روراستی گزارش می دهد؛

آشفته بازار روغن خوراکی در رفسنجان/تزریق قطره چکانی پاسخگوی تقاضا نیست

  • شناسه خبر: 57822
آشفته بازار روغن خوراکی در رفسنجان/تزریق قطره چکانی پاسخگوی تقاضا نیست

کمبود و نایاب شدن روغن خوراکی در بازار رفسنجان خانوارها را دچار چالش کرده و از طرفی سودجویان هم با استفاده از کمرنگ بودن نظارت‌ها با احتکار و گرانفروشی از این وضعیت منتفع می‌شوند.

کمبود و نایاب شدن روغن خوراکی در بازار رفسنجان خانوارها را دچار چالش کرده و از طرفی سودجویان هم با استفاده از کمرنگ بودن نظارت‌ها با احتکار و گرانفروشی از این وضعیت منتفع می‌شوند.

به گزارش روراستی، روغن، ماده‌ای است که یکی از ملزومات زندگی به‌شمار می‌رود اما این روزها خانم‌های خانه‌دار با کمبود و نبود آن در کنار اجاق‌گاز خود مواجه‌اند و آشپزی‌شان دچار چالش شده است.

با مراجعه به فروشگاه‌های سطح شهر با مواردی مواجه شدم که در این گزارش به آن اشاره می‌شود؛ یکی از مغازه‌ها در غرب شهر رفسنجان عنوان می‌کند هیچ نوعی از روغن خوراکی را ندارد، بعضی از مغازه‌داران هم در خیابان مطهری عنوان می‌کنند که فقط روغن سرخ‌کردنی داریم.

مغازه‌ای در خیابان امام می‌گوید«نیست»؛ اما تعدادی مغازه‌دار هم با رفتارهای عجیب با مشتری برخورد کرده و انگار کالای قاچاقی را می‌خواهند عرضه کنند و مشتری که آشنایشان است را به انتهای مغازه فرامی‌خوانند و یک بطری روغن داخل نایلون مشکی گذاشته و اینگونه مشتری‌مداری می‌کند.

این‌ها همان مغازه‌دارانی هستند که روغن را احتکار کرده و با قیمتی دو برابر قیمت درج‌شده روی آن می‌فروشند و سر خریدار هم منت می‌گذارند که کارشان راه افتاده است.

این فروشندگان بی‌انصاف به بازار گرانی روغن هم دامن می‌زنند و مشتریان هم که به دلیل نیاز چاره‌ای جز خرید روغن با قیمتی بالاتر از قیمت درج‌‌شده ندارند، آن را خریداری کرده و بازار گرانفروشی روغن را داغ‌تر می‌کنند که در اینجا جای خالی نظارت احساس می‌شود.

چند فروشنده دیگر هم وعده فردا و روزهای دیگر را به مشتری می‌دهند که روغن برسد.

اما دلیل این نایابی و گرانی روغن چه می‌تواند باشد.

شاهین حریری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص علت گرانی روغن اظهار داشت: با توجه به کمبود، عطش بازار زیاد می‌شود و هرچه هم روغن را به بازار عرضه کنیم بازهم کمبود داریم و در این میان عده‌ای سودجو اقدام به احتکار یا گرانفروشی می‌کنند.

وی در خصوص علت کمبود روغن گفت: کمبود مواد اولیه و مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرکات، در تولید وقفه ایجاد کرده و و بازار روغن دچار چالش شده است اما با توجه به دستور ترخیص امیدواریم مواد به واحدهای تولیدی برسد و این وقفه‌ای که ایجاد شده جبران شود.

جذب و توزیع ۲۰ تن روغن تا پایان هفته

حریری در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه ۲۰ تن روغن را برای رفسنجان گرفتیم و امروز یا فردا آن را جذب و در فروشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد تا به‌دست مصرف‌کننده برسد، در خصوص نحوه توزیع این ۲۰ تن روغن در فروشگاه‌ها هم گفت: کمیته‌ای در اداره صمت تشکیل شده و بر اساس تصمیم‌گیری این کمیته توزیع این سهمیه در فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان در خصوص گران‌تر بودن قیمتی که مشتری نسبت به قیمت درج‌شده روی کالا باید بپردازد، بیان کرد: معمولا قیمت درج‌شده ملاک است اما اگر فروشنده گران‌تر از قیمت درج‌شده کالا را می‌فروشد و عنوان می‌کند که گران‌تر به دست خودش رسیده و فاکتور خرید دارد، قابل بررسی است.

وی متذکر شد: اما اگر فروشنده فاکتور فروش ارائه نکرد، قطعا تخلف است و با او برخورد خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد ۲۰ تن روغن در بازار رفسنجان جوابگوی این میزان تقاضا نباشد و باز هم چالش نایابی روغن خوراکی، گرانفروشی و… ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازار روغن صمت کمبود گرانفروشی نایاب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :