امام جمعه رفسنجان:

نابسامانی های اقتصادی و معیشتی حاصل بی تدبیری است

  • شناسه خبر: 59263
نابسامانی های اقتصادی و معیشتی حاصل بی تدبیری است

امام جمعه رفسنجان بیماری مزمن بی تدبیری و کم تدبیری را عامل نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی دانست.

امام جمعه رفسنجان بیماری مزمن بی تدبیری و کم تدبیری را عامل نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی دانست.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تنها کسی که یک امام معصوم به او گفت «جانم به قربانت» حضرت ابوالضل (ع) است.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود، بیان کرد: در ایام نوروز با حفظ ضوابط و قوانین بهداشتی از بزرگترها و ارحام دلجویی شود و عیدی‌دادن بزرگترها به کوچکترها در سبک زندگی اسلامی توصیه شده است و از جمله چیزهایی که در نوروز مستحب است، روزه است.

وی تصریح کرد: در آخرین روزهای سال ۹۹ هستیم و پایان قرن چهاردهم و ورود به قرن پانزدهم؛ سال ۹۹ سالی بود که سراسر گرفتار بیماری کرونا بودیم. بیماری که هم در مسائل اقتصادی تأثیر گذاشت هم در معیشت مردم آثار منفی گذاشت و روابط خانوادگی را تحت تأثیر قرار داد و مناسبت‌های مذهبی و سیاسی را از جمله نمازهای جمعه و اربعین و…را تحت تأثیر گذاشت.

عسکری عنوان کرد: در کنار این تلخی‌ها شاهد ارزش‌هایی هم بودیم که بعد از دستور رهبر انقلاب رزمایش مواسات و همدلی مومنانه نسب به رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و جهاد ارزشمند کادر درمانی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید واکسن و ادوات پزشکی در راستای مقابله ریشه‌ای با بیماری کرونا را شاهد بودیم و در کنار بیماری، تحریم‌های شکننده و حداکثری هم داشتیم که به لطف و عنایت خداوند و تلاش و همت مردم این تحریم منجر به شکست حداکثری دشمن شد، دشمن خیلی برنامه‌های برای ما چیده بودند که به اهداف خود نرسیدند.

عسکری با اشاره به اینکه ملت ایران با استقامت، پایمردی و ایستادگی، بیماری، گرفتاری و مشکلات را پشت سر گذاشت، افزود: اما کم تدبیری بعضی مسئولان در بعضی حوزه‌ها به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی از جمله بازار بورس، بازار ارز و طلا و عدم مقابله با پدیده شوم واسطه‌گری و گره‌زدن اقتصاد کشور به پیکر بی‌جان برجام و دل‌بستن به وعده‌های پوچ آمریکا مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کارخانه سیمانی در استان کرمان در این مدت هیچ تعطیلی نداشته اما چگونه می شود که سیمان نایاب می‌شود، یا میوه که به وفور یافت می‌شود اما بی‌تدبیری موجب می‌شود ثمر زحمت کشاورز به جیب دلال‌ها برود. همچنین تولید مرغ تا ۶۰ تن شبانه کشتار می‌شد اما چرا کمبود بود، دلیلی جز بی‌تدبیری و کم‌تدبیری ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان بازار بی تدبیری مدیریت مردم مشکلات اقتصادی معیشت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا رفسنجان

    امام جمعه محترم رفسنجان چرا پول معدن مس رفسنجان صرف ساخت استادیوم و بیمارستان و.. در کرمان میشود الودگی معدن انواع بیماریها را اورده و کشاورزی رفسنجان را نیز تخریب کرده ولی سود اصلی معدن نصیب کرمان میشود