روراستی گزارش می دهد:

چالش در بازار مرغ رفسنجان/ویترین های خالی در قطب تولید مرغ استان

  • شناسه خبر: 58726
چالش در بازار مرغ رفسنجان/ویترین های خالی در قطب تولید مرغ استان

چند روزی هست که بازار یکی از مهمترین کالاهای اساسی مردم در استان کرمان برای چندمین بار به ایستگاه نابسامانی و سوء تدبیر رسیده است، پس از کش و قوس‌های فراوانی که بازار مرغ پشت سر گذاشت؛ این روزها باز هم در بازار مرغ دچار کمبود هستیم.

چند روزی هست که بازار یکی از مهمترین کالاهای اساسی مردم در استان کرمان برای چندمین بار به ایستگاه نابسامانی و سوء تدبیر رسیده است، پس از کش و قوس‌های فراوانی که بازار مرغ پشت سر گذاشت؛ این روزها باز هم در بازار مرغ دچار کمبود هستیم و این کمبود در قطب تولید مرغ استان یعنی رفسنجان جای تعجب دارد.

به گزارش روراستی، پس از کش و قوس‌های فراوانی که بازار مرغ پشت سر گذاشت؛ از کمبود نهاده‌ها تا گرانی و کاهش تولید، چند روزی وضعیت بهتر و بازار متعادل شد.

اما این روزها باز هم در بازار مرغ رفسنجان دچار کمبود هستیم که مانند حدود یک ماه قبل اگر از ساعت ۱۱ صبح به بعد به مرغ‌فروشی مراجعه کنیم مرغی وجود ندارد که عرضه شود و این کمبود مشکلات زیادی برای خانوارها به وجود آورده است چراکه مرغ، تنها ماده خوراکی است که می‌توان در برابر گرانی گوشت سفره را با آن رنگین کرد و جلوی مهمان کم نیاورد.

در گفت‌وگو با شهروندان هم این گلایه‌ها مطرح است که چرا کسی به فکر ما نیست، مگر کنترل بازار مرغ چقدر سخت است که مسئولان توانایی آن را ندارند.یکی از شهروندان با ذکر این مطلب که قرار بود امروز بازار مرغ بهتر شود و طبق خبر رسانه‌ها که از قول فرماندار خبر منتشر کرده بودند که مرغ به‌صورت گسترده در شهر توزیع می‌شود، آمدیم اما با دست خالی دارم به سمت منزل می‌روم و این چندمین بار است که نمی‌توانم جواب خانواده‌ را بدهم.

با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های مرغ و ماهی در خیابان مفتح، تنها تعداد انگشت‌شماری مرغ داخل یخچال داشت که آن هم با حضور سه مشتری پریدند.

سایر مرغ‌فروشی‌های شهرستان هم وضعیت همین‌گونه است یا مرغی در بساط ندارند یا اینکه باید اول صبح در صف خرید بایستیم تا بتوانیم مرغ مورد نیازمان را تهیه کنیم.

یکی از فروشندگان مرغ و ماهی به خبرنگار ما گفت: تاکنون سهمیه ما به‌حدی بود که بتوانیم تا شب جواب مشتری را بدهیم؛ اما حدود ۱۰ روزی هست که نهایت تا ۱۱ می‌توانیم جوابگوی مشتری باشیم.

پورشعبان افزود: ما باید کرایه مغازه بدهیم و قبوض و سایر هزینه‌ها هم وجود دارد، اما با این وضعیت و کاهش سهمیه‌ای که صورت گرفته خودمان هم گرفتار شدیم.

سهمیه مرغ رفسنجانی ها در سفره مردم دیگر شهرهای استان/زهرچشم فرماندار هم جواب نداد

اما در بین صحبت‌های فروشندگان هم زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه کمبود مرغ نیست ولی سهمیه ما را به شهرستان‌های جیرفت و کرمان و سایر نقاط استان ارسال می‌کنند تا سود بیشتری داشته باشند، هم به گوش می‌رسید.

اما فرماندار رفسنجان شب گذشته اعلام کرد که از امروز چهارشنبه مرغ به‌صورت گسترده در شهرستان توزیع می‌شود و با افراد سودجو برخورد خواهد شد.

فصیحی‌هرندی همچنین پس از بازدید از چند فروشگاه مرغ در سطح شهر، خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های مسوول بر عرضه مرغ در شهرستان شد و تأکید کرده بود که از امروز کشتار و توزیع مرغ زیر نظر بازرسان اداره صمت و تعزیرات انجام خواهد شد.

با شهرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان هم گفت‌وگویی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ما در رفسنجان کمبود مرغ نداریم، تصریح کرد: مرغ در استان کم است، زمانی که در استان کم باشد مرغ‌های رفسنجان به سمت استان می‌رود.

شهرآبادی با اشاره به اینکه بیشترین تولید مرغ استان کرمان در رفسنجان انجام می‌شود، افزود: شبانه حدود ۴۰ تا ۵۰ تن کشتار انجام می‌شود و این میزان طبق روال قبل انجام است و هیچ کاهشی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: چون شهرهای همجوار تولید ندارند و مرغ‌شان کم است و در رفسنجان  قیمت مصرف‌کننده کمتر است، متقاضی مرغ رفسنجان زیاد است.

شهرآبادی عنوان کرد: در رفسنجان مرغ با قیمت مصوب ۲۲ هزار و ۸۲۰ تومان عرضه می‌شود اما شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی سودجویان مرغ را با قیمت بالای ۲۷ هزار تومان به شهرهای دیگر استان عرضه می‌کنند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های جیرفت، سیرجان و کرمان کمبود مرغ دارند به‌ویژه جیرفت کمبود بیشتری دارند لذا امکان دارد که مرغ با قیمت بالاتری به این شهرها عرضه شود.

شهرآبادی با اشاره به اینکه کشتار و توزیع با نظارت فرمانداری، اداره سمت و جهاد کشاورزی انام خواهد شد، یادآور شد: از دیروز که فرماندار خودش پیگیر این مسأله شده نظارت بیشتری می‌شود و امشب کشتار بالاست که امیدواریم کمبود برطرف شود و مردم از این مشکل رهایی یابند.

وی متذکر شد: طبق سرانه مصرف شهرستان تولید داریم.

اما این کلاف سردرگم همچنان سر جای خودش باقی‌ست نه مرغی هست و نه تعادلی در بازار.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تولید رفسنجان کمبود مرغ در قطب تولید مرغ استان کرمان مرغ
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :