رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان خبر داد:

افزایش فوتی های کرونا در موج سوم/ابتلای ۴۵۰ نفر از کادر درمان رفسنجان به کرونا

  • شناسه خبر: 57376
افزایش فوتی های کرونا در موج سوم/ابتلای ۴۵۰ نفر از کادر درمان رفسنجان به کرونا

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: موج اول این بیماری ۱۶ نفر فوتی داشت و در موج دوم ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و در موج سوم تاکنون ۱۵۴ فوتی داشتیم که ادامه دارد.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: موج اول این بیماری ۱۶ نفر فوتی داشت و در موج دوم ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و در موج سوم تاکنون ۱۵۴ فوتی داشتیم که ادامه دارد.

به گزارش روراستی، علی موسوی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه موج سوم کووید۱۹ را در شرایط سختی سپری کردیم، عنوان کرد: موج اول این بیماری ۱۶ نفر فوتی داشت و در موج دوم ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و در موج سوم تاکنون ۱۵۴ فوتی داشتیم که ادامه دارد.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱ نفر با تست قطعی کرونا در بیمارستان بستری‌اند که ۱۶ نفر در آی سی‌یو و ۳۵ نفر در بخش‌های بستری به‌سر می‌برند.

وی تصریح کرد:  رفسنجان در وضعیت نارنجی است اما نارنجی خطرناک است و اگر رعایت نشود موج‌های بعدی و خطرناک‌تری در پیش خواهیم داشت به‌ویژه شب یلدا اگر مردم دورهمی داشته باشند ممکن است تلفات کرونا بیشتر شود.

موسوی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر به‌ویژه آبان سه برابر هفت‌ماه ابتدایی شیوع کرونا، سختی کشیدیم و تلفات دادیم، افزود: کادر درمان ما الان کمی کارشان سبک‌تر شده است.

مرگ و میرهای کرونایی رفسنجان ۲٫۵ تا ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است

وی مرگ و میرهای کرونایی رفسنجان را ۲٫۵ تا ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری برشمرد و گفت: همت و تلاش کادر درمان موجب شده این کاهش را داشته باشیم.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان عنوان کرد: در حال حاضر بخش بحران شهدای مس با ۱۵ تخت و ۳۰ تخت آی‌سی‌یو داریم و در برنامه داریم که ۱۷ تخت سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو تبدیل شود تا بتوانیم به بیماران کروناخدمات ارائه کنیم.

وی ابراز داشت: اکثر فوتی‌های ما در رفسنجان بیماران سالمند بودند اما تعدادی هم در سن پایین مبتلا شدند که نتوانستند بر بیماری غلبه کنند و جان خود را از دست دادند، اولین شهید مدافع سلامت در رفسنجان هم زیر ۵۰ سال سن داشت که در نوبت دوم درگیری کرونا جان خود را از دست داد.

کار خیران رفسنجان در کشور بی نظیر است

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خیران در حمایت از دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و کار خیران رفسنجانی را در کشور بی‌نظیر دانست و ادامه داد: در کنار هزینه ۱۲ ملیاردتومانی مس برای تجهیز سالن بحران، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و… خیران هم در خرید دستگاه‌های اکسیژن‌، تجهیزات حفاظتی و …هزینه‌های میلیاردی متقبل شدند و در توسعه بیمارستان همکاری دارند.

وی نسبت به تأمین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی اذعان داشت: هیچوقت دچار کمبود دارو نشدیم و داروهایی رمدسیور و سایر داروهای مورد نیاز را خودمان تأمین کردیم و الان هم برای پیش‌خرید و دپوی این داروها برنامه داریم و خیران پای کار هستند.

موسوی همچنین به بستری ۶۷ زن باردار مبتلا به کرونا در موج سوم اشاره کرد و گفت: ۱۱ نفرشان سزارین شدند و ۵ نفر زایمان طبیعی انجام دادند، یکی از مادران باردار وضعیت وخیمی داشت که در آی‌سی‌یو بستری شد اما هم خودش بهبود یافت هم نوزادش سالم است.، ضمن اینکه یک مورد فوتی در بین مادران باردار هم داشتیم.

وی متذکر شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان، خدمات و اداری ما به کرونا مبتلا شده‌اند و اکنون دو نفر از همکاران ما در استراحت به‌سر می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان علی بن ابیطالب دکتر علی موسوی رفسنجان کرونا موج سوم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :