روراستی گزارش می دهد؛

اعتراض به بی‌آبی در نوق رفسنجان بالا گرفت/وعده‌های بی‌عمل مردم را به فرمانداری کشاند

  • شناسه خبر: 59552
اعتراض به بی‌آبی در نوق رفسنجان بالا گرفت/وعده‌های بی‌عمل مردم را به فرمانداری کشاند

در حالی که ماه‌ها از قول حفر چاه آب برای روستاهای نوق علیا می‌گذرد که هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است و مردم برای چندمین بار اعتراض خود را مقابل فرمانداری مطرح کردند.

در حالی که ماه‌ها از قول حفر چاه آب برای روستاهای نوق علیا می‌گذرد که هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است و مردم برای چندمین بار اعتراض خود را مقابل فرمانداری مطرح کردند.

به گزارش روراستی، روستاهای نوق علیا شامل علی‌آباد، مهدی‌آباد، شجاع‌آباد و قائمیه سال‌هاست که از آب اسیدی و تلخ رنج می‌برند و این آب علاوه بر بیماری‌های پوستی، تأثیرگذاری بر بینایی، تأثیر مخرب روی ظروف و لوازم منزل و…داشته است اما از همان آب اسیدی و تلخ هم این روزها در روستاها خبری نیست.

اهالی نوق بارها و بارها برای رساندن صدای خود به مسؤولان مقابل فرمانداری، دفتر امام جمعه، شرکت آب و فاضلاب رفسنجان و استانداری کرمان مراجعه و تجمع کردند، بی‌آبی بیش از ۶ ماه است که مردم را اسیر کرده و صف‌های طولانی برای برداشت آب از تنها شیر روستا کاسه صبرشان را لبریز.

قرار بود چند ماه قبل نسبت به حفر چاهی در منطقه اقدام شود و دستگاه‌های حفاری با پیگیری نماینده و همراهی شرکت آبفا رفسنجان و همه دستگاه‌های مربوطه در نقطه مورد نظر تخلیه شد، اما گویا اعتراضاتی هم از سوی عده‌ای مانع از حفاری شد که رنگ و بوی سیاسی داشت.

اما زور دولتی‌ها و عوامل اجرایی برای حفر چاه به معترضان نرسید تا اینکه سرانجام دستگاه‌های حفاری را از محل مورد نظر برداشته تا جلوی خسارت بیشتر و ضرر را بگیرند.

بی‌آبی همچنان ادامه دارد تا اینکه امروز صبح در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان مردم روستاهای یادشده با زبان روزه مقابل دفتر فرماندار تجمع کردند.

جمعیت قابل توجهی یکصدا آمده بودند تا داد خود را بستانند، این مردم معتقدند وظیفه حکومت اسلامی تأمین آب برای مردم است و حق هم همین است.

عده ای از اهالی این روستاها بیان داشتند« منزل و امکانات خود را به طور کامل برای اقامت مسوولان در اختیار می گذارند فقط چند روز زندگی کنند اگر دوام آوردند ما دیگر اعتراضی نداریم».

از قول چهل روزه حفر چاه تا افزودن شیر برداشت و آبرسانی با تانکر

مجید فصیحی‌هرندی با ترک جلسه شورای تأمین خود را به جمع اهالی مهدی‌آباد رساند و آنها به آرامش دعوت کرد.

فرماندار رفسنجان از تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکل آب نوقی‌ها سخن گفت و  نسبت به اعتراضاتی در خصوص حفر چاه برای ایجاد مجتمع آبرسانی در منطقه سخن به میان آورد و اتفاقاتی که مانع ادامه کار شد را ذکر کرد.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: همه شرایط از لحاظ اداری و بودجه کاملا مهیاست اما تنش‌های اجتماعی در حفر چاه‌ها داریم که باید در برابر تنش‌ها به‌گونه‌ای برخورد کنیم که مردم منطقه به لحاظ زیست  و ارتباطات خود در آینده دچار مشکل نشوند.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: همه ما مسأله آب را قبول داریم و منکر آن نیستیم. مشکل هست، آب اسیدی بوده الان همان آب اسیدی هم نیست.

وی در ادامه بیان کرد: برای حل مشکل آب این روستاها دو کار دائمی و کوتاه‌مدت می‌توان انجام داد؛ حفر چاه که حل دائمی این مشکل است و افزودن شیر برداشت.

فصیحی‌هرندی از مدت زمان چهل روزه برای اخذ مجوزهای حفر چاه و سایر هزینه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وضعیت شیر برداشت کفاف نمی‌دهد قرار شد دو شیر برداشت همین امروز توسط آبفا در محل مربوطه ایجاد کنند.

وی همچنین انجام آبرسانی شرب و سالم و بهداشتی با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از طریق تانکر به منطقه را یادآور شد و در این خصوص اضافه کرد: این تصمیم چند روز قبل گرفته شده است.

اما به نظر می رسد، سیاسی بودن مسأله همچنان به قوت خود باقی است و تدبیری ها قصد دارند با حل مقطعی موضوع، عواقبی از اجرای پروژه را گردن نگیرند. ضمن اینکه آبرسانی با تانکر برای روستاهای زیر ۱۰۰۰نفر هم کفاف نمی دهد چه رسد به این روستاها که جمعیت بالا دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب آب نوق تجمع مردم نوق فرمانداری رفسنجان وعده های بی عمل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :