برگزاری مراسم تکریم همسران و مادران شهدا در رفسنجان

  • شناسه خبر: 58443
برگزاری مراسم تکریم همسران و مادران شهدا در رفسنجان

آیین تکریم مادران، همسران و دختران شهدای رفسنجان برگزار شد.

آیین تکریم مادران، همسران و دختران شهدای رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، آیین تکریم و تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد.

مصطفی دهقان‌رجبی در این مراسم اظهار کرد: نمی‌توان از بزرگواری، شهامت، شجاعت، ایثار و فداکاری شهدا، ایثارگران، و جانبازان یاد کنیم اما از فداکاری، صبوری و همراهی همسران و مادران آنها یاد نکنیم، اگر این حمایت و همراهی مادران و همسر شهیدان نبود این مسیر پیموده نمی‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان عنوان کرد: باید به بهانه‌های مختلف دینی که به گردن‌مان در برابر مادران و همسران شهدا داریم، ادا کنیم.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یا شهدا، اظهار کرد: طبق آیات قرآن همسران، مادران و خواهران شهدا در ثواب شهدا و حیات طیبه شهدا شریک هستند.

وی با اشاره به معیارهای ارزش‌گذاری انسان‌ها تصریح کرد: زن و مرد از یک ماده قابله ساخته شدند، عنصری که زن و مرد از آن ساخته شده‌اند خاک است، بنابراین زن و مرد هم از نظر مبدأ قابلی هم مبدأ فاعلی یکسان هستند و مبدأ سوم از عوامل مهم ارزش‌‌‌گذاری مبدأ تعلیمی است که مبدأ تعلیمی انسان اعم از زن و مرد خداوند است.

امام جمعه رفسنجان افزود: اگر مردی به میدان مبارزه می‌رود ارزش کار همسرش کمتر از او نیست.

وی گفت: خانواده شهید سلیمانی با اینکه می‌دانستند سردار برای یک عملیات سخت و خطرناک می‌رود اما هرگز مانع رفتن اون نمی‌شدند و گاهی از بنده تقاضا می‌کردند که از طرف آنها قربانی کنم.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان با اشاره به اهمیت نقش مادران و همسران شهدا اظهار داشت: همواره دچار غفلت و نسیان در بعضی مسائل هستیم کمتر نامی از همسران شهدا برده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فرزندان شما در جبهه ها مردانه جنگیدند یا به شهادت درسیدند و یا جانباز و آزاده شدند ابتدا حرکت آنها با رضایت کسانی بوده که یا مادر همسر یا خواهر بودند هرکدام از اینها می‌توانست یک رزمنده‌ای در خانه نگهدارد نه‌تنها نگه نداشتند، بلکه حمایت و پشتسبانی کردند و مسئولیت‌ها را برعهده گرفتند.

فرماندار رفسنجان افزود: الان هم خانواده جانبازان به‌ویژه جانبازان شیمیایی و قطع‌نخاع هنوز در جبهه هستند و مقاومت می‌کنند که نباید از این ایثارگری همسران این جانبازان غافل شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بنیاد شهید تکریم رفسنجان مادران شهدا همسران شهدا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :