مروری بر مهم‌ترین خبرهای «مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» در سال «جهش تولید»

  • شناسه خبر: 59110
مروری بر مهم‌ترین خبرهای «مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» در سال «جهش تولید»

«مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» در سالی که گذشت، به‌رغم تنگناهایی که کشور عزیزمان با آن‌ها روبه‌رو بود و نیز دشواری‌هایی که شیوع ویروس کرونا در پی داشت، روزهایی سرشار از موفقیت را در عرصه تولید و همچنین در زمینه بومی‌سازی پشت‌سر گذاشت. در ادامه، مروری گذرا داشته‌ایم بر خبرهای برخی از این موفقیت‌ها.

«مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» در سالی که گذشت، به‌رغم تنگناهایی که کشور عزیزمان با آن‌ها روبه‌رو بود و نیز دشواری‌هایی که شیوع ویروس کرونا در پی داشت، روزهایی سرشار از موفقیت را در عرصه تولید و همچنین در زمینه بومی‌سازی پشت‌سر گذاشت. در ادامه، مروری گذرا داشته‌ایم بر خبرهای برخی از این موفقیت‌ها.

به گزارش روراستی، «مجتمع مس سرچشمه رفسنجان» در سالی که گذشت، به‌رغم تنگناهایی که کشور عزیزمان با آن‌ها روبه‌رو بود و نیز دشواری‌هایی که شیوع ویروس کرونا در پی داشت، روزهایی سرشار از موفقیت را در عرصه تولید و همچنین در زمینه بومی‌سازی پشت‌سر گذاشت. در ادامه، مروری گذرا داشته‌ایم بر خبرهای برخی از این موفقیت‌ها.

۲۷ اردیبهشت/ تولید کنسانتره در مجتمع مس سرچشمه ، فراتر از برنامه

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه گفت: با وجود خطر شیوع بیماری کرونا که حضور حداقلی کارکنان را در پی داشت و با وجود اینکه با کمبود ۳۰درصدی نیروی انسانی در امور تغلیظ مواجهیم، اما با مسئولیت‌پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ و کار جهادی، تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به میزان ۶درصد فراتر از برنامه افزایش یافت.

مهندس «علی‌ قاسم‌پور» افزود: برنامه پیش‌بینی فرآوری سنگ معدن ورودی امور تغلیظ تا پایان ۲۲ اردیبهشت‌ماه، ۴میلیون و ۵۰۴هزار و ۱۰۸ تن سنگ معدن بوده که ۴میلیون و ۵۷۰هزار و ۳۴ تن سنگ معدن مورد فرآوری قرار گرفته و ۶۶۰۰۰ تن (معادل ۲درصد) فراتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه همچنین گفت: برنامه پیش‌بینی تولید کنسانتره امور تغلیظ تا پایان ۲۲ اردیبهشت‌ماه، ۱۰۳هزار و ۸۰ تن کنسانتره بوده که ۱۰۹هزار و ۲۰۱ تن کنسانتره تولید شده و ۶۱۲۰ تن (معادل ۶درصد) فراتر از برنامه پیش‌بینی تولید بوده است و ۲۴۰۰ تن کنسانتره (معادل ۲٫۵درصد) نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته‌ایم.

۲۶ مرداد/ تولید روزانه ۱۰۵۰ تن مس آندی در مجتمع مس سرچشمه محقق شد

مدیر امور ذوب مجتمع مس سرچشمه گفت: همکاران ما در امور ذوب مجتمع مس سرچشمه توانستند تولید روزانه ۱۰۵۰ تن مس آندی را محقق کنند.

مهندس «حامد مددی» با اشاره به رکورد قبلی تولید روزانه مس آندی در امور ذوب، گفت: در هفتم اردیبهشت ۱۳۹۸ موفق به تولید بالغ بر ۹۹۶ تن مس آندی شدیم که به لطف خدا در ۲۴مرداد ۱۳۹۹ با ریخته‌گری ۱۰۵۰ تن مس آندی، این رکورد را ارتقا داده و رکورد جدیدی را در تولید مس آندی به ثبت رساندیم.

۵ مهر/ تولید ماهانه سولفور- اکسید و باطله معدن مس سرچشمه از ۲میلیون و ۷۴۰هزار تن عبور کرد

مدیر امور معدن مجتمع مس سرچشمه گفت: تولید سولفور- اکسید و باطله معدن مس سرچشمه، در شهریورماه از ۲میلیون و ۷۴۰هزار تن عبور کرد.

مهندس «جواد حکیمی» اظهار داشت: امور معدن با ثبت رقم مجموع تولید سولفور- اکسید و باطله به میزان ۲،۷۴۶،۷۲۲ تن در بخش شرکتی طی شهریورماه ۱۳۹۹ از آخرین رکورد تولید بخش شرکتی در تیرماه ۱۳۹۸ به میزان ۲،۷۲۵،۴۰۰ تن عبور کرده و رکورد بی‌سابقه تولید ماهانه بخش شرکتی را رقم زده است که این میزان برای نخستین‌بار در تاریخ معدن مس سرچشمه به ثبت رسیده است.

۲۲ مهر/ مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های معاون مهندسی و مدیریت انرژی

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه گفت: بومی‌سازی و ساخت قطعات و تجهیزاتی که اسناد ساخت آن‌ها تولید شده است، جزو مهم‌ترین اولویت‌های کاری ماست.

مهندس «مهدی جاودانی»، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات معاونت مهندسی و مدیریت انرژی در سال ۹۸ و شش‌ماهه اول امسال اظهار داشت: شتاب گرفتن پروسه طراحی، بازطراحی (طراحی بهینه)، مهندسی معکوس و تولید اسناد ساخت در راستای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، اجرای پروژه تست نفوذ، پاک‌سازی و مقاوم‌سازی سیستم‌های کنترل و اتوماسیون صنعتی و بازسازی دو دستگاه ماشین حمل مذاب سرباره که از ماشین‌آلات استراتژیک مجتمع مس سرچشمه به‌حساب می‌آیند، از اقدامات شاخص این حوزه بوده است.

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه یادآور شد: با افزایش حداکثری ظرفیت تولید انرژی الکتریکی توسط واحدهای نیروگاه گازی و مدیریت مصرف، از توقف تولید در پیک مصرف فصل تابستان جلوگیری شد؛ این در حالی است که اکثر شرکت‌های تولیدی در این بازه زمانی به‌دلیل قطع برق، مجبور به توقف فعالیت می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
سال جهش تولید شرکت مس گزارش عملکرد مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :