طی سال جاری؛

۳۲۰۰ قلاده سگ ولگرد در رفسنجان عقیم سازی شد

  • شناسه خبر: 58912
۳۲۰۰ قلاده سگ ولگرد در رفسنجان عقیم سازی شد

شهردار رفسنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون عقیم سازی ۳ هزار و ۲۸۳ قلاده سگ در شهر رفسنجان انجام شده است.

شهردار رفسنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون عقیم سازی ۳ هزار و ۲۸۳ قلاده سگ در شهر رفسنجان انجام شده است.

به گزارش روراستی، محمد مختاری پیش از ظهر امروز ۱۲ اسفندماه در جلسه ساماندهی سگ های ولگرد در محل فرمانداری شهرستان، اظهار کرد: سگهای دوره گرد معضلی برای مردم شده و تعداد زیادی از سگ های ولگرد در شهر وجود دارند.

وی افزود: این سگ ها در سال دو مرتبه تولیدمثل دارند که در هر مرتبه بین ۲ تا ۸ توله به دنیا می آورند اگر تیم های اجرایی شهرداری اقدامات موثر انجام ندهند تعداد آنها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. این موضوع مقداری کنترل و ساماندهی این حیوانات را سخت تر کرده و نیاز به برنامه ریزی جدی تر دارد.

وی ادامه داد: غذا دادن شهروندان به سگها و وجود پسماند های مواد غذایی در زباله ها باعث افزایش جمعیت سگ ها در شهرستان می شود و زمینه مساعدی برای تولیدمثل بیشتر آنها فراهم شود. از سوی دیگر مردم نگران هستند که فرزندان شان موجب گزیدگی این حیوانات قرار بگیرند.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه یک دوگانگی بین برخورد با سگ ها وجود دارد، تصریح کرد: این موضوع در قانون بند ۱۵ ماده ۵۵ به شهرداری ها واگذار شده و در این بند آمده «دفع حیوانات مضر و ولگرد» که این موضوع مقداری کار را پیچیده تر می کند. قبلاً معدوم سازی سگهای ولگرد صورت می گرفت و آخرین مورد بحث دفع سگهای ولگرد است که موضوع عقیم سازی سگهای ولگرد مطرح شده است.

مختاری با بیان اینکه عقیم سازی سگهای ولگرد برای کنترل این سگ ها بازه زمانی طولانی می خواهد، عنوان کرد: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در خارج از شهر را برای عقیم سازی سگهای ولگرد در نظر گرفتیم که تجهیز شده است و از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون عقیم سازی ۳۲۸۳ قلاده سگ در شهر رفسنجان انجام شده است. در این عقیم سازی داروهای ضدانگل و واکسن های ضدهاری به این حیوانات تزریق می شود.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه بحث رهاسازی سگ ها در حاشیه شهرها نیز وجود دارد که البته به صورت مستند نیست اما مجموعا کار را سخت کرده است، خاطرنشان کرد: این حیوانات دارای قلمرو هستند تا پروسه عقیم سازی انجام شود، در این مدت بلافاصله سگ دیگری جایگزین می شود و موضوع مهم دیگر باید کار ساماندهی سگ های ولگرد به صورت همزمان در همه شهرستان انجام شود و به صورت نقطه ای نمی توان این کار صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

برچسب ها:
رفسنجان سگ ولگرد شهرداری عقیم سازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :