در نشست خبری فرماندار مطرح شد:

قول مسئولان برای پایان صف های خرید مرغ در رفسنجان

  • شناسه خبر: 58972
قول مسئولان برای پایان صف های خرید مرغ در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: به مردم اطمینان می‌دهم تا شب عید کمبود مرغ در رفسنجان نداشته باشیم و بر اساس نیاز شهرستان مرغ توزیع خواهد شد.

فرماندار رفسنجان گفت: به مردم اطمینان می‌دهم تا شب عید کمبود مرغ در رفسنجان نداشته باشیم و بر اساس نیاز شهرستان مرغ توزیع خواهد شد.

به گزارش روراستی، فرماندار رفسنجان در جلسه نشست خبری با بیان اینکه رفسنجان یکی از قطب‌های تولید مرغ در استان کرمان است و یک سوم مرغ مورد نیاز استان را تأمین می‌کند، اظهار کرد: طی روزهای اخیر در بازار چالش‌هایی ایجاد شده بود اما به مردم قول می‌دهم تا شب عید کمتر از ۲۴ تن مرغ در شهرستان توزیع نشود و مردم نیاز خود را تأمین کنند.

همت بسیج اصناف برای مدیریت بازار مرغ/کنترل از مرغداری تا مرحله توزیع

به گفته محمد تقی‌زاده مسئول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان شهرستان‌های زیادی در استان کرمان تولید مرغ ندارند و مرغ مورد نیاز از استان‌های یزد، خراسان جنوبی، فارس و چهارمحال و بختیاری وارد می شد تا نیاز مرغ این شهرستان‌ها برآورده شود.

وی ادامه داد: بر اساس تنش‌هایی که در بازار مرغ ایجاد شد نگرانی‌هایی بود و استان‌های یادشده خروج مرغ از استان‌هایشان را ممنوع اعلام کردند و مرغ از رفسنجان به سمت شهرستان‌های استان سرازیر شد و دچار کمبود مرغ شدیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه رفسنجان سوءاستفاده‌هایی در بحث مرغ ایجاد شد که باید آن را مدیریت می‌کردیم، افزود: نظارت را از زمانی که مرغ از مرغداری خارج می‌شد تا به کشتارگاه و مرحله توزیع می‌رسید، بیشتر کردیم و هشدار دادیم اگر کمبودی پیش آید و سهمیه‌ای کم شد برخورد تعزیراتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا شب عید در بحث توزیع مرغ و همچنین کمبود مرغ مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سرانه مصرف روزانه مرغ در شهرستان حدود ۳۰ تن است، این توزیع با نظارت صمت و همکاری بسیج اصناف پیگیری و از فردا راس ساعت ۷ صبح مرغ در مراکز عرضه توزیع خواهد شد و مردم بدون دغدغه نسبت به خرید مرغ اقدام کنند.

شاهین حریری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان با قدردانی از همکاری بسیج اصناف در بحث توزیع مرغ و سایر اقلام با صمت اظهار داشت: در استان کرمان ۳۵ درصد کمبود مرغ داریم که با توجه به اینکه قبلا از سایر استان‌ها تأمین می‌شد و این استان‌ها خروج مرغ از شهرستان‌هایشان را ممنوع کرده بودند، بازار مرغ رفسنجان دچار چالش شده بود.

وی عنوان کرد: کشتار امروز در رفسنجان حدود ۶۰ تن بود که میزان قابل توجهی است و ظرفیت رفسنجان در تولید مرغ  خوب است.

حریری خاطرنشان کرد: سهمیه ۷۰۰ تن میوه شب عید برای شهرستان گرفتیم که شامل ۲۰۰ تن پرتقال جنوب، ۳۰۰ تن پرتقال والنسیا و ۲۰۰ تن سیب درختی‌ست.

اما نهاده‌های مرغداری‌ها عاملی بود که حاج‌عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی برای عدم جوجه‌ریزی و به تبع آن کمبود مرغ دانست.

وی عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۲۴۰ واحد مرغداری داریم که ۱۶۰ واحد آن فعال است و حدود ۱۰۰ تن ظرفیت تن مرغ در شهرستان داریم و سرانه مصرف مرغ شهرستان روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن است.

از جوجه‌ریزی برای شب عید تا ذخیره‌سازی نهاده

به گفته محمد شهرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان امروز ۳۰ تن مرغ در شهرستان توزیع شد و این موضوع نویدبخش عمل مسئولان به وعده‌هایشان برای کاهش التهاب بازار مرغ است.

شهرآبادی همچنین ابراز کرد: اطمینان می‌دهم هیچ کمبودی در شهرستان نداریم و ما جوجه‌ریزی برای عید نوروز و ۱۳ فروردین را هم انجام دادیم و ذخیره‌سازی نهاده‌ها را هم انجام دادیم.

اما کم‌کاری سایر تعاونی‌ها عاملی بود که بازار مرغ رفسنجان را دچار چالش کرده و این موضوع از طرف شهرآبادی مطرح شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان خاطرنشان کرد: در خصوص تولید تخم‌مرغ هم کمبودی نداریم و روزانه ۸ تا ۹ تن تخم‌مرغ تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازار بازار مرغ بسیج اصناف سهمیه مرغ صف های مرغ فرمانداررفسنجان مرغداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :