امام جمعه رفسنجان:

خدمت به مردم را کسر شأن خود ندانیم

  • شناسه خبر: 58310
خدمت به مردم را کسر شأن خود ندانیم

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر ببینیم هرجا کاری از انقلاب، مردم و نظام زمین مانده هر جا بتوانیم کمک کنیم باید پای کار باشیم، کسر شأن ندانیم و شانه زیر بار بزنیم و در خدمت مردم، اسلام و انقلاب باشیم.

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر ببینیم هرجا کاری از انقلاب، مردم و نظام زمین مانده هر جا بتوانیم کمک کنیم باید پای کار باشیم، کسر شأن ندانیم و شانه زیر بار بزنیم و در خدمت مردم، اسلام و انقلاب باشیم.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید انصاری با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: شهید انصاری اولین شهید پیشگام انقلاب اسلامی از استان کرمان بود که در جریان انقلاب به شهادت رسید.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: انقلاب میراث بزرگ امام خمینی (ره) است و باید این میراث را حراست کنیم و پرچم این انقلاب که با این همه ایثارگری به‌دست آمده به صاحب اصلی‌اش تقدیم کنیم.

عسکری در ادامه با اشاره به خاطراتی از دوران انقلاب با اشاره به اینکه در دوران انقلاب بنده جوانی ۲۰ ساله بودم و جزو ستاد استقبال از امام (ره) در مدرسه علوی تهران بودیم، اظهار کرد: آمدن حضرت امام به تأخیر افتاد، ما گروه مسلحی بودیم از ما خواستند به قم برویم و در مسیری که قرار بود مردم از بعضی استان‌های دیگر برای استقبال بیایند، مستقر شویم.

وی ادامه داد: بزرگان و شخصیت‌های رهبران انقلاب که مردم را در استان‌ها یاری می‌کردند در مدرسه علوی بودند ما طلبه‌ها هم از کرمان رفتیم و کمک می‌دادیم و کارهای مقدماتی استقبال را انجام می‌دادیم، شهید مطهری با عظمتی که داشت و با اینکه صاحب چندین کتاب بود و استاد فقه و کلام و… بود، سفره می‌انداخت و قاشق و چنگال داخل سفره می‌گذاشت.

امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: هوا بارانی بود، افراد از پله‌ها بالا می‌رفتند و کفش‌هایشان یا از پله سقوط می‌کرد و یا گلی بود و در هم می‌شد که شهید مطهری کفش‌ها را جمع می‌کرد و با هم جفت می‌کرد و ردیف می‌گذاشت؛ برای شهید مطهری با آن جایگاهی که داشت این کار خیلی معنادار بود. یک نفر اعتراض کرد که در شأن شما نیست کفش جفت کنید، ایشان ناراحت شد و گفت«شأن من نیست چه معنایی دارد، هر کاری که زمین مانده شأن من است».

عسکری خاطرنشان کرد: ما این درس را برای زندگی خودمان، مردم و مسئولان باید بگیریم، اگر ببینیم هرجا کاری از انقلاب، مردم و نظام زمین مانده هر جا بتوانیم کمک کنیم باید پای کار باشیم، کسر شأن ندانیم و شانه زیر بار بزنیم و در خدمت مردم، اسلام و انقلاب باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان انقلاب حجت الاسلام عسکری زنگ انقلاب شهید مطهری مدرسه شهید انصاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :