در ستاد استانی کرونا مطرح شد؛

وضعیت رفسنجان از نظر کرونا هشدار می دهد/دست باز فرمانداران برای تصمیمات اقتضائی

  • شناسه خبر: 59287
وضعیت رفسنجان از نظر کرونا هشدار می دهد/دست باز فرمانداران برای تصمیمات اقتضائی

استاندار کرمان با بیان اینکه فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی هرچه که تعداد تست‌های مثبت و بستری‌ها هشدار می‌دهد، تمرکز را بیشتر کنند و از روند صعودی بکاهند، گفت: وضعیت رفسنجان و سیرجان الان هشدار می‌دهد؛ بنابراین دست فرمانداران برای تصمیمات اقتضایی در چارچوب دستورالعمل‌ها باز است.

استاندار کرمان با بیان اینکه فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی هرچه که تعداد تست‌های مثبت و بستری‌ها هشدار می‌دهد، تمرکز را بیشتر کنند و از روند صعودی بکاهند، گفت: وضعیت رفسنجان و سیرجان الان هشدار می‌دهد؛ بنابراین دست فرمانداران برای تصمیمات اقتضایی در چارچوب دستورالعمل‌ها باز است.

به گزارش روراستی، علی زینی‌وند ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس با تبریک سال جدید و شعار “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال سه کلید واژه مهم را با محوریت اقتصاد مطرح کرده‌اند.

استاندار کرمان اقتصاد را نقطه آسیب کشور دانست و گفت: بعد از تولید، پشتیبانی بسیار اهمیت دارد، کارخانجات و صنایع ما به دلیل عدم حمایت و یا واردات بی‌رویه و عدم تبلیغ کالاهای داخلی با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ابراز داشت: در امر تولید همچنان مهمترین موضوع موانع در سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است، همه کارگروه‌های رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و غیره برای قوانینی است که خودمان درست کرده‌ایم و دست و پا گیر آنها شده‌ایم.

زینی‌وند از صاحب نظران اقتصادی خواست تا موارد رفع موانع تولید را در راستای تحقق شعار سال اعلام کنند.

استاندار کرمان همچنین از آمار تصادفات بالا رفت در ایام تعطیلات که باید تدابیر اندیشیده شود که در نیمه دوم با کارنامه خوب انتظامی در سه سال متوالی حفظ شود.

وی تاکید بر چند موضع برای هماهنگی در سطح استان تصریح کرد: فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی هرچه که تعداد تست‌های مثبت و بستری‌ها هشدار می‌دهد، تمرکز را بیشتر کنند و از روند صعودی بکاهند

زینی‌وند ادامه داد: وضعیت رفسنجان و سیرجان الان هشدار می‌دهد؛ بنابراین دست فرمانداران برای تصمیمات اقتضایی در چارچوب دستورالعمل‌ها باز است.

وی با تأکید بر ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و تجمعات، تصریح کرد: برای عید نیمه شعبان و روز طبیعیت کلا محدودیت ایجاد شده است و فراخوان برای مراسم‌های ملی و مذهبی به هر شکل ممنوع است، اما در حد رعایت پروتکل‌ها در مناطق آبی و زرد با برگزاری مراسم محدود، مشکلی نیست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ویروس کرونای جهش یافته به سرعت در حال گردش است، افزود: دورهمی‌های تعطیلات عید نوروز ما را نگران کرده است. حساسیت‌های مردم پایین آمده و ممکن است در هفته‌های آینده با پیک مواجه شویم.

وی متذکر شد: تنها راه رعایت پروتکل‌ها و دقت فرمانداران برای جلوگیری از تجمع‌ها و رعایت پروتکل‌ها و ایجاد دقیق شهید سلیمانی‘>طرح شهید سلیمانی است.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به گزارش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از روند صعودی بیماری کرونا و شهرهای نارنجی و قرمز عنوان کرد: در استان کرمان ۹ شهرستان ارزوئیه، انار، رابر، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، کوهبنان و منوجان در وضعیت آبی و ۱۴ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تصریح کرد: رنگ‌بندی استان کرمان در هفته گذشته ۱۲ شهرستان آبی و ۱۱ شهرستان زرد بود و رنگ‌بندی جدید اعلامی، دلالت بر روند شیوع بیشتر ویروس در استان دارد.

 بصیری با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان‌های شهربابک، کهنوج و رودبار جنوب از آبی به زرد، هشدار داد تا اقدامات کنترل بیشتری در این مناطق صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین به تعطیلات ۱۲ و ۱۳ نوروز و نیمه شعبان اشاره داشت و گفت: تجمع در تفرجگاه‌ها و اماکن متبرکه برای مراسم ملی و مذهبی ممنوع است، راه‌اندازی موکب‌ها تنها به صورت صوتی امکان‌پذیر است و از توزیع اقلام خوراکی باید خودداری شود.

وی همچنین از ممنوعیت دید و بازدیدهای مرسوم ادارات به مناسبت سال جدید نام برد و گفت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، منع تردد شبانه درون شهری از ساعت ۲۲ خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ترددهای درون و برون شهری کاملا تعریف شده‌ هستند، اما فرمانداران تصمیمات اقتضایی را به ویژه در روز طبیعت می‌توانند داشته باشند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کروناویروس در استان با توجه به افزایش سفرها و دورهمی‌ها خبر داد و بیان کرد: در جمعیت آزمایش سرپایی از بیماران، موارد مثبت نسبت به قبل ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سطح کشور شاهد روند افزایشی بیماری هستیم، البته این روند در کرمان به صورت مشخص و محسوس نیست، اما باید همچنان مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مرگ و میر ناشی از کروناویروس در استان ثابت و کنترل شده است.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: تعداد واکسن‌های وارده به استان با کد و جمعیت مشخص شده است. در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۳ هزار دُز واکسن برای ۶۵۰۰ نفر وارد شده است.

وی با تأکید بر اینکه از برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی در هفته پیش روی خودداری شود، گفت: رستوران‌ها از جمله پرخطرترین مکان‌ها در انتقال ویروس هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استاندار کرمان رفسنجان علی زینی وند کرونا هشدار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :