در نشست جمع بندی مصوبات سفر نیکزاد به رفسنجان مطرح شد؛

سهم ۴۰ درصدی اشتغال رفسنجانی ها در مجتمع مس

  • شناسه خبر: 58120
سهم ۴۰ درصدی اشتغال رفسنجانی ها در مجتمع مس

با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نشست جمع بندی مصوبات سفر یکروزه نمایندگان مجلس به رفسنجان برگزار شد.

با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نشست جمع بندی مصوبات سفر یکروزه نمایندگان مجلس به رفسنجان برگزار شد.

گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در نشست جمع‌بندی مصوبات سفر نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ شمال استان کرمان به ویژه شهرستان رفسنجان، آب است وقتی آب نباشد کشاورزی و حیات و زندگی در معرض خطر و تهدید هستند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: حدود ۱۵ هزار جوان تحصیلکرده بیکار در شهرستان رفسنجان داریم و منابع معدنی خوبی در این شهرستان هست که می‌تواند برای اشتغال و توسعه شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رفسنجان با وجود جمعیت بالا و وجود منطقه ویژه اقتصادی نیازمند راه‌آهن است که امیدواریم نسبت به ایجاد آن اقدام شود.

حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه ۳۰۰ هزارتن مس محتوا تولید می‌کند و امسال در برنامه داریم که به ۲۸۰ هزارتن تولید مس کاتدی برسیم.

وی عنوان کرد: در بحت توسعه، برنامه‌ریزی خاصی داریم، ۲۰ هزار میلیاردتومان پروژه سرمایه‌گذاری شده که تا چندسال آینده با ورود این واحدهای تولیدی به مجموعه، تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

احمدی با اشاره به موضوع بومی‌سازی تصریح کرد: جزو تعهدات ماست که قطعات  نیازمان را از داخل تأمین کنیم.

وی عنوان کرد: سهم اشتغال رفسنجان در مجتمعمس سرچشمه ۴۰ درصد است.

ٱیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار ۲۰ میلیاردتومان مصوب شده که پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: برای تکمیل مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب رفسنجان ۱۰ میلیاردتومان از شرکت آب و فاضلاب کشور و ۵ میلیاردتومان از طرف استانداری تخصیص خواهد یافت که بخشی از آن تا پایان اسفندماه انجام شود.

مهمترین چالش شهرستان انار آب است

علی زهرودی فرماندار شهرستان انار اظهار کرد: بزرگترین چالش در شهرستان انار  بحث آب است؛ این شهرستان نه سد ذخیره آب دارد و نه رودخانه جاری و آب شرب شهرستان از ۱۲ حلقه چاه تامین می‌شود که اکنون آبدهی آنها کم شده و کیفیت آب ب‌شدت پایین است.

زهرودی ادامه داد: با توجه به عبور خط انتقال آب خلیج فارس به شمال استان از شهرستان انار، اگر مصوب شود که آب شرب شهرستان انار را از این خط انتقال تامین کنیم، نگرانی مردم کمتر خواهد شد.

وی به کیفیت پایین آسفالت معابر و جاده‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مردم بحث آسفالت معابر و جاده‌ها است و مصوب شود ۵۰۰ تن قیر برای شهرداری‌های انار تامین شود. ضمن اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی انار زیرسازی شده و آماده آسفالت است که تامین قیر برای این روستاها می تواند آسفالت خوبی داشته باشیم.

فرماندار انار عنوان کرد: ۱۲۰ واحد مسکونی بلااستفاده در شهرک مسکونی راه‌آهن انار وجود دارد ک باید تعیین تکلیف شود و به نیازمندان واگذار شود.

زهرودی خاطرنشان کرد: ۱۴۵ کیلومتر از راه آهن یزد- انار- رفسنجان- کرمان در حوزه استحفاظی شهرستان انار قرار دارد که از بیاض تا یزد ۲۵۵ کیلومتر فاصله است که اگر این خط ریلی احداث شود، در حوزه انار، ۱۲۰ کیلومتر راه نزدیکتر خواهد شد.

موسوی، رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدواریم با این سفرهای استانی بتوانیم  به نتایج خوب برسیم و مردم احساس کنند مجلس و دولت در حل مشکلات آنها متحد هستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال در مس طلای سرخ مجتمع مس مس رفسنجان مس سرچشمه نیروهای غیربومی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :