معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

انجام ۱۹ هزار و ۶۹۴ تست کرونا در طرح شهید سلیمانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 59147
انجام ۱۹ هزار و ۶۹۴ تست کرونا در طرح شهید سلیمانی در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کل تست‌های کرونا از ابتدای طرح شهید سلیمانی ۱۹هزار و ۶۹۴ مورد بوده که از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ مورد مثبت و عمده سرپایی بودند که نشان از بیماریابی فعال ما دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کل تست‌های کرونا از ابتدای طرح شهید سلیمانی ۱۹هزار و ۶۹۴ مورد بوده که از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ مورد مثبت و عمده سرپایی بودند که نشان از بیماریابی فعال ما دارد.

به گزارش روراستی، احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در نشست خبری با اشاره به وضعیت شهرستان رفسنجان از نظر کووید ۱۹ اظهار داشت: تا هفته دوم اسفند وضعیت نسبتا ثابتی از بیماری داشتیم و در یکی، دوهفته اخیر شاهد  افزایش موارد سرپایی بودیم، همچنین در هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری هستیم که زنگ خطری برای ورود موج جدید بیماری است.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری ۳۲ هزار و ۲۹۳ مورد تست انجام شد که تا امروز کل موارد مثبت ۹ هزار و ۱۷۱ مورد بود و یک‌هزار و ۴۱۷ نفر بستری و مابقی سرپایی بودند.

انجام ۱۹ هزار و ۶۹۳ تست کرونا در طرح شهید سیمانی

وی ادامه داد: کل تست‌ها از ابتدای طرح شهید سلیمانی ۱۹هزار و ۶۹۴ مورد بوده که از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ مورد مثبت و عمده سرپایی بودند که نشان از بیماریابی فعال ما دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: اقداماتی در قالب طرح انجام دادیم؛ از ابتدا طرح محله‌محور بود و شهر و روستاها را به مناطقی تقسیم کردیم که بتوانیم به‌خوبی مدیریت کنیم زمانی که شهر را تقسیم کردیم کمیته‌هایی تشکیل دادیم در کنار کمیته‌های شهرستانی، کمیته‌های محلی را هم تشکیل دادیم که با حضور افراد صاحب نفوذ اعم از بسیج، روحانی محل، دهیاران و …تشکیل شدند.

وی عنوان کرد: تعداد تیم‌های مراقبتی ما ۱۲۶ تیم بودند که با بیش از ۳۰۰ نفر نیروی بسیجی، بهداشتی و هلال‌احمر فعالیت کردند؛ گروه دوم ۵۵ تیم حمایتی شامل بیش از ۲۰۰ نفر و گروه سوم تیم‌های نظارتی شامل ۳۹ تیم بودند که ۱۸۷ نفر این تیم‌ها را تشکیل دادند.

جمالی‌زاده تصریح کرد: یکی از کارهایی که در قالب این طرح انجام دادیم مداخلات بوده که بر اساس مصلحت مناطق صورت می‌گرفت، اگر در یک محله آمار مثبت بالا بود ضمن رصد و انجام تست بیشتر، محدودیت‌هایی را هم اعمال کردیم و ظرف یک هفته زنجیره انتقال را قطع کردیم.

وی با ذکر این مطلب که الان بیشترین مشکل در شهر رفسنجان است که به دلیل شلوغی و خرید بازار شب عید است، گفت: تا چند روز آینده هم نگرانی وجود دارد.

جمالی‌زاده از حمایت از ۱۲ هزار و ۵۰۹ خانوار در قالب کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی یاد کرد و گفت: ۷۶۴ نفر در قرنطینه خانگی بودند که همکاران ما از آنها مراقبت کردند و ۳۷ نفر از این افراد نیازمند ارجاع به بیمارستان شدند.

پلمب ۹۶ واحد صنفی به دلیل تخلفات کرونایی

وی از انجام ۷۸۶ بازرسی مشترک، ۱۷ هزار و ۳۴۶ بازرسی بهداشت، ۱۶ هزار و ۲۰۰ توسط بسیجیان داوطلب و بیش از یک‌هزار بازدید توسط نیروهای هلال‌احمر یاد کرد و گفت: تعدادی از این بازرسی‌ها به ۷۶۷ اخطار کتبی و ۹۶ مورد منجر به پلمب آن واحد صنفی متخلف شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درخواست همکاری بیشتری از سوی مردم مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و تهویه را مطرح کرد و گفت: افراد اگر علامتدار بودند حتما نسبت به انجام تست اقدام کنند.

وی یادآور شد: در ایام تعطیل، مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های سیار با ۷۰ درصد ظرفیت فعال هستند و اگر نیاز باشد ۱۰۰ درصد فعال خواهند شد، در ایام تعطیل مرکز کریم‌آباد موقتا تعطیل و مرکز بنفشه پاسخگوی مردم است، همچنین ایستگاه سیار جنب آتش‌نشانی در شیفت صبح فعال است.

جمالی‌زاده در خصوص واکسن کرونا تصریح کرد: از ۲۱ بهمن همزمان با کشور واکسیناسیون کرونا در رفسنجان آغاز شد و بیش از ۶۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان واکسینه شدند و سهمیه‌ای برای جانبازان شیمیایی، والدین دو شهید و سالمندان حاضر در مراکز سالمندی تخصیص داده شد.

وی با ذکر این مطلب که استان کرمان و شهرستان رفسنجان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از متوسط کشوری بالاتر است، از مردم خواست در ایام نوروز از مهمانی‌های شلوغ و دورهمی‌ها که تهدید به‌شمار می‌رود پرهیز کنند و در صورت رفتن به مسافرت با خودرو شخصی سفر کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
احمد جمالی زاده تست کرونا طرح شهید سلیمانی معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :