در گفت وگوی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان با روراستی مطرح شد؛

از پاسخ به حاشیه سازی ها برای تیم مس تا پرداخت خمس و زکات باشگاه در جنوب استان

  • شناسه خبر: 59525
از پاسخ به حاشیه سازی ها برای تیم مس تا پرداخت خمس و زکات باشگاه در جنوب استان

مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان گفت: .افرادی که اقدام به تخریب و تهمت می کنند ای کاش فکری برای پرونده های قضائی خود که هنوز باز است، می کردند بعد به اشخاص تهمت می زدند. حاشیه درست کردن آسان است.

مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان گفت: .افرادی که اقدام به تخریب و تهمت می کنند ای کاش فکری برای پرونده های قضائی خود که هنوز باز است، می کردند بعد به اشخاص تهمت می زدند. حاشیه درست کردن آسان است.

مجید زیندینی در گفت وگو با خبرنگار روراستی با اشاره به تاریخچه باشگاه مس رفسنجان اظهار کرد: قدمت باشگاه صنعت مس مربوط به سال های ۷۱ و ۷۲ است که باشگاهی در مس سرچشمه تشکیل شد؛ رفسنجان از سال ۷۴- ۷۵ شعبه ای از باشگاه مس کرمان شد و از سال ۷۴- ۷۵ سهمیه لیگ دسته دوم از وحدت آبادان برای مس رفسنجان خریداری کردند و به باشگاه مس رفسنجان تبدیل شد.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان ادامه داد: آقایان نیک نفس، احمد نبوی، اکبر زبردست و نژادباقری هیأت مدیره بودند. بعدا سهمیه دسته دوم خریداری شد، نیک نفس مدیرعامل مس کرمان  و زینلی مدیر باشگاه مس رفسنجان شد.

وی بیان کرد: مس رفسنجان فعالیت خوبی شروع کرد و فصل ۸۴-۸۵  باشگاه مس رفسنجان از لیگ دسته دو به لیگ دسته یک کشور صعود کرد، اما همچنان به عنوان زیرمجموعه باشگاه مس کرمان ادامه فعالیت داد. اواخر ۸۹ و اوایل ۹۰ بنده به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شدم و تیمی که از هفت بازی یک امتیاز گرفته و در آستانه سقوط به لیگ دوم بود را به یاری خدا و همراهی اعضا و بازیکنان نجات دادیم.

زیندینی تصریح کرد: اولین اقدام، بودجه مس رفسنجان را جدا کردیم، پیش از آن بودجه مس رفسنجان به گونه ای بود که اگر بودجه مس کرمان سرریز می شد به مس رفسنجان تعلق می گرفت و باشگاه رفسنجان اختیار عمل نداشت. با هماهنگی با مدیرعامل مس و صندوق بازنشستگی به عنوان یک شخصیت حقوقی مجزا باشگاه را ثبت دادیم و سهامدار آن هم صندوق بازنشستگی، اطلس مس و شرکت آلیاژکاران کویر رفسنجان است.

وی افزود: با همت همه دوستان مس رفسنجان را در لیگ نگه داشتیم و بنده از باشگاه جدا شدم؛ با آمدن زینلی و محمودی نیا ماندگاری تیم در لیگ ادامه داشت. با توجه به اینکه فشارهایی متأسفانه بود، به باشگاه مس رفسنجان بودجه زیادی نمی دادند به هر حال زینلی و محمودی نیا زحمت زیادی کشیدند که هویت تیم را بهتر کنند و موفق بودند.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان عنوان کرد: اواخر سال ۹۷ مجددا با اصرار دوستان با توجه به اینکه محمودی نیا استعفا کرده بود، بنده به باشگاه مس رفسنجان برگشتم، باشگاه داری خیلی سخت است، پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و راضی نگه داشتن مردم است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه بدهی خیلی زیادی داشت و از نظر حیثیت اجتماعی جایگاهی نداشت و هر روز طلبکاران و فشارهای زیادی بر ما تحمیل می شد، افزود: علی رغم اینکه توان پرداخت نداشتیم اولین کاری که کردم نزد مدیر مجتمع رفتم و درخواست کمک کردم که در خصوص هیأت مدیره و مدیریت باشگاه و پرداخت بدهی کمک شایانی به تیم شد.پایان فصل ۹۷- ۹۸ بخش زیادی از بدهی ها را پرداخت کردیم و تیم را در جایگاه هشتم نگه داشتیم.

حمایت از رشته های ورزشی، مردم را با باشگاه آشتی داد

زیندینی اضافه کرد: برای سال بعد با اعضای هیأت مدیره و دوستان ورزشی جلسه کمیته فنی را تشکیل دادیم ببینیم فرآیند پیش رو چگونه است، به لطف همه دوستان ابتدا برنامه و چشم انداز باشگاه برای پنج سال آینده را ترسیم کردیم.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو خاطرنشان کرد: موضوع اصلی که همیشه در رفسنجان دغدغه جامعه ورزشی بوده این بود که باشگاه مس رفسنجان فقط به فوتبال می پردازد، بنابراین چند رشته فعال که مردم خواستار فعال شدن آن بودند از جمله والیبال، بسکتبال در رده بانوان و آقایان، دوچرخه سواری، کاراته و فوتسال  را فعال کردیم و مردم با باشگاه آشتی کردند.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان افزود: به لطف احمدی مدیر مجتمع و سعدمحمدی مدیرعامل شرکت، توانستیم بخش عمده ای از بدهی را پرداخت کنیم و بودجه هم بگیریم. برنامه ریزی کردیم و یک سرمربی توانمند هم آوردیم. سال ۹۸-۹۹ توانستیم علی رغم همه ناملایمات و نامهربانی دوستان، به لیگ برتر صعود کنیم.

وی از جشن قهرمانی و صعود به لیگ برتر و استقبال مردم رفسنجان از این پیروزی و افتخار یاد کرد و گفت: مردم رفسنجان پس از مدت ها به آرزوی دیرینه خود رسیده بودند و برای ما مایه افتخار بود.

پیشرفت ۸۰ درصدی ورزشگاه شهدای صنعت مس

زیندینی در ادامه مشکل اساسی تیم را نداشتن ورزشگاه استاندارد در حد لیگ برتر عنوان کرد که حاشیه بزرگی به شمار می رفت و تصریح کرد: جلساتی با مسؤولان شرکت مس و مجتمع مس سرچشمه گذاشتیم و توانستیم ورزشگاهی که سال گذشته مسابقات برگزار می کردیم را برای لیگ برتر آماده کنیم که عمده اشکالی که داشته چمن مصنوعی آن است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ورزشگاه حدود ۸۰ درصد است و طبق قولی که دوستان دادند مشکل چمن هم حل خواهد شد.

وی در ادامه به افتخارات دیگر تیم های باشگاه مس رفسنجان اشاره کرد و  نائیب قهرمانی در والیبال و صعود به لیگ برتر را ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد در سوپرلیگ والیبال کشور بتوانند خوش بدرخشند.همچنین صعود بسکتبال به لیگ برتر و قرارگرفتن در بین هشت تیم برتر لیگ، صعود فوتسال و موفقیت های وزنه برداری و دورچرخه سواری در کشور را یادآور شد.

زیندینی ابراز کرد: خدا را شکر می کنیم توانستیم با برنامه ریزی و حمایت همه مسؤولان و دوستان اتفاق خوبی در رفسنجان رقم بزنیم و رفسنجان در کنار پسته با مس و باشگاه مس رفسنجان که توانست شکفتی آفرین باشد، شناخته شود.

مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر وجود دو رشته قنات در ورزشگاه که به تازگی حاشیه ساز شده است، توضیح داد: این موضوع به تازگی مطرح شده است، مجری طرح اهمیتی نداده و فکر می کردند خطری ندارد اما یکی از بزرگترین خطرات برای ورزشگاه است.

وی در همین خصوص ادامه داد: با توجه به صحبت با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، پیمانکار مشخص شده تا دوماه آینده مشکل قناتی که در وسط ورزشگاه پیدا شده و البته خشک است، حل خواهد شد که خطر برطرف شود.در حال حاضر پیمانکار در حال نقشه برداری است و هفته آینده شروع به کار خواهد کرد و تا اول فصل آینده ورزشگاه به طور کلی آماده می شود.

زیندینی تأکید کرد: اگر یک درصد هم احتمال دهیم ورزشگاه آماده نشود، چمن ورزشگاه شماره دو در حال آماده سازی است که از آن استفاده شود.

آکادمی مس آکادمی طلایی در ایران

وی در تشریح فعالیت های آکادمی باشگاه مس ابراز کرد: به جرأت قسم می خورم یکی از توانمندترین آکادمی ها در رفسنجان داریم که با برنامه ریزی انجام شده، در این آکادمی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیدند و ۱۶۰ نفر در پایه ها هستند.امسال مربیان که همه بومی و دارای تخصص هستند با سبک آموزش یکنواخت بچه ها را آموزش و تمرین می دهند که بچه ها در همین سبک آموزش پیش بروند ضمن اینکه بچه ها حین تمرین آنالیز می شوند.

زیندینی با اشاره به اینکه تا چند سال آینده یک تیم کامل از بچه های رفسنجان خواهیم داشت، افزود: به سطحی رسیدیم که از بهترین و طلایی ترین آکادمی ها را در ایران داریم.

وی بیان داشت: سعی داریم اگر استعدادی در جایی دیدیم آموزش بدهیم. اما با توجه به مسؤولیت اجتماعی سعی کردیم همه بازیکنان رفسنجانی که مستعد هستند و در آینده برای رفسنجان ارزش آفرینی می کنند را جذب کنیم و اگر جایی در خارج از رفسنجان نخبه ای دیدیم آن را هم جذب کنیم و برای رفسنجان آموزش دهیم.

زیندینی متذکر شد: ما به عنوان باشگاه مس رفسنجان در آکادمی مس رفسنجان وظیفه آموزش علاقه مندان به فوتبال را داریم.

تأسیس آکادمی در جنوب کرمان خمس و زکات باشگاه بود

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص تأسیس آکادمی در جنوب کرمان گفت: شاید باید خمس و زکاتی از باشگاه می دادیم. جنوب از نظر امکانات در فقر مطلق است. داشتن یک توپ شاید در این منطقه آرزو بود آنها هم، هم استانی ما هستند باید کمک کنیم ورزش شان پیشرفت کند. ما در زمینه آموزش فکری و امکانات اولیه در جنوب گام نهادیم و نیت ما نیت خیر و توسعه ورزش در همه استان است چراکه این امر در پیشگیری از مسائل و معضلات اجتماعی هم می‌ تواند اثرگذار باشد.

زیندینی همچنین به اوضاع فوتسال بانوان و عملکرد نامطلوب در فوتسال اشاره کرد و گفت: فوتسال بانوان امسال افت نکرده اما مربیان تیم های مشهد و تیم سایپا مربی تیم ملی هستند و همه بازیکنان خوب را جذب کردند حتی یکی، دو بازیکن خوب از ما گرفتند. امسال برخلاف اطمینان خاطری که باشگاه و کادر فنی باشگاه داشت در عین ناباوری که جلو بودند در یک بازی باختند و سوم شدند.

مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان در خصوص حمایت از ورزش شهرستان بیان کرد: برای تیم های محلی در هر رشته سعی کردیم اگر فعالند امکاناتی بدهیم مضاف بر اینکه در رشته های والیبال، بسکتبال، دوچرخه سواری و کاراته اسپانسر شدیم تیم ها در جایگاه خوبی فعالیت می کنند.

وی از اجاره تمام اماکن ورزشی در رفسنجان به منظور اصلاح و استانداردسازی آن مکان خبر داد و گفت: این مهم به دور از نگاه منفعتی بوده تنها نفع ما جذب بازیکنان مستعد در هر رشته با هماهنگی هیأت های ورزشی است.

باشگاه صنعت مس عصای دست ورزش رفسنجان است

زیندینی افزود: سال گذشته سالن ۹ دی که نیمه کاره رها شده بود را تحویل گرفتیم و بازسازی کردیم در حال حاضر این سالن در استان کرمان نمونه شده است.بازسازی سالن تختی را هم شروع کردیم، بازسازی ورزشگاه نوش آباد را انجام دادیم و رختکن درست کردیم چمن هم در این ورزشگاه راه اندازی می کنیم/ زمین چمن لاهیجان را اصلاح کردیم و دور آن دیوار بتنی گذاشتیم که حاشیه امنیتی داشته باشد بتوانیم چمن آن را حفظ کنیم، همچنین سالن عدالت و چمن تختی را درست می کنیم. در واقع ما عصای دست ورزش رفسنجان شدیم.

وی با ذکر این مطلب که نگاه مثبت به همه هیأت های ورزشی داریم تا فعال شوند، از حمایت باشگاه در رشته شطرنج یاد کرد و گفت: آکادمی کشتی رفسنجان به عنوان پایگاه کشتی رفسنجان راه اندازی کردیم که انتظار می رود در یک سال آینده یکی از پایگاه های خوب کشتی استان و ایران باشیم.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در پاسخ به سؤالی در زمینه حمایت از بازیکنان بومی در فوتبال تصریح کرد: متأسفانه در رفسنجان بازیکنان به تعداد انگشت دست می توانند در لیگ برتر ده دقیقه تا یک ربع بازی کنند. بازیکنان سال گذشته کیفیت بازی در لیگ برتر را نداشتند اما سعی کردیم بازیکنان مستعد را به تیم های دیگر معرفی کنیم که در لیگ دو و یک توپ بزنند حتی بخشی از هزینه های بازیکنان را پرداخت می کنیم که بتوانند فعالیت کنند؛ یکی دوسالی بمانند و برگردند. طوری عمل می کنیم در آینده بتوانیم ۵۰، ۶۰ درصد بازیکنان تیم بومی شوند.

وی از ایجاد زیرساخت برای کسب امتیاز لیگ های پایین تر در سال آینده یاد کرد و بیان کرد: در حال حاضر ما یک زمین تمرین و زمین مسابقه مناسب نداریم.اگر اعتراضی هست بنده با جان و دل می خرم. اما تا پایان مرداد و شهریور زیرساخت را فراهم خواهیم کرد و تیم لیگ دسته پایین تر تشکیل می دهیم که با حضور همه بچه های رفسنجان باشد و از همین الان درخواست دارم تمرینات خود را ادامه دهند بعد از ماه رمضان کادر فنی و عوامل لیگ را مشخص می کنیم و شروع به تمرین خواهیم کرد.

زیندینی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: در حال حاضر ۵ نفر از بچه های رفسنجان در تیم مس توپ می زنند.

هیچ اتفاقی نمی تواند مس رفسنجان را حذف کند

اما بر اساس شایعاتی که در دو، سه هفته گذشته در خصوص اینکه اگر مس کرمان به لیگ برتر صعود کند امکان این هست تیم مس رفسنجان کمرنگ، منحل یا دستخوش هر اتفاق دیگری شود، گفت: همه مدیران ارشد مس کمک کردند با همت و پشتیبانی همه مسؤولان شهرستان و همکاری همه دلسوزان ورزش از این ظرفیت استفاده کردند باشگاه را به لیگ برتر بردند، تیم مس الان در کشور به یک برند تبدیل شده و هیچ کس نمی تواند این باشگاه را حذف کند. این بستگی به عملکرد مدیران باشگاه مس رفسنجان و مجتمع سرچشمه رفسنجان دارد، بنابراین از همه مسؤولان می خواهم این باشگاه که متعلق به شهرستان رفسنجان بوده و یک ظرفیت برای این شهرستان است و یک برند، در حفظ، حمایت و نگهداری آن زمان و ظرفیت بگذارند.

وی با اشاره به اینکه باشگاه مس رفسنجان به حدی قدرتمند شده که با آمدن هر تیم دیگری از استان پرقدرت تر خواهد شد و کمرنگ نخواهد شد، اذعان کرد: این ظرفیتی که به وجود آمده هر سال با نسل جدید و جوان بهتر و پیشرفته تر خواهد شد و سبب بالندگی شهرستان می شود.

حاشیه سازان برای تیم مس رفسنجان فکری برای پرونده های قضائی خود کنند

زیندینی برای کسانی که برای تخریب باشگاه مس رفسنجان هزینه می کنند ابراز تأسف کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص تخریب علیزاده مدیر فنی باشگاه اظهار کرد: علیزاده در استان کرمان یک اسطوره است و در استان کرمان ظرفیتی مانند علیزاده و سامره نیست. این دو بازیکن جزو اولین کسانی بودند که در ایران اسطوره بودند اولین کسی که از ایران به باشگاه های ایتالیا رفت سامره بود و موفقیت در بعد نتیجه و جذب بازیکن علیزاده و مشورت سامره بود.خیلی جاها از سامره در خصوص اردو و جذب بازیکن مشاوره گرفتیم و افتخار می کنیم که جواب تلفن ما را بدهد. فصل آینده سامره به عنوان یکی از بازوهای مس در کنار علیزاده برای تیم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که تخریب می کنند از خارج از رفسنجان هستند، تصریح کرد: آقای علیزاده نیاز مالی ندارد تا این ساعت یک ریالی از باشگاه به ناحق به سمت علیزاده یا شخص دیگری نرفته است. هیچکدام از برادران آقای علیزاده با باشگاه مس ارتباط کاری و مالی ندارند.افرادی که اقدام به تخریب و تهمت می کنند ای کاش فکری برای پرونده های قضائی خود که هنوز باز است، می کردند بعد به اشخاص تهمت می زدند. حاشیه درست کردن آسان است. سالم کار کردن خیلی سخت، اما خدا را شاکریم امسال به لطف خداوند و دعای خیر همه مردم رفسنجان و خانواده شهدای فاتحان اروند باشگاه مس رفسنجان به جایگاهی رسیده که مردم رفسنجان می توانند به آن افتخار کنند.

مذاکره با کیانی برای پیوستن به تیم مس

مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان در خصوص برنامه ریزی برای آینده تیم مس رفسنجان گفت: تیم مس احتیاج به تقویت دارد، به داشته هایمان اکتفا نکردیم اگر آینده را نبینیم ضربه می خوریم، در حال حاضر مهدی کیانی به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ لیگ است نزدیک به هفته چهارم که از سپاهان جدا شده در حال مذاکره با وی هستیم. انصاری هم دو سه هفته قبل از پایان نیم فصل با وی مذاکره کردیم وی دوست داشت از پرسپولیس جدا شود قول داد که به مس بپیوندد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به انصاری بازی نمی دهد، گفت: یک بازی قبل از نیم فصل با لیگ دسته دومی بازی کردیم دچار آسیب شد ریسک نکردیم از بازی بعد در ترکیب تیم حاضر خواهد شد.

زیندینی در پایان این گفت وگو با قدردانی از همه مسؤولان شهرستان گفت: باشگاه  مس رفسنجان یک باشگاه سالم به عنوان یک پایگاه اجتماعی و قابل اعتماد برای مردم رفسنجان شهر فاتحان اروند فعالیت خواهد کرد و ما قبل از هر بازی به زیارت قبور شهدا می رویم و از شهدای عزیزمان استمداد می جوییم.

گفت وگو از؛ حامد قاسمی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
رفسنجان شهر فاتحان اروند فوتبال لیگ برتر مجید زیندینی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :