نماینده رفسنجان و انار در مجلس:

نمی گذاریم رویکرد غرب اندیش، دانشگاه نرجس را تعطیل کند

  • شناسه خبر: 59560
نمی گذاریم رویکرد غرب اندیش، دانشگاه نرجس را تعطیل کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه حضرت نرجس (س) در رفسنجان نقطه امید خانواده های متدین برای ادامه تحصیل دخترانشان است، نمی گذاریم رویکرد غربزده غرب اندیش این دانشگاه را به تعطیلی بکشاند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه حضرت نرجس (س) در رفسنجان نقطه امید خانواده های متدین برای ادامه تحصیل دخترانشان است، نمی گذاریم رویکرد غربزده غرب اندیش این دانشگاه را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی در حاشیه بازدید از دانشگاه حضرت نرجس (س) رفسنجان که تنها دانشگاه دخترانه جنوب‌شرق کشور است، اظهار کرد: این دانشگاه با قدمت نزدیک به ۱۰ سال در پایان دولت دهم مجوز گرفته است و با این دیدگاه که محیط امن برای تحصیل دختران است تا در آرامش ادامه تحصیل دهند، نقطه امید خانواده‌های متدین و مذهبی قرار گرفت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با ابراز تأسف نسبت به اینکه رویکرد غربزده غرب اندیش، معتقد است که باید مدل تحصیلات غربی اجرا شود و همه دانشگاه ها مختلط باشند، سر ناسازگاری با این دانشگاه برداشته و مانع از رشد و پیشرفت این دانشگاه می شود.

وی ادامه داد: با موانعی که برای ارتقاء این دانشگاه به وجود آمده است متأسفانه در این ده سال نگذاشتند دانشگاه نرجس توسعه پیدا کند و مانع از افزایش اعضای هیأت علمی، تعداد رشته ها و مقاطع تحصیلی شدند و سعی کردند به صورت محدود و بسته این دانشگاه را ضعیف نگه دارند که هر زمان خواستند آن را حذف کنند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه در روزهای واپسین این دولت تصمیم غیرمنطقی و اشتباهی در وزارت علوم گرفته شد و تصمیم به تعطیلی دانشگاه حضرت نرجس و ادغام آن در دانشگاه ولیعصر (عج) گرفتند، افزود: این در حالی‌ست که استقبال خوبی توسط دانشجویان از سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان و کرمان از این دانشگاه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اولا بر اساس مصوبه وزارت علوم که در “راستای اسلامی شدن دانشگاه ها باید دانشگاه اختصاصی پسرانه و دخترانه داشته باشیم”، دانشگاه نرجس تأسیس شده است، ثانیا اگر بنا هست آمایش دانشگاهی داشته باشیم، آمایش باید متناسب با اهداف باشد، اگر هدفشان این است که باید دانشگاه اختصاصی دخترانه داشته باشیم نهایتا می توانست این دانشگاه با حفظ وضعیت موجود و اهداف، شعبه ای از دانشگاه ولیعصر (عج) باشد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جلوی تصمیم وزارت علوم را خواهیم گرفت و مانع از اجرای این مصوبه می شویم، افزود: از دانشگاه ولیعصر (عج) درخواست کردیم فعلا در خصوص ادغام هیچگونه تصمیمی نگیرد و به ترکیب دانشگاه نرجس دست نزند و دانشگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ با بودجه خودش و همان اصول و ضوابط دانشگاه نرجس ادامه کار خواهد داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار از برقراری تماس با دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس و آقایان زاهدی و فلاحی اعضای این کمیسیون برای پیگیری موضوع دانشگاه نرجس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بعضی از شهرها مانند کاشمر موفق شدند این مصوبه را ملغی کنند و بعضی شهرها مانند سمنان، قم، بجنورد و بیرجند در صدد ایجاد مانع از اجرای این مصوبه هستند، ما هم پیگیر خواهیم بود که چنین اتفاقی در دانشگاه نرجس رقم نخورد.

وی ابراز کرد: اگر چنانچه درخواست از وزیر علوم صورت گرفت و مخالفت شد، طرح سؤال از وزیر علوم که تاکنون یک کارت زرد از مجلس دریافت کرده است با امضای نمایندگان شهرهایی که دانشگاه اختصاصی دخترانه دارند، کلید می خورد.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: با تلاش دسته جمعی جلوی این کار را می گیریم و نمی‌گذاریم دانشگاه حضرت نرجس (س) که باعث عزت و افتخار شهرمان است و نزدیک به ۴۰۰ دانشجو دارد به ادغام و تعطیلی کشیده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی دانشگاه نرجس نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس وزارت علوم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    از این غربگرا ها بر می آید لیبرالهای بی وجود