مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خبر داد:

حمایت شرکت مس از ایده های نوآورانه برای تبدیل شدن به محصول

  • شناسه خبر: 59030
حمایت شرکت مس از ایده های نوآورانه برای تبدیل شدن به محصول

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: مجوزی اخذ شده که در منطقه ویژه اقتصادی به شرکت های دانش بنیانی که می خواهند ایده های خود را تبدیل به محصول کنند، فضایی اختصاص یابد و برای تامین منابع مالی ایده ها هم رایزنی شده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: مجوزی اخذ شده که در منطقه ویژه اقتصادی به شرکت های دانش بنیانی که می خواهند ایده های خود را تبدیل به محصول کنند، فضایی اختصاص یابد و برای تامین منابع مالی ایده ها هم رایزنی شده است.

به گزارش روراستی، حسین احمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی مس در مرکز شتاب دهی و نوآوری شهید ستاری رفسنجان اظهار داشت: اولین ایده شکل گیری مرکز نوآوری ناشی از دیدگاه و نگاه جدید به حوزه صنعت و اقتصاد و تلفیق این دو بود و طبق بررسی و مطالعه در اقتصاد جهانی و نقش شرکت های معادل مس و شروع حرکت آنها در ایجاد مراکز فناوری جدید ما را به این سمت سوق داد که ایده شکل گیری این مرکز مطرح شود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عنوان کرد: اگر سهم جی دی بی دنیا را ۸۰هزار میلیارد دلار بگیریم آمریکا با ۲۰ هزار میلیارد دلار و در رده های بعدی کشورهای چین و اروپا و…قرار دارند و جایگاه کشور ما جایگاه خوبی نیست.

احمدی ادامه داد: همچنین اگر سهم صنعت و معدن را در دنیا در نظر بگیریم جایگاه ها عوض می شود و شرکت های دانش بنیان در سهم جی دی پی سهمی خوبی به خود اختصاص می دهند.

وی بیان کرد: در یک دوره، منابع ملی نقطه قوت یک کشور قلمداد می شد، اما اکنون هر کشوری که در حوزه فناوری و در دهه های اخیر در حوزه نوآوری فعالیت کرده باشد، حرف برای گفتن دارد.

احمدی با ذکر این مطلب که کشور ما در تولید ناخالص داخلی رتبه هجدهم دنیا را دارد که با پیش بینی هایی که در  ۲۰ تا ۳۰ سال آینده شده است، کشور ما می تواند در این حوزه ها به جایگاه خوبی برسد، افزود: این جایگاه با نیروهای انسانی خوبی که داریم قابل دستیابی است.

وی نقش حمایتی شرکت های بزرگ در تولید ناخالص ملی را مهم دانست و گفت: اتکا به نفت در کشور ما در حال کاهش است و ما باید به عنوان موتور محرکه در کشور باشیم که این ایده در صنعت مس شکل گرفته است.

احمدی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت هر شغل حداقل ۴، ۵ میلیارد تومان هزینه دارد ولی در حوزه فناوری با ارقام کمتر می توان شغل ایجاد کرد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه امروز سه ایده از این مرکز انتخاب شد و ادامه تبدیل ایده به محصول در دستور کار مس است، افزود: مجوزی اخذ شده که در منطقه ویژه اقتصادی به شرکت های دانش بنیانی که می خواهند ایده های خود را تبدیل به محصول کنند، فضایی اختصاص یابد و برای تامین منابع مالی ایده ها هم رایزنی شده است که امیدواریم با درایت مدیرعامل شرکت این مرکز به عنوان نقطه اتکایی باشد برای جوانان دانش مدار و اندیشه محور که استعداد دارند و ما باید از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ایده توان حسین احمدی رفسنجان روراستی محصول مدیر مجتمع مس مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مدیران منطقه ویژه اقتصادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :