با پیگیری نماینده صورت گرفت؛

برگزاری اولین جلسه شورای اداری رفسنجان و انار در استانداری

  • شناسه خبر: 59302
برگزاری اولین جلسه شورای اداری رفسنجان و انار در استانداری

با پیگیری های حجت الاسلام جلالی به منظور رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه، اولین جلسه شوای اداری شهرستان های رفسنجان و انار در استانداری با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

با پیگیری های حجت الاسلام جلالی به منظور رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه، اولین جلسه شوای اداری شهرستان های رفسنجان و انار در استانداری با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام دکتر حسین جلالی با اشاره به اینکه اواخر بهمن ماه از استاندار تقاضا کردم اولین جلسه شورای اداری شهرستان های رفسنجان و انار با حضور ایشان برگزار شود و وی قول مساعد داد، اظهار کرد: امروز هشتم فروردین این جلسه در استانداری برگزار شد و مدیران کل استان و جمعی از مسئولان شهرستان های حوزه انتخابیه حضور داشتند.

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس در خصوص مسائل مربوط به شهرستان انار به تکمیل تقاطع غیرهمسطح، بیمارستان انار و پارک بانوان شهر انار اشاره کرد که درصدی از آن باقی مانده و اظهار کرد: در این جلسه تأکید ما بر این بود این پروژه ها با تلاش شبانه روزی مسئولان تا پایان همین دولت و تا آخر خردادماه تکمیل و افتتاح شوند که به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه چرا باید شهرستان رفسنجان و انار برخوردار تلقی شوند و از تخصیص بودجه و اعتبارات محروم باشند، افزود: اگرچه مطرح می شود این شاخص و ملاک در سال ۸۸ مصوب شده و هر سال تمدید می شود، اما خواستار شدیم که آقای رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری کند و این عنوان را از روی دو شهرستان بردارند که از بودجه و اعتبارات محروم نشویم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص انتقال آب کشاورزی عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون آب خواستار شدم موانع برای این مهم برداشته شود که استاندار قول پیگیری داد.

وی خاطرنشان کرد: ساختار ادارات شهرستان انار در شأن این شهرستان نیست؛ یا اداره ندارد یا اگر هست، یک نیرو در اداره هم رئیس است، هم کارمند و همه بار مسئولیت اداره را به دوش می کشد، چرا باید اداراتی مانند صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و…اینگونه اداره شوند، که در برابر این خواسته ما سازمان امور استخدامی را مسئول عنوان کردند که به هر حال باید این مسئله حل شود.

نیمه دوم جلسه به شهرستان رفسنجان اختصاص داشت که مسائل و مشکلات این شهرستان هم مطرح شد.

حجت الاسلام جلالی ایجاد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق را نیاز مبرم این شهرستان دانست که جزو زیرساخت های سرمایه گذاری است و ادامه داد: در خصوص جاده داوران و کمربندی شرقی خواستیم ردیف استانی بگیرد و اختصاص اعتباری برای آن ایجاد شود که بتوانیم در مناقصه ها از پیمانکاران برای شروع کار دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: جاده نوق متأسفانه در سال ۹۹ پیشرفت خوبی نداشت و خواهان سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی آن شدیم همچنین با توجه به اینکه روستاهای زیادی در رفسنجان و انار سال گذشته با تانکر آبرسانی شدند، خواستار ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب خلیج فارس برای شهرستان های رفسنجان و انار با توجه به مشکل کم آبی و بی آبی در روستاها شدیم.

حجت الاسلام جلالی ابراز کرد: مسئله مهمی که دغدغه مندانه به آن پرداختم، موقوفات شهرستان رفسنجان است. مجموعه حاج آقاعلی شامل حمام، آب انبار، خانه خشتی، یخدان و…دو سالی است که تعطیل شده و متولی ندارد و برخی از قسمت های این مجموعه رو به تخریب است. بازارچه قاسم آباد هیچ برنامه ریزی ندارد در صورتی که اشتغال خوبی می توانست ایجاد کند و مسائل سنتی و باستانی ما را زنده کند، لذا خواستار روشن شدن تکلیف این مجموعه به ویژه خانه حاج آقاعلی شدیم که قرار شد اوقاف در اسرع وقت بزرگترین خانه خشتی جهان را به مس واگذار کند و مس به صورت استیجاری متولی این خانه شود.

وی اضافه کرد: در خصوص زمین های اوقاف که بلامعارض است هم سریع زمین ها را اعلام و مشخص کنند و دستور واگذاری این اراضی را صادر کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استانداری انار جلسه شورای اداری حجت الاسلام جلالی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :