روراستی گزارش می دهد؛

کلنگ زنی پروژه های مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت+تصاویر

  • شناسه خبر: 57922
کلنگ زنی پروژه های مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت+تصاویر

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۳ طرح توسعه ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان کلنگ زنی شد.

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۳ پروژه در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان کلنگ زنی شد.

به گزارش روراستی، با سرمایه گذاری۶۳ هزار میلیارد ریال و ۱۳۴ میلیون یورو کلنگ سه پروژه در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به زمین زده شد.

فاز سوم تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

پروژه فاز سوم تغلیظ مجتمع مس سرچشمه در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار و با زیربنای ۵.۴ هکتار احداث خواهد شد که با راه اندازی آن ۱۵۵ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود و زمان راه اندازی این کارخانه در سال ۱۴۰۳ است.

ظرفیت فاز سوم تغلیظ مجتمع مس سرچشمه ۳۳۰ هزار تن کنسانتره مس و ۳۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن در سال است که این محصولات خوراک ورودی به کوره فلش جهت تولید مس را فراهم می کند. این پروژه با اشتغالزایی ۱۵۵ نفر و سرمایه گذاری ۲۲ هزار میلیارد ریال و ۴ میلیون یورو به بهره برداری می رسد.

طرح پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه

پروژه پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه، با توجه به انجام فازهای توسعه در بخش های مختلف تولیدی در مجتمع مس سرچشمه و ایجاد ظرفیت تولید آند در شرایط کنونی به میزان ۳۵۰ هزار تن در سال علاوه بر ظرفیت تولید امور پالایشگاه و ریخته گریهای موجود، نیاز به احداث و راه اندازی یک پالایشگاه با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد مس در سال، با عنایت به چشم انداز آینده شرکت ملی صنایع مس ایران است.

این پروژه با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر و ۴۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۵ به بهره داری خواهد رسید.

پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع سرچشمه رفسنجان

پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع مس سرچشمه، با توجه به گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر معدن مس سرچشمه، ساختار مهندسی و شکل دیواره ها تغییرات چشمگیری داشته است. استخراج و جابجایی باطله و سنگ های مس سولفوری توسط تراک مابین فواصل به ترتیب بیش از ۶.۷ کیلومتر و ۵.۵ کیلومتر راندمان استخراج از معدن را کاهش داده و ضمن کاهش ظرفیت استخراج، منجر به انباشت حجم باطله فراوانی در معدن شده است.

به همین منظور لازم است از روشهای روز جهانی که شاخص ترین آن سیستم انتقال و سنگ شکنی داخل معدن(IPCC) است استفاده شود.

در این پروژه استفاده از یک سنگ شکن نیمه متحرک به ظرفیت ۷۰۰۰ تن در ساعت برای سنگ های سولفوری مس و دو سنگ شکن نیمه متحرک به ظرفیت ۴۰۰۰-۳۵۰۰ تن در ساعت برای باطله استفاده می گردد. با توجه به به طرح نهایی معدن برای بازه های زمانی ۵ و ۱۵ و ۲۹ ساله، جانمایی مربوط به سنگ شکن ها انجام می گیرد و انتقال مواد از معدن به وسیله نوار نقاله انجام می شود. این پروژه با میزان سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورو در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

رشد ۱۲ درصدی تولید مس 

رزم حسینی وزیر صمت در حاشیه کلنگ زنی پروژه های توسعه ای مجتمع مس سرچشمه در جمع خبرنگاران اظها کرد: خوشبختانه در این مدت پیشر‌فت‌های خوبی در حوزه صنعت مس صورت گرفته و رشد ۱۲ درصدی در تولید صنعت مس را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: امروز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان عملیات جدید توسعه مس شامل کنسانتره، بخش‌های معدنی افزایش استخراج از معادن و همچنین پروژه‌هایی در رفسنجان شامل بیمارستان بحران، تصفیه خانه آب، مرکز شتاب دهی فتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

رزم حسینی گفت: مجموعه مس محور توسعه منطقه‌ای قلمداد می‌شود و امسال صادرات خیلی خوبی انجام گرفته و تا پایان سال رشد خوب صادراتی را شاهد خواهیم بود و زمینه اشتغال خوبی فراهم ‌می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رزم حسینی رفسنجان سرچشمه مجتمع مس وزیر صمت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :