طی دیدار نماینده و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور رقم خورد؛

تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مدارس رفسنجان و انار

  • شناسه خبر: 59505
تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مدارس رفسنجان و انار

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس شهرستان های رفسنجان و انار توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس شهرستان های رفسنجان و انار توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام دکتر حسین جلالی در خصوص جلسه امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ با رخشانی فر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون وی در محل این سازمان اظهار کرد: در شهرستان های رفسنجان و انار دانش آموزان زیادی وجود دارد و از طرفی تعداد مدارس فرسوده که نیاز به مقاوم سازی دارد و مدارس تخریبی بالاست، همچنین در شهرک امام سجاد (ع) انار هم نیاز به احداث دو باب مدرسه است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: از سوی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور طرح مشارکتی احداث مدرسه مطرح شد که در صورتی که یک سوم هزینه ساخت مدرسه توسط خیر تأمین شود، سازمان نوسازی دو سوم مابقی را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای زیادی در دو شهرستان به دلیل کاهش جمعیت مدارس شان تعطیل شده و دانش آموزان روستا باید به شهر یا به صورت تجمیعی چند روستا در مدرسه یک روستا تحصیل کنند، تصریح کرد: علاوه بر آن مدارسی که تخلیه شده اند به مرور زمان تخریب و تبدیل به ویرانه و محلی برای آسیب های اجتماعی شده اند که زیبنده نیست ساختمانی که یک روز پیشانی فرهنگ و علم و نماد دانش یک روستا بوده امروز اینگونه وضعیتی داشته باشد، لذا درخواست تعیین تکلیف این مدارس را کردیم.

حجت الاسلام جلالی با ذکر این نکته که این مدارس می توانست محل اشتغال روستاییان باشد و استفاده های بهینه ای از آن شود، افزود: اما وظیفه آموزش و پرورش آموزش رایگان است و حتی اگر دانش آموزان کمی هم در یک روستا وجود داشته باشد باید مدرسه دایر باشد و بچه ها مجبور نباشند سختی زمستان و ایاب و ذهاب را تحمل کنند و در یک نقطه دوردست دیگر درس بخوانند.

وی در خصوص بازسازی مدارس اظهار کرد: مدیران آموزش و پرورش رفسنجان و انار مشخص کنند در یک نقطه خیّری به تعهدات خود عمل کرده تا تمام مدارس نیمه کاره ای که خیران به تعهدات خود عمل کرده اند، تکمیل شوند.هر جا هم که نیاز به احداث مدرسه بود خیران را پای کار بیاورند تا طبق تعهدات نوسازی، مدرسه، مشارکتی احداث شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: مشارکت ۳۰ درصدی خیران در روستاها و ۵۰ درصدی در شهرها هم راه دیگری است که مطرح شد و چنانچه این میزان مشارکت از سوی خیران صورت گیرد مابقی توسط نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تجهیزات مدارس دو شهرستان یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد و مدیران آموزش و پرورش هر چه سریعتر نیازهای خود را مطرح تا این اعتبار را بگیریم و نسبت به تأمین نیازهای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان اعتبار تجهیزات مدارس حجت الاسلام جلالی نماینده مردم در مجلس نوسازی مدارس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :