روراستی گزارش می دهد:

سفره املاک مصادره ای رفیعی چه کسانی را به نان و نوا می رساند/پای اتباع غیر مجاز در کفش کارگران بومی

  • شناسه خبر: 59648
سفره املاک مصادره ای رفیعی چه کسانی را به نان و نوا می رساند/پای اتباع غیر مجاز در کفش کارگران بومی

جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت بهار که مربوط به املاک مصادره ای رفیعی است، مطالبات خود را مقابل فرمانداری رفسنجان مطرح کردند.

جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت بهار که مربوط به املاک مصادره ای رفیعی است، مطالبات خود را مقابل فرمانداری رفسنجان مطرح کردند.

به گزارش روراستی، پیش از ظهر امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت بهار که مربوط به املاک مصادره ای رفیعی است، مقابل فرمانداری تجمع کرده و مطالبات خود را مطرح کردند.

املاک مذکور دارای حدود ۱۹۰ کارگر بوده که از ۳۰ سال قبل کار می کردند و کم کم بازنشسته شدند و امروز به حدود ۵۰ کارگر تقلیل یافتند.

کارگرانی که به گفته خودشان توسط یک شخص حقیقی به طور صوری بیمه  هستند اما هیچ مزایایی از بیمه دریافت نمی کنند.

اکثر کارگران جوان و متأهل بوده و حقوق روزانه ۷۰ هزار تومان کفاف زندگی شان را نمی دهد، ورود کارگران اتباع بدون کارت آمایش و البته غیرمجاز هم این روزها به روستا با حقوق روزانه ۲۲۰ هزار تومان هم بر سنگینی بار این جوانان افزوده و مورد اعتراض شان واقع شده است.

یکی از معترضان به خبرنگار ما گفت: بیشترین املاک رفیعی در فردوسیه آزادگان است و باغ های پسته محصول بسیار زیادی دارد، آلایندگی ناشی از سمپاسی و کوددهی در روستا مشکلاتی برای اهالی به وجود آورده و علاوه بر آن عبور و مرور ماشین آلات کشاورزی به راه ها آسیب می زند اما هیچ هزینه ای در حوزه بهداشتی، عمرانی و…در این منطقه انجام نمی شود.

وی افزود: سالن ورزشی روستا هم می توانست برای جوانان مفید باشد نیمه کاره رها شده و با این وضعیت که پیش می رود تکمیل نخواهد شد.

این فرد معترض با اشاره به این که در حالی که حدود ۶۰ جوان در این منطقه متأهل و بدون هیچ درآمد و شغلی هستند اما روز گذشته مدیر عامل شرکت نزدیک به ۹۰ نفر از اتباع بدون کارت آمایش و غیرمجاز را وارد روستا کرده و با حقوق روزانه ۲۲۰ هزارتومان قصد به کارگیری شان دارد و به کارگران ایرانی گفتند اگر با ۷۰ هزار تومان راضی نیستید، به سلامت!

وی می افزاید: جوانان هم اعتصاب کردند چرا که اگر کار هست اولویت باید با بومیان باشد و ما هم در روستا اجازه حضور و اسکان این اتباع را نخواهیم داد چرا که مشکلات امنیتی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

یکی دیگر از کارگران معترض عنوان کرد: از ۵۰ نفری که در شرکت هستند ۲۱ نفرشان بیمه اما بدون مزایای بیمه ای هستند.ما می خواهیم به طور مستقیم زیر نظر شرکت باشیم نه پیمانکار صوری، که بتوانیم هر زمان مشکل پیش آمد به صورت قانونی به حق و حقوق مان برسیم ضمن اینکه حقوق مان باید مطابق با اداره کار باشد.

اما به گفته کارگرانی که سالها در این املاک مصادره ای کار کرده اند، سه چاه موتور کامل ۶ دانگ در فردوسیه آزادگان هست و نزدیک به ۴۵۰ هکتار از باغ های پسته این منطقه متعلق به رفیعی بوده که مصادره ای هستند و در واقع ۵۰ درصد کل املاک در این منطقه واقع شده است و پسته خوبی هم به دست می آید و از شهر خارج می شود.

اما در جریان این تجمع قرار شد جلسه ای با مدیر عامل شرکت برگزار و تکلیف کارگران مشخص شود و تنشی که در روستا به واسطه این نارضایتی ها و در راس آن حضور اتباع ایجاد شده پایان یابد که امیدواریم نتیجه بدهد.

اما درآمد حاصل از املاک رفیعی که سال ها از آن یاد می شود کجا هزینه می شود.

طی سال های اخیر مسؤولان شهرستان برای اینکه این املاک به کمیته امداد برسد تلاش کردند و حتی تأکید مقام معظم رهبری هم بر صرف هزینه این املاک برای نیازمندان رفسنجان بوده است.

طی دیدار مکرر نماینده با مدیرکل کمیته امداد استان و پیگیری های وی در پایتخت هم وی خواستار شفافیت در خصوص هزینه کرد این املاک شده که تاکنون نتیجه ای نداشته است و اگر هم نتیجه ای داشته به اطلاع عموم نرسیده است.

بنابراین با وجود این مشکلاتی که در حوزه کارگری این املاک ایجاد شده به نظر می رسد سایر امور مربوط به این املاک هم نیازمند ساماندهی هستند. این املاک به قدری درآمد دارند که می توانست با ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک اشتغال ایجاد کند و زمینه خروج افراد زیر پوشش کمیته امداد را فراهم سازد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اسانس پسته اعتراض املاک دکتر رفیعی املاک مصادره ای رفیعی پسته تجمع کارگر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :