اختتامیه مسابقه قرآن مس، حفظ سوره های «صف و جمعه»+تصاویر

  • شناسه خبر: 58043
اختتامیه مسابقه قرآن مس، حفظ سوره های «صف و جمعه»+تصاویر

آیین اختتامیه مسابقه قرآن کشوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

آیین اختتامیه مسابقه قرآن کشوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، عصر سه شنبه آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقه قرآنی مس سرچشمه رفسنجان با موضوع حفظ سوره های صف و جمعه برگزار شد.

روح‌الله ابولهادی در آیین اختتامیه مسابقه کشوری حفظ قرآن سوره‌های “صف و جمعه” با حضور مسئولان شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: به‌واسطه وضعیت شهرستان از نظر بیماری کرونا وقفه چندماهه‌ای در برگزاری مسابقات قرآن مس رخ داد.

مدیر روابط‌عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با نگاهی به تاریخچه برگزاری این مسابقات توسط مس سرچشمه رفسنجان عنوان کرد: اوایل سال ۹۷ برگزاری مسابقات قرآنی مس از طرف احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مطرح شد و این نکته ایده ایشان بود و مستقیما روابط‌عمومی را ملزم به برگزاری این مسابقات کرد و تا الان هم به‌خوبی پیش رفته است.

وی افزود: اولین دوره مسابقه با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده در خصوص حفظ سوره “یس” برگزار شد که در شهرستان‌های رفسنجان،  انار، سرچشمه و پاریز بود و یک دوره هم مخصوص دانش‌آموزان شهرستان رفسنجان برگزار شد.

ابولهادی ادامه داد: دوره دوم با سوره‌های حشر و حجرات در سال ۹۷ برگزار شد و هر فصل یک بار این مسابقات برگزار می‌شد، سوره‌های واقعه و مزمل موضوع دوره سوم بود و دوره بعدی حفظ نهج البلاغه با ۸ هزار و۲۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگان بالای ۵۰۰ نفر، از برگزاری ششمین دوره با ۶۷۱ شرکت‌کننده و هفتمین دوره در خصوص حفظ سوره مبارکه نور  با حضور۶۲۴ شرکت‌کننده خبر داد و گفت: و هشتمین دوره این مسابقات در زمینه حفظ سوره احزاب بود و آخرین دوره هم به صورت مجازی به حفظ سوره “صف و جمعه” اختصاص داشت.

مدیر روابط‌عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: بعد از برگزاری مسابقه هشتم، هیأت کربلا رفسنجان پیشنهادی دادند که این مسابقه را با توجه به اینکه مجازی برگزار می‌شود، با همکاری هیأت کربلا به‌صورت کشوری برگزار شود و ما استقبال کردیم.

وی عنوان کرد: در این دوره از ۳۱ استان کشور شرکت‌کننده داشتیم که استان‌های کرمان، اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی، قم و…به ترتیب بیشترین شرکت‌کنندگان را داشتند.

ابولهادی خاطرنشان کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان استان کرمان؛ شهرستان‌های رفسنجان، کرمان سیرجان، بافت، زرند، شهربابک، بم و…بودند.

وی اضافه کرد: تعداد ثبت‌نام کننده دوره نهم ۹ هزار و ۴۹۶ نفر بود که ۸ هزار و ۲۴۵ نفر شرکت کردند.

ابولهادی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۶۴۲ نفر بالای ۷۰ درصد پاسخ صحیح دادند، عنوان کرد: ۳۲۱ نفر ۱۰۰ درصد پاسخ صحیح داد و تعداد ۶۶۹ نفر دارای یک اشتباه و ۷۴۶ نفر دو اشتباه داشتند که به قید قرعه هدایایی به این افراد تقدیم می‌شود.

وی با قدردانی از دانشگاه ولیعصر (عج) و مجموعه هیأت کربلاء، ابراز امیدواری کرد این مسابقات بتواند موجب گسترش فرهنگ قرآنی شود و تأثیرات معنوی خودش را برای جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: سردار سلیمانی انسانی بود که خدا او را دوست داشت که سدی پولادین و انسانی ارزشمند در میدان عمل و تربیت‌شده مکتب اسلام و قرآن بود و در مقابل دنیای استکبار ایستاد و در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها هم پیروز بود وآیات فراوانی در قرآن در شأن و منزلت این انسان‌های شریف و والامقام وجود دارد.

وی عنوان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اگرچه یک مجموعه اقتصادی است، اما در کنار این کار اقتصادی به مسائل بهداشتی، فرهنگی و مواسات و رسیدگی به معیشت و اشتغالزایی می‌پردازد و از مسئولان ولایی و ارزشمند این مجموعه به‌واسطه برگزاری چنین مسابقاتی قدردانی می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه خداوند در آغاز قرآن در سوره بقره، قرآن را به عنوان کتابی که هیچ موضوع مشکوکی در آن وجود ندارد، معرفی کرده است، تصریح کرد: متقین، قرآن را به عنوان کتاب راهنما و دستورالعمل زندگی خود قرار داده‌اند.

وی بیان داشت: خداوند از هه ما انسان‌ها در رابطه با قرآن هفت درخواست دارد که یکی از مطالبات خداوند از ما مسأله تلاوت قرآن است که پیامبر (ص)فرمودند« من از طرف خداوند مأمور شدم که خدای یگانه را پرستش کنم و قرآن را تلاوت کنم».

انتهای پیام/

برچسب ها:
اختتامیه تالار خیام رفسنجان قرآن مس مسابقه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :