دلیل تصادف یا بیماری از کارافتاده باشد بخش دیگری از رسالت خیریه است.

قاسمی از اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند یاد کرد که سه نوبت در سال شامل میلاد امام زمان(عج)، میلاد امام رضا (ع) و میلاد حضرت فاطمه (س) اهدا می‌شود و افزود: از سال ۹۱ تا کنون ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شده است.

وی عنوان کرد: در شعبه رفسنجان در حال حاضر ۳۰۰ پرونده تحت حمایت داریم و در شعبه نوق ۵۰ پرونده و کشکوئیه ۱۰۰ پرونده مربوط به نیازمندان داریم که حمایت می‌شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه امسال حدود سه میلیون تومان هزینه ثبت نام مدارس پرداخت شده و چهار میلیون تومان حواله کفش و تعداد سه دستگاه تلفن همراه توسط خیران به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده، اضافه کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه خرید تلفن همراه به دانش‌آموزان از سوی خیریه پرداخت شده است.

۱۳۰۰ خیر عضو خیریه آبشار عاطفه ها در رفسنجان

وی عنوان کرد: یک هزار و ۳۰۰ خیّر در شهر رفسنجان عضو خیریه هستند و نیازمندان را مورد حمایت قرار می‌دهند.

قاسمی با اشاره به شرایط کرونا و توزیع چهار مرحله سبد معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش خیریه تصریح کرد: در این مراحل ۲۵۰ خانوار از سبدهای معیشتی بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: در ماه محرم طرح «پویش مهر حسینی» راه‌اندازی کردیم و خیران نذورات خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به خیریه دادند که در این راستا بسیار موفق بودیم، همچنین در زمینه عقیقه در هفته ۱۰ گوسفند به خیریه سپرده می‌شود و گوشت آن در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر شعبه مرکزی خیریه آبشار عاطفه‌ها در رفسنجان ابراز داشت: چهارشنبه ۱۶ مهرماه رزمایش کمک مومنانه در رفسنجان برگزار و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی توضیح داد: در این رزمایش تعداد ۲۵۰ بسته معیشتی شامل برنج، قند، روغن، ماکارونی، رب گوجه و گوشت به ارزش هر بسته ۴۵۰ هزار تومان توزیع خواهد شد.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این موضوع که خیران تأکید دارند خیریه از گداپروری پرهیز کند و نسبت به اشتغال مددجویان اقدام شود، اضافه کرد: به کمک خیران سرمایه اولیه در اختیار مددجویان قرار داده می‌شود و مشاغل خانگی اعم از نان خانگی، سبزی، تولید رشته و تابلوفرش، تولید قارچ و.. ایجاد شده است.

وی عنوان داشت: تا کنون ۴۰ نفر از مددجویان مشغول کار شدند و تعدادی هم خودکفا شدند که قلک‌های خیریه را در منازل خود نگهداری می‌کنند و به نوعی خودشان خیر شده‌اند.

قاسمی همچنین از پرداخت ماهیانه ۱۵ میلیون تومان هزینه درمان بیماران زیر پوشش خیریه یاد کرد و گفت: خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی، ویزیت رایگان و داروی رایگان با قراردادهایی که خیریه با متخصصان و داروخانه‌ها منعقد کرده است، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آبشار عاطفه ها اربعین خیریه رفسنجان کمک مومنانه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :